מיכל שיר באולפן: "רוצים את נתניהו? תבחרו בנט. רק סער יחליף אותו"

מיכל שיר באולפן: "רוצים את נתניהו? תבחרו בנט. רק סער יחליף אותו"

לאחר שעזבה את הליכוד לטובת "תקווה חדשה", אומרת מיכל שיר באולפן סרוגים: "הליכוד הפך למפלגת נתניהו". לגבי סוגיות דת ומדינה: "אנחנו נגד כפייה דתית אך גם כפייה חילונית"

author-image
"רוצים את נתניהו? תבחרו בנט. רק סער יחליף אותו"
  צילום: סרוגים

ארבעה ימים לפני סגירת הרשימות, מיכל שיר (תקווה חדשה) הגיעה לאולפן סרוגים והתייחסה להתנהלות במערכת הפוליטית והחיבורים האפשריים לפני הבחירות. בדבריה הבהירה כי המפלגה של גדעון סער לא צפויה לחבור לאחרים ותפעל להקים ממשלה בעצמה.

צפו בריאיון המלא עם מיכל שיר באולפן:

"תקווה חדשה כשמה כן היא – היא באה כדי לתת תקווה ולהקים ממשלה אלטרנטיבית לממשלה הכושלת הקיימת כיום" אמרה שיר. "זה מה שאנחנו באים לעשות, וזה גם מה שנעשה בעזרת ה' עוד כמה חודשים כשהבחירות יגיעו".

אחרי מומנטום טוב שהיה בהתחלה עם מעל 20 מנדטים, אתם יורדים ולפיד עולה. ההובלה של האלטרנטיבה לא משתנה?

"אני בפוליטיקה משהו כמו 20 שנה, וזה מה שקורה בקמפיינים – יש תנודתיות. בדיוק כמו שלא התרגשנו כשקיבלנו 20 פלוס מנדטים, אנחנו לא מתרגשים משום תנודתיות נוספת. זה טבעו של קמפיין, אנחנו עוד נעלה. יותר מזה, גדעון סער הוא האלטרנטיבה השלטונית היחידה, הוא היחיד שיכול להחליף את נתניהו. גם הציבור בישראל יודע את זה. אנחנו נתראה ביום הבחירות, שמה נראה את הסקרים ושמה תראה שהציבור הישראלי שנתניהו בונה על הזיכרון הקצר שלו – יזכור וידע מי יכול להחליף את נתניהו, לשקם ולהביא ליציבות ואחדות".

אז איך מסבירים שבסקרים האחרונים לפני סגירת הרשימות נתניהו יציב על כ-30 מנדטים ומוביל באחוזי תמיכה?

"אצל נתניהו מדברים בעיקר מי לא יכול לשבת איתו, עם גדעון סער מדברים מי כן – ואצלו כולם יכולים. לנו בסוף יש את המצע שלנו, וכל מי שיכול להתחבר לזה מוזמן. קשה לי להאמין שמרצ יסכימו לזה, אבל סער הצליח גם בעבר להרכיב קואליציות. אני לא חושבת שיש מנהיג שהרכיב כל כך הרבה קואליציות כמו גדעון סער".

לדבריה, "אם יש אדם שיודע להרכיב את הקואליציה, ויש לו את הניסיון והידע – אין לו מתנגדים וכולם ישמחו לשבת איתו. להצביע היום לנתניהו זה אומר להצביע לבחירות חמישיות ושישיות, כי אין לו שום יכולת להרכיב ממשלה. מנגד להצביע לגדעון סער אומר שתהיה ממשלה ימנית ויציבה".

עוד באותו נושא

סער על הלוויה: "נתניהו ויתר על אכיפת החוק"


11

זו תהיה ממשלה ימנית? גם עם החרדים ואולי בנט או סמוטריץ' בצד אחד ולפיד מצד שמאל?

"גדעון סער יכול להרכיב קואליציה. אני זוכרת ימים שלפיד ישב אצל נתניהו לא פחות מהחרדים. זו חלק מבניית הקואליציה".

כשנשאלה לגבי חיבור עם נפתלי בנט, שיר אמרה כי "מאד נשמח שבנט יצטרף לקואליציה של גדעון סער, אך מעבר לכך אנחנו לא בונים על משהו מעבר לכך, כי יש בעיה אחת מרכזית – בנט רוצה לשבת תחת בנימין נתניהו, אנחנו רוצים להחליף את נתניהו. הם יצאו בהצהרות – איילת שקד, מתן כהנא, כולם לא שללו ישיבה תחת נתניהו. אנחנו לא נשב תחת נתניהו, אנחנו באים להחליף את הממשלה הכושלת שלו – וזה ההבדל. מי שרוצה שנתניהו ימשיך להיות ראש ממשלה, שיצביע לבנט ואין שום בעיה עם זה. אם מישהו רוצה להחליף את נתניהו – הוא צריך להצביע לתקווה חדשה".

מפלגת הליכוד הפכה להיות מפלגת נתניהו?

"חד וחלק. חוץ מהלוגו, לא נשאר שם שום דבר. אני אומרת את זה בעצב ובכאב גדול, כי הבית שלי עזב אותי. לשמחתי, גדעון סער הקים את הבית הזה בתקווה חדשה – עם אותם ערכים ואותה אידאולוגיה."

סער ונתניהו (צילום: נבו כץ)

נראה שיש לתקווה חדשה אג'נדה אזרחית-ליברלית. את יכולה להבין למה זה ירתיע את המצביע הדתי?

"בסוף תקווה חדשה דוגלת באופן חד-משמעי נגד כפייה, כל כפייה. כפייה דתית וכפייה הפוכה. אנחנו בעד זהות יהודית באופן מובהק. גם אני, וכידוע גם גדעון סער שומר שבת. גם זאב אלקין וגם חברים נוספים בתוך הרשימה."

אבל אם תאלצו לעשות קואליציה עם סיעות כמו יש עתיד או ישראל ביתנו, תצטרכו להתפשר בנושא הזה?

"המצע שלנו מאוד ברור – אנחנו בעיקר נגד כפייה דתית וחד משמעית גם כפייה חילונית וצריך לשמור על זה."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
מיכל שיר מס'...
ראו | 01-02-2021 10:05
מיכל שיר מס' 70 לשעבר ברשימה של הליכוד
2
מיכל שיר
א | 01-02-2021 10:52
איפה היית עד היום שקרנית בית לא עוזבים אני נשארת בליכוד כמו עכבר ברחת לסער השקרן תתבישי לך עלובה
3
תותחית! תצליחו! ...
אור | 01-02-2021 18:59
תותחית! תצליחו!