אתר הבית של המגזר הדתי
דואר אדום
זמני היום

סערת הרב קנייבסקי | מי שמתעסק בפוליטיקה נתון לביקורת

הרב אברהם סתיו מתייחס לסערה בעקבות דמותו של הרב קנייבסקי בארץ נהדרת: "מי שבוחר להיכנס אל השדה הפוליטי, להתמקח עם שרים וראשי ממשלה, יהיה נתון גם לביקורת"

סערת הרב קנייבסקי | מי שמתעסק בפוליטיקה נתון לביקורת
  (צילום: ללא קרדיט)

הרב אברהם סתיו, התייחס לסערה שהתעוררה בעקבות דמותו של הרב חיים קנייבסקי בתכנית הסאטירה 'ארץ נהדרת', ומצביע על נקודה שונה מזו שהצביעו עליה שאר המגיבים.

בעוד רוב התגובות הביעו זעזוע מהפיכתו של הרב קנייבסקי ללעג, הרב סתיו אומר כי מדובר בתוצאה של מעורבותו של הרב קנייבסקי בפוליטיקה.

הרב חיים קנייבסקי על מגיפת הקורונה

לדברי הרב סתיו: "לא נעים לראות תמונה קריקטורית של אחד מזקני תלמידי החכמים שבדור. לא נעים להרגיש שמישהו שם ללעג, כאילו היה זה פוליטיקאי מן השורה, אדם גדול שמתורתו אני לומד כבר שנים רבות. אבל הדמות בארץ נהדרת היא רק סימפטום של הבעיה, תוצר לוואי שלה".

הרב סתיו מציין כי "לרב אשר וייס אין דמות בארץ נהדרת; גם לא לרב אביגדור נבנצל. לרב עובדיה דווקא הייתה. מי ששרויים אך ורק ב-ד' אמות של הלכה, יכולים גם לשמור על דימוי ציבורי נקי ומרוחק. אבל מי שבוחר להיכנס אל השדה הפוליטי, להתמקח עם שרים וראשי ממשלה, יהיה נתון גם לביקורת. על כל סוגיה ודרכי הביטוי שלה".

עוד באותו נושא

הרשת זועמת: הרב קנייבסקי קיבל חיקוי ב'ארץ נהדרת'


287

הרב סתיו ממשיך וכותב: "הציונות הדתית נוטה מדי פעם לשלוח רבנים אל תוך הכנסת. וכמעט אף פעם לא רווה מהם נחת. הפוליטיקה החרדית, לעומת זאת, מעבירה את דיוני הממשלה אל תוך בתיהם של הרבנים. והנה, מתברר שגם הם לא משיגים תוצאות מעוררות התפעלות".

"לא נעים לראות קריקטורה של הרב קנייבסקי. אבל אולי נשכיל ללמוד משהו מאי הנעימות הזו. אולי למשל שעדיף להניח לרבנים ללמוד תורה, ולפוליטיקאים לעשות פוליטיקה", חתם.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
55 תגובות - 43 דיונים מיין לפי
1
הפעם הרב א' סתיו צודק. באמת.
אדיר בזק | 27-01-2021 21:26
יפה מאוד כתב הרב אברהם סתיו. תוצאה ישירה של עיסוק בפוליטיקה.
ברור צודק..יכול לחלוק על גמרא ו"מדרש רבה"..
דוד | 01-02-2021 8:27
על כופרים החושבים שאין דעת הרבנים חשובה ובענייני מדינה וחול, צווחת הגמרא בסנהדרין (צט:) שהאומר מאי אנהו לן רבנן, לדידהו שנו ולדידהו תנו- הרי הוא אפיקורס, שאין לו חלק לעולם הבא [וכמו אמציה נביא השקר שקרא לעמוס (ז', יב): לך ברח לך אל ארץ יהודה ואכל שם לחם ושם תנבא]. ובמדרש רבה (תולדות, פרשה סג) נתיירא שמואל כשראה את דוד האדמוני שמא שופך דם הוא כעשיו חוח, ואז הרגיעו הקבה: עם יפה עיניים, עשיו מדעת עצמו הוא הורג, אבל זה (דוד) מדעת סנהדרין הוא הורג, עכל. אז סתיו, רשע שכמוך, ממשיך דרכו של נביאי השקר שונאי התורה- אתה תיפול והתורה תמשיך הרבה אחריך..
עפרה לפומיה של סתיו. שיבדוק במשפחתו.......
גחלי אש | 28-01-2021 23:26
וֶהֱוֵי מִתְחַמֵּם כְּנֶגֶד אוּרָן שֶׁל חֲכָמִים, וֶהֱוֵי זָהִיר בְּגַחַלְתָּן שֶׁלֹּא תִכָּוֶה, שֶׁנְּשִׁיכָתָן נְשִׁיכַת שׁוּעָל, וַעֲקִיצָתָן עֲקִיצַת עַקְרָב, וּלְחִישָׁתָן לְחִישַׁת שָׂרָף, וְכָל דִּבְרֵיהֶם כְּגַחֲלֵי אֵשׁ
2
לא מכיר את הסתיו הזה
אוהד | 27-01-2021 21:26
אבל טיעוניו והגיבוי העקיף שהוא נותן לליצנים הרעים לא מראה על חכמה גדולה במיוחד..
גם אני לא מכיר, אבל אמר דברי טעם
שלומי | 27-01-2021 23:22
הטיוענים שלו דווקא יפים ומשכנעים.
3
אין לילד הזה שום גבולות
יאיר | 27-01-2021 21:43
כל הזמן דנים בחוסר היכולת של הציונות הדתית להשפיע ולפעול ביחד. כל עוד טיפוס כזה שאיכשהו תמיד לא בצד של התורה ותלמידי החכמים נקרא חלק מהציונות הדתית שלא נתפלא...
4
אולי יעסוק הרב...
רעיון טוב: | 27-01-2021 21:43
אולי יעסוק הרב א. סתיו בדברים שהוא מבין בהם ולא בהנהגתם של גדולי הדור?
בורות
אדם גדול ? | 30-01-2021 23:26
רק אדם שאין לו צל של מושג בתורה מסוגל לומר דברים על גדול בתורה . זה לא הרב קנייבסקי עצמו אלא הבורות . תורה זה לא תואר אקדמי או חגורה שחורה בקרטה . תורה זה הרבה יותר מזה (לצורך ההסבר בלבד , ועדיין הסבר דל ועני...) . וכאן נכנס לתמונה איזה זב חוטם שלפי מיטב הבנתו , ממציא המנורה או הרופא במיון הוא אדם גדול !!! עצם העובדה הפשוטה שציבור שלם נשמע לרב קנייבסקי כמנהיג זה לא אומדן בעיניך ? מה כן ? אני לא חושב , אני יודע !!! שאם אם היתה לך הבנה בסיסית ביותר מה זה תורה , אז היית מבין קצת מי זה הרב קנייבסקי או מה זאת התורה של הרב קנייבסקי .
לא מפחד מאף רב, גם לא מהסבא של הנכד
המורה להיסטוריה | 29-01-2021 16:24
תבינו אנשים - אני יודע שזה ממש קשה לכם. רוב הציבור לא חושב שזה שמישהו התעסק בתורה, בגמרא או בקבלה כל חייו - זה עושה אותו גדול במשהו. גדול זה אדם שהמציא מכשיר שמציל חיים. גדול זה רופא במיון. גדול זה מצביא שניצח במלחמות, או להבדיל - פוליטיקאי שעשה שלום עם אויבים. גדול זה אדם שמטפל בנכים כל חייו, או אדם שמקדיש עצמו להתנדבות. לשבת כל היום ועוד להעיז להתערב בהחלטות שנוגעות לחיי אדם - זו לא גדולה. זו חוצפה אם לא עבירה על החוק - כידוע יש חוק במדינה לפיו מי שמסכן את בריאות הציבור דינו 7 שנות מאסר. הגיע הזמן שכל רב שגורם לאנשים לא לציית לחוק ולסכן את בריאותם או את בריאות האחרים - יישב בכלא
היזהר בכבוד חכמים שלא תיכווה בגחלתם
מגיב לh | 27-01-2021 23:00
והרב קנייבסקי הוא בהחלט מגדולי ישראל בדור הזה ואני בכלל לא נמנה עם הציבור החרדי
h
h | 27-01-2021 21:58
אם תגיד שקנייבסקי הוא גדול הדור בתורה אז שיעסוק אך ורק בתורה ואם תגיד שהוא גדול הדור בהנהגה - אצחק בפרצופך. לגדול הדור בהנהגה יש בסך הכל 4 מנדטים בלחץ ? זה מנהיג זה ?
5
הנה סתיו יכול למות הוא סיים לתקוף את הרב האחר
א אידישע קאפ | 27-01-2021 21:52
ועניינית- זה לא ביקורת ואתה לא יהודי
ועניינית.
אני. | 28-01-2021 11:49
עניינית מה שאתה אמרת זו גם לא ביקורת , והוא כן יהודי ואפילו ( אני מניח , אלא אם כן אתה רב גדול ) אדם גדול יותר ממך.
6
הרב קניבסקי גדול הדור
בושה | 27-01-2021 21:59
בושה זלזול בתלמידי חכמים אין בושה בדורינו
7
כמה שטויות כמה...
שטויות | 27-01-2021 22:40
כמה שטויות כמה רדידות,כל בר בי רב דחד יומא חושב שהוא רב,כרגיל שטויות והבלים של לבלרים שלא מבינים מימינם ומשמאלם
8
ארכיון
משה | 27-01-2021 23:06
ארץ נהדרת היא תכנית של הלבנת פנים השמה ללעג ולקלס את האנשים. היא אינה ראויה, ובוודאי אין מקום ללעג ולקלס של רבנים.
9
האידיוט קופץ בראש
חיים | 27-01-2021 23:37
של נעליך מעל רגליך. קצת כבוד תלמידי חכמים לא יזיק לך, מר סתיו
10
זילזול
ביקורת זה לא | 27-01-2021 23:53
אפשר לבקר בכבוד, לא להפוך אותו לדמות אצל שחקן- שקוראים לזה זילזול
11
אני מסכים חלקית...
שלום | 28-01-2021 0:27
אני מסכים חלקית ( לראשונה נדמה לי) מי שמתעסק בציבוריות שלא יתפלא שמבקרים אותו.גם בצורה נלעגת יהיה זה מי שיהיה. לגבי העיסוק הרב צריך להתוות דרך והפוליטיקאים לפלס את הדרך
12
בעיני הם לא רבנים. איש רוחני אמור לשלוט באגו
גל | 28-01-2021 0:30
בעיני הם לא רבנים. איש רוחני אמור לשלוט באגו שלו, ואצלם האגו שולט בהם. למה זה בכלל נושא לדיון? בשביל כבוד צריך לעבוד. הם מסרבים, בגדול, לעבוד, ואפילו מסרבים לשתף פעולה עם המאמץ לגמור עם הקורונה. הפקרות כוחנית של ניקח ועוד נשתין עליכם בחזרה כי אנחנו יכולים. עבדות לאגו כבר אמרנו? לא צריך לחכות לפסח כדי לצאת מעבדות(האגו) לחרות, קנייבסקיסטים!
13
ישנם כמה הנשים...
שושנה | 28-01-2021 0:34
ישנם כמה הנשים שהמשפחות שלהם מהמנים בצדיקים, וברבנים, יושבים בתוכנית ארץ נהדרת, וגם הולכים לקברי צדיקים. איזה צבעות , בושה לכמה שמסכמים לצחוק על הרב.
14
מסכן
א | 28-01-2021 0:47
פשוט להקיא. כמה שחצן התינוק הזה יכול להיות??? שגעון שחצנות. חבל שמפרסמים ברבים בן אדם מסכן כזה ורק מחמירים את שגעונו. רפואה שלימה!
כל מילה...
אני | 28-01-2021 15:17
כל מילה בסלע!!!
15
ילד קטן שלא...
אליהו1 | 28-01-2021 6:01
ילד קטן שלא התבגר, מחפש תשומי
16
תשובה חילונית למהדרין !!!
שרוליק | 28-01-2021 6:09
1.כבוד לתח חכמים שזה כבוד התורה זה מה שמבדיל בין צדיק לרשע גם הרשע שיודע את כל התורה בעפ ! . 2.אמנם לא כל תח אבל רב ובטח שמנהיג ציבור רחב ככ חייב לאמר את עמדת התורה בכל מקום שיש סטייה פוליטיקאית ממנה או ספק. אחרת זה לא תורה ובטח שלא נקרא רב. למה להציג כל עמדה הזויה ?
17
אם זה לא היה מצחיק זה היה נורא
שרוליק | 28-01-2021 6:14
להציג מושב ליצים, רשעים שדבריהם ברובם זה עבירה אחת גדולה כ'בקורת' זה רשעות בפני עצמה, מילא הם עמי ארצות שלא מבינים בקודש- אבל שרב יציג זאת כביקורת ?! תמים זה לא, טיפש אולי, אז רשע?
18
לא רק בפוליטיקה...
שמעון | 28-01-2021 7:24
לא רק בפוליטיקה החרדית. כל יום מכניסים הפוליטיקאים של הציונות הדתית את הפוליטיקה לביתו של הרב דרוקמן. אז אולי נלמד את הלקח? ש...די
19
עכשיו גם לארץ נהדרת יש כשרות של צהר
יצחק | 28-01-2021 8:45
ב״ה רובינו עדיין סומכים אך ורק על הרבנות הראשית, ולא ניתן לעולם הצדקה לפגיעה בגדולי הדור, תחזור לחור שממנו הגעת
20
המאמר יותר גרוע...
. | 28-01-2021 8:47
המאמר יותר גרוע מהתוכנית, מיילא עמי ארצות שונאים תלמידי חכמים, אבל אדם שקורא לעצמו רב ומצדיק התנהגות שכזאת, זה תחתית.
21
"אבל אולי נשכיל..."
הלל | 28-01-2021 9:27
שאתה לומד מוסר והנהגה דרך מה שלא מוצא חן בעיני המפיקים של ארץ נהדרת
22
חוץ ממך?! כשנכתב סטטוס שלא מצא חן בעינייך
יעקב | 28-01-2021 11:03
וחבר שלך עשה לייק! לייק! אתה כתבת לו בזעם. חוצפן. מרושע
23
תשתוק טמבל... לך...
נתן | 28-01-2021 12:30
תשתוק טמבל... לך תשתה שוקו . מי אתה חתיכת שועל מחבל בכרמים
24
שרשרת הדורות: רפורמי אתאיסט...
ד.ר | 28-01-2021 14:09
שרשרת הדורות: רפורמי אתאיסט (בעל המאמר) כומר
25
ברוך השם אני...
יניב | 28-01-2021 15:09
ברוך השם אני לא מכיר את אברהם סתיו אבל הגישה שלו לרבנים שווה מאווד ליור מרצ הכופר בושה וחרפה שהאתר נותן לו את התואר רב
26
א ...
א | 28-01-2021 15:11
א
27
סליחה, אתה פשוט...
רעות | 28-01-2021 15:11
סליחה, אתה פשוט חצוף! מי שמך לומר במי הבעיה? על ראש הגנב בוער הכובע ודי לחכימא.
28
רמב"ם הלכות תלמוד תורה פרק ה רשע שוטה וגס רוח
שמעון | 28-01-2021 17:08
רמבם הלכות תלמוד תורה פרק ה הלכה דמגדיר מי שלא הגיע להוראה ומורה, ומקל וחומר מי שמבזה ונותן לגיטימציה לביזוי תלמידי חכמים ובפרט מי שהוא מגדולי הדור. רשע שוטה וגס רוח
29
טענה נוצרית למהדרין
יפה מאוד | 28-01-2021 20:31
תנלו לקיסר את אשר לקיסר, ולאלוהים את אשר לאלוהים. יפה, סתיו.
30
טיפש
מ | 28-01-2021 23:52
מי הוא בכלל הסתיו הזה????
31
בושה לסתיו הערב רב
יוני | 29-01-2021 10:41
הרב קנייבסקי בחר להיכנס לפוליטיקה? שואלים אותו שאלות והוא עונה. כמוך לא?... ושל נעליך כשאתה מדבר על רבנים ופוליטיקה. לך תלמד את דברי הרב קוק זצל שכתב שעזבנו את הפוליטיקה העולמית מאונס. או את דברי הרציה זצל שכתב לרבנים אל תגורו מפני איש. עלאק רב.
32
דפוק
איתי | 29-01-2021 10:48
הבחור שכתב את הטור הזה כנראה לוקה בשכלו. פוליטקה זה לא הכל. דרך חיים הוראות למעשה זה גם משהו שיש לו מקום. לא הכל פוליטקה. זה שהתקשורת מפרשנת הוראה של רב כפולטיקה זו בעיה שלהם לא של הרב. עוד משהו הסיבה שלרב אשר וייס אין חיקוי בארץ נעדרת זה בגלל שהוא מקבל 5 אנשים ביום והרב קנייבסקי מקבל 500 אנשים ביום.
33
גלותית
תורה | 29-01-2021 11:19
מה זה אומר שרבנים לא אמורים לעסוק בפוליטיקה? האם כוונתך שהתורה אין לה מה לומר בסידור הפוליטיקה בישראל. האם אין לתורה מה לומר על איך צריכה להיראות מערכת החינוך למשל?! או על מערכת המשפט?! ועל גבורה צבאית, ועל היחס הראוי של ממשלת ישראל לאויבנו?! קצת אירוני שהרב הסרוג קורא לתורה להסתגר בד' אמות של הלכה ואילו הרב החרדי מתערב במידה ניכרת בה.
34
הוא קורא לעצמו הרב?
יאיר | 29-01-2021 12:05
זו הבעיה של המזרוחניקים-עזי פנים,לא יודעים מהי התבטלות לגדול בישראל-חושבים שהם יכולים לדבר עליהם ואיתם בגובה העניים-לכן הבנים והבנות שלכם יוצאים ככה מעוותים. ''הרב סתיו''-לא מצאת שם יותר מודרני?
35
מזרוחניק מצוי
יאיר | 29-01-2021 12:06
כמעט חשבתי להצביע סמוטריץ'-עכשיו נזכרתי למה ככ גרוע להיות מזרוחניק
36
הרב קנייבסקי שליט"א לא עוסק בפוליטיקה
דפנה | 29-01-2021 13:08
הרב סתיו, כדאי שתדע ששר התורה הגאון האדיר רבי חיים קנייבסקי שליטא, לומד 24 שעות ביממה. גם בשעות השינה המועטות שלו הוא מסיים מסכתות שלימות וכותב חידושי תורה. העמדה שלך שהוא עוסק בפוליטיקה, נובעת מההשפעה של הטלויזיה עליך ועל כל אלה שרואים ושומעים את מכשירי החדשות השונים, שלא מציגים את הרב באור הנכון שלו, אלא בשאלות ופניות כביכול שיש להם זיקה לפוליטיקיה. כשפונים אליו בשאלות שונות הן ציבוריות והן יחידים, אזניו אינם שומעות אלא דברי תורה, ודברי חול פיזית לא יכול לשמוע אותם, ולכן הנכד אומר לו במשפט קצר מה השאלה, והוא עונה במילה אחת או שתיים. אם להתחסן או לא אין זו פוליטיקה, וכל השאלות שהוא נשאל ומשיב בקצרה אינם פוליטיקה אלא דעת תורה. עובדא היא שראש הממשלה התקשר לדבר אתו והוא לא הסכים לדבר אתו, לא מפני שמזלזל בכבודו, אלא זה עלול להשתמע כפוליטיקה ולכן הוא מתרחק מזה. דקות בודדות ביממה הוא מקדיש לעניינים ציבורים וליחידים, שאין בהם שום פוליטיקה. גם את זה אתה יכול ללמוד ממנו
37
סתיו רואה טלויזיה
דליה | 29-01-2021 13:17
אם אתה רב, מה אתה עושה בטלויזיה, ובתכניות שכולן ליצנות. אתה לא מכיר את דברי החכם ליצנות אחת דוחה מאה תוכחות ?
38
חצוף!רשע!רפורמי!מי אתה בכלל?איך מקבל במה?
אלי | 29-01-2021 16:15
הבעיה היא לא של סתיו אלא של אתר שנותן במה לשיקוצים כאלו, אולי שגם ייעץ לר' עקיבא אם לתמוך או לא בבר כוכבא.. או לדניאל ביחסו לנבוכדנצר.. כל ההיסטוריה רבנים וגדולי ישראל היו עסוקים בפוליטיקה כדי להציל את עמי! לא פוליטיקה מלוכלכת אלא דואגת לעמי! בושה וחרפה שכל מצורע וזב חוטם מקבל במה ציבורית ככ רחבה..
חצופה...
משה | 04-02-2021 9:27
חצופה
מגיב ל"מורה להיטוריה"..
אלי | 30-01-2021 19:06
עברנו את פרעה נעבור גם אותך! אתה רוצה להכניס את הרבנים ואת התורה לתוך קופסת פלסטיק ושיחייכו יפה בלי לדבר.. בודאי כמורה להיסטוריה אתה מכיר את האנטישמיים שהשתיקו יהודים ודעות תורה- אבל כמוך קמו וירדו מעל במת ההיסטוריה..וגם אתה תיפול איתם, בקרוב! והתורה חייה ונושמת על אפך וחמתך..
הנורא הוא שיש החושבים שקנייבסקי עוזר למישהו
המורה להיסטוריה | 29-01-2021 16:34
הנורא הוא שיש בכלל אנשים שחושבים שלהקשיב לרב זה דבר נכון. רב זה בן אדם, ללא השכלה אמיתית. רב כמו קנייבסקי זה בן אדם שחושב שהוא אלוהים בכבודו ובעצמו ומחליט עבור ציבור שלם שנוהה אחריו - אם יחיו או ימותו
39
אבא של סתיו עוסק רק בד' אמות של הלכה..????
משפחה של רשעים | 30-01-2021 20:09
.
40
עוד אחד מבין משהו....
אודי | 31-01-2021 12:58
אם הרב קנייבסקי שליטא פוסק בענייני פוליטיקה, כנראה שזה כן קשור לרבנים... עוד תינוק זב חוטם שחושב שהוא מבין משהו
41
בושה וחרפה!!!!!
דייב | 31-01-2021 15:53
בושה וחרפה לך ולאתר שותן במה לדבריך התורה אומרת לי עצה ותושיה אני חכמה לי גבורה וחכמינו זכרונם לברכה אמרו כל הנוטל עצה מין הזקנים אינו ניזוק (מעניין מה היה אומר הרב נבנצל או ר' אשר ויס על דברי הנאצה הללו)
42
בשתי מילים חוצפן...
משה | 04-02-2021 9:26
בשתי מילים חוצפן קטן מי אתה בכלל מה אתה מבין מהחיים שלך כנראה שאתה בדרך הרפורמית של אבא שלך
43
הרבי
נועם | 26-04-2021 19:04
הרבי מלובביץ' ישו מוחמד הנביא מואפק טריף