ארדן: "המשטר האיראני פועל כמו המשטר הנאצי" - סרוגים

ארדן: "המשטר האיראני פועל כמו המשטר הנאצי"

שגריר ישראל באו"ם קרא למועצת הביטחון לפעול נגד משטר האיתוללות בטהרן, והזהיר מפני חזרה להסכם הגרעין. לדבריו, "איראן לא מסתירה את כוונותיה להשמדת ישראל, מפיצה אנטישמיות, ומכחישה את השואה"

ארדן: "המשטר האיראני פועל כמו המשטר הנאצי"
  (צילום: פלאש 90)

מתקפה חסרת תקדים: על רקע חילופי הממשל האמריקני, מועצת הביטחון של האו"ם התכנסה היום (שלישי) לדיון בנושא המזרח התיכון שנערך בהשתתפות שרי חוץ של המדינות החברות. במהלך הדיון שגריר ישראל בארה"ב ובאו"ם, גלעד ארדן, הזהיר מפני חזרה להסכם הגרעין שנחתם עם איראן וקרא למועצה לפעול נגד המשטר בטהרן.

"בערב יום השואה הבינלאומי, אנו עדים למשטר האיראני הרצחני שפועל בדומה למשטר הנאצי" תקף ארדן. "איראן לא מסתירה את כוונותיה להשמדת ישראל, מפיצה אנטישמיות, מכחישה את השואה ואפילו מקדמת חקיקה שקוראת להשמיד את ישראל עד 2041. איך ייתכן שכוונות להשמיד מדינה חברה באו"ם אינן עומדות במרכז הדיון של המועצה?".

עוד באותו נושא

גנץ: "איראן מדליקה את האזור בחוסר יציבות"

לדבריו, "המציאות ב-2021 היא לא המציאות של 2015. מה שאנחנו יודעים כיום על איראן הוא לא מה שהקהילה הבינלאומית ידעה בזמן שחתמה על הסכם הגרעין. הכסף שהגיע לאיראן כתוצאה מההסכם לא נוצל לבניית בתי ספר או בתי חולים, אלא לבניית ארסנל טילים ולתמיכה בארגוני טרור. איראן רימתה את העולם בזמן שחתמה על ההסכם, והיא ממשיכה לרמות גם היום".

"חזרה להסכם הגרעין המקורי, גם אם כבסיס להסכם עתידי, תהיה טעות. צעד כזה ימנע כל אפשרות להגיע להסדר ארוך טווח הכולל הגבלות ומנגנון אכיפה אמיתי ויעיל" הזהיר ארדן. "ברגע שהסנקציות יוסרו, לא תהיה לאיראן שום סיבה לנהל מו"מ על הסכם חדש והם פשוט ימתינו שההגבלות בהסכם הקיים יפוגו באופן אוטומטי בתוך מספר שנים".

בסיכום ארדן הודה לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן על מחוייבתו למנוע מאיראן להתחמש בגרעין, ואמר כי ישראל תעבוד יחד עם הממשל האמריקאי כדי למנוע מאיראן יכולות גרעיניות.

ארדן גם התייחס להצהרות של אבו מאזן לכינוס ועידה בינלאומית ואמר כי "אם אבו מאזן היה באמת מעוניין בשלום, הוא היה מפסיק את ההסתה נגד ישראל ואת מדיניות תשלום המשכורות למחבלים. הוא היה מגיע לשולחן המשא ומתן בלי תנאים מוקדמים ולא קורא לוועידה בינלאומית חסרת תועלת שכל מטרתה להתחמק שוב ממשא ומתן. השקרים הפלסטיניים בנושא החיסונים הם עלילות דם, שמי שמשתמש בהם מונע משיקולים פוליטיים או אנטישמיים".

הדיון התקיים בדרג מיניסטריאלי וכלל את שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, מזכ"ל הליגה הערבית, שר החוץ הפלסטיני ועוד.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו