סגן שר האוצר איציק כהן פורש מהחיים הפוליטיים - סרוגים

סגן שר האוצר איציק כהן פורש מהחיים הפוליטיים

סגן שר האוצר, יצחק כהן מש"ס, הודיע על פרישה מהחיים הפוליטיים וביקש כהן לא להיכלל ברשימת ש"ס בבחירות הקרובות. דרעי: "הוא ימשיך להיות ציר חשוב בחיים הציבוריים של תנועת ש"ס"

סגן שר האוצר איציק כהן פורש מהחיים הפוליטיים
  (צילום: פלאש90)

סגן שר האוצר, יצחק כהן מש"ס, הודיע לפני זמן קצר (שני) על פרישה מהחיים הפוליטיים. במכתב  ששיגר למועצת חכמי התורה של המפלגה, ביקש כהן לא להיכלל ברשימת ש"ס בבחירות הקרובות.

יו"ר ש"ס השר דרעי, הגיב להודעתו של כהן ואמר: "סגן שר האוצר ח"כ הרב יצחק כהן הוא נדבך חשוב בתנועת ש"ס מאז הקמתה. היה מראשוני הפעילים באשקלון וקידש שמים ברבים. הרב יצחק אהוב ונערץ על כולם".

"אין לי ספק שתנועת ש"ס תהנה ממנו עוד שנים רבות בתפקידים נוספים. לא נוותר על כישרון כזה. תנועת ש"ס מכבדת את רצונו לפרוש מהכנסת ומבחינתנו הוא ימשיך להיות ציר חשוב בחיים הציבוריים של תנועת ש"ס".

כהן היה ממקימי מפלגת ש"ס ב-1982. משנת 1983 היה חבר מועצת העיר אשקלון (שתי קדנציות וחצי), ומרכז "מעיין החינוך התורני" (מוסדות החינוך של תנועת ש"ס).

עוד באותו נושא

יצחק כהן מתנצל: "לא הייתה כוונה לפגוע"


8

בשנת 1996 נבחר לכנסת מטעם סיעת ש"ס, והוא מכהן בה עד היום. בכנסת ה-15 כיהן בממשלת ברק כשר הדתות (עד פרישת ש"ס מהקואליציה ב-11 ביולי 2000), ובממשלת שרון הראשונה כסגן שר האוצר (מ-2 במאי 2001).

עם הקמת הממשלה ה-31, ב-4 במאי 2006, מונה כהן לתפקיד שר לענייני דתות במשרד ראש הממשלה. מאז היבחרו פעלה מפלגת ש"ס להקמתו מחדש של משרד הדתות, וב-14 בינואר 2008, עם הקמתו וחידוש עצמאותו של המשרד לשירותי דת, מונה לעמוד בראשו.

בבחירות לכנסת ה-21 הוצב כהן במקום השני וכך גם לקראת הכנסת ה-22 והכנסת ה-23. עם הקמת הממשלה נותר סגן שר האוצר. באוקטובר 2020, לאחר התפטרות יעקב ליצמן מתפקיד שר השיכון, הוחלט שכהן ימלא את מקומו כשר ויקודם גם לשר במשרד האוצר.

בנובמבר אותה השנה, לקראת חזרת ליצמן לתפקידו, התפטר כהן מתפקידיו כשר וחזר לכהן כסגן שר האוצר.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו