שו"ת: האם צריך לברך כשרואים את ים סוף? - סרוגים

שו"ת: האם צריך לברך כשרואים את ים סוף?

בהלכה לקראת פרשת בשלח דן הרב בן מנחם האם מי שמגיע היום לים סוף צריך לברך שעשה ניסים לאבותינו במקום הזה? והאם הלכה זו שייכת במי שטס מעל ים סוף וראה אותו מקצה לקצה?

author-image
שו"ת: האם צריך לברך כשרואים את ים סוף?

פרשת בשלח: החלמה מקורונה, מבצע יונתן וקריעת ים סוף, האם הדין ביניהם שווה?

בהלכה לקראת פרשת בשלח דן הרב בן מנחם האם מי שמגיע היום לים סוף צריך לברך שעשה ניסים לאבותינו במקום הזה? והאם הלכה זו שייכת במי שטס מעל ים סוף וראה אותו מקצה לקצה?

עוד באותו נושא

עו"ד על הפרשה • בשלח: על עצים ועל מנהיגי ציבור


3

משאלות אלו עובר הרב בן מנחם לשאלה האם מי שחלילה אושפז כתוצאה ממגפת הקורונה ומצבו הדרדר עד כדי שבדרך הטבע לא יכול היה להחלים, ובכל זאת החלים צריך לברך שעשה לי נס במקום הזה?

וכדי להכריע בה מביא דוגמה מברכה זו אצל מי ששרד את מחנות ההשמדה והגיע לראותם, או אצל מי שניצל במבצע יהונתן וחזר לאותו נמל תעופה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
אולי לברך אשר בחר בנו ונותן התורה
משה אהרון | 29-01-2021 10:28
בקיעת ים סוף - ים התורה ==================. נאמר : וְאַתָּה הָרֵם אֶת-מַטְּךָ, וּנְטֵה אֶת-יָדְךָ עַל-הַיָּם--וּבְקָעֵהוּ; וְיָבֹאוּ בְנֵי-יִשְׂרָאֵל בְּתוֹךְ הַיָּם, בַּיַּבָּשָׁה. . ונאמר : ומלאה הארץ דעה את ה' כמים לים מכסים. וכי למה נמשלה התורה למים . ודעת תורה לים . והים שנבקע קרוי :ים סוף. אלא שלסוף - לעתיד לבוא בגאולה השלמה. גם התורה נבקעת כים סוף. ובני ישראל כולם יתהלכו בה כהתהלך כל אדם ביבשה. עד כי דעת ה' תרבה כל כך עד שבני ישראל והתורה יהיו לאחד . שבני ישראל יהיו שלמים עם התורה . משל מכסים הם את התורה כמים המכסים את הים . משה אהרון
2
אולי תשאיר הברכה לברך על המוגמר
משה אהרון | 29-01-2021 15:51
אז ישיר משה דואר נכנס משה אהרון <hoomoshev@gmail.com‏> 14:40 (לפני שעה) אני בסד. אז ישיר משה =================== וכי לא היה ראוי לאור גודל המעמד. שלשון השירה ייכתב דווקא בלשון הווה. אלא שאבי הנביאים נוסק בעיני רוחו גם אל השירה השלמה שירת הגאולה השלמה. בגאולת הקץ ובבניין בית שלישי שנאמר מקדש ה' כוננו ידך ומכון לשבתך פעלת. הנה כי כן שירת הביניים של יציאת מצרים היא אך פתיח לשירת הגמר של הגאולה השלמה. לפיכך פתח : באז ישיר משה לרמז גם לעתיד לבוא שאזיי ישיר משה את שירת הגאולה השלמה. ועתה שערו בנפשכם גודל המחזה. משה מרים מטה לבקוע את מסתרי ים צפונות התורה. להופכה לנחלת כל האדם. אליהו מברך ברכת כהנים ומשיח תוקע בשופר גדול. להפוך את העולם -לאחד של ה' אחד ושמו אחד. לרפואתה של אותה העלמה