אחרי שנתיים: תוקם ועדת חקירה על מות המלש"ב - סרוגים

אחרי שנתיים: תוקם ועדת חקירה על מות המלש"ב

שנתיים לאחר מותו של רון אליהו עובד ז"ל, שנהרג בהידרדרות אוטובוס במהלך גיבוש לחטיבת צנחנים, הרמטכ"ל אביב כוכבי הורה על הקמת ועדת חקירה שתבחן את האירוע. אמש כוכבי נפגש עם משפחתו של המלש"ב שנהרג

אחרי שנתיים: תוקם ועדת חקירה על מות המלש"ב
  (צילום: באדיבות המשפחה)

שנתיים אחרי הטרגדיה: הרמטכ"ל אביב כוכבי הורה אתמול (ראשון) על הקמת ועדת חקירה בנושא אירוע מותו של רון אליהו עובד ז"ל, שנהרג כתוצאה מהידרדרות אוטובוס במהלך גיבוש לחטיבת הצנחנים ב-11 באפריל 2019. בעקבות ההחלטה, כוכבי נפגש אמש עם אביב של רון והודיע לו על המהלך.

בעקבות כך, מפקד זרוע היבשה, האלוף יואל סטריק, מינה את תת-אלוף אילן סבג, ליושב ראש הועדה שתחקור את הנושא.

עוד באותו נושא

הנהג הניע, יצא לשירותים והאוטובוס הדרדר


5

לאחר האירוע ובמקביל לתחקיר הפיקודי ב-2019, הוחלט על פתיחה בחקירת מצ״ח. החקירה המקיפה שהתקיימה בחודשים האחרונים חשפה עובדות חדשות שבגינן התקבלה ההחלטה. בשל כך, ועל מנת למצות עד תום את תהליך הפקת הלקחים, הורה הרמטכ"ל על מינוי ועדת חקירה שתשלים את בחינת האירוע ותבחן מדוע חלק מהעובדות לא עלו במסגרת התחקיר הפיקודי.

מאז חקירת מצ"ח באירוע הסתיימה, וממצאיה הועברו לפרקליטות הצבאית. החלטה על נקיטת צעדים פיקודיים בעקבות האירוע תתקבל רק לאחר סיום פעילות ועדת החקירה.

מדובר צה"ל נמסר כי "צה״ל משתתף בצערה של משפחת עובד וימשיך ללוותה, ולעולם יעשה כל שנדרש כדי לתחקר ביסודיות ומקצועיות, על מנת ללמוד ולהשתפר".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו