ח"כ זוהר: "קנסות כבדים למוסדות חינוך שפתוחים בניגוד להנחיות"

ח"כ זוהר: "קנסות כבדים למוסדות חינוך שפתוחים בניגוד להנחיות"

הניסיונות להגיע לקידום חוק הקנסות: יו"ר הקואליציה אומר כי הפשרה שמוצעת "נכונה וגם יכולה להשיג את המטרה. מדובר בפיקוח נפש". בכחול לבן דורשים שהצעת החוק לא תשתנה

זוהר: "קנס כבד למוסד חינוך שפתוח בניגוד להנחיות"
  צילומים: דוברות הכנסת, יוסי זמיר/ פלאש 90

‏ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת מכונסת לדון בקידום חוק הקנסות, וחוסר ההסכמה בין הליכוד וחרדים מול כחול לבן נותר.

יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) מפרסם את הצעת הפשרה של הליכוד: "הפשרה שהצגתי בוועדת חוקה מאוד פשוטה: קנסות כבדים לאלו שפותחים מוסדות חינוך בניגוד להנחיות. אבל סגירת המוסד תבוא לאחר הקנס הראשון במידה והמוסד לא נסגר למרות הקנס שהתקבל."

לדבריו: "הפשרה היא על דעתי ואני סבור שהיא גם נכונה וגם יכולה להשיג את המטרה. מדובר בפיקוח נפש על פי כל דעת תורה."

בהקשר לשלילת תקציבים למוסדות, אומרת חברת ועדת החוקה, ח"כ תהלה פרידמן (כחול לבן): "אז מסתבר שמשרד החינוך בהחלט יכול באופן משפטי לשלול תקציבי מוסדות חינוך (ממומני מדינה ועירייה) מפרי סגר. הוא פשוט מסרב לעשות זאת מסיבות פוליטיות. שוב ושוב פניתי ללשכה המשפטית של המשרד וקיבלתי תשובות של "כלי לא מתאים", "שימוע ארוך". בקיצור חרטא. גלנט מתעקש להמשיך לממן מוסדות חינוך מפרי סגר".

בתגובה להצעות הפשרה אומר יו"ר מפלגת הישראלים, רון חולדאי: "יידע כל אזרח ישראלי: נתניהו לא יהסס להתפשר על הבריאות שלך כדי לרצות את שותפיו הפוליטיים ולהימלט ממשפט צדק. אנחנו ננהל את ישראל אחרת."

בכחול לבן מתנגדים לכל פשרה

לקראת הדיון על חוק הקנסות, מסתמן שהסיעות החרדיות הגיעו להסכמה עם נתניהו כי הסמכות להטיל קנסות לא יינתן לכל שוטר, אלא רק קצין ממונה וכן החרדים דורשים שהאפשרות להוציא צווי סגירה למוסדות חינוך תוסר. מנגד בכחול לבן דורשים שהחוק יעלה לקריאה שנייה ושלישית "ככתבו וכלשונו" ולא מוכנים לפשרה בנושא.

גורמים בכחול לבן מסרו לסרוגים: "גנץ יתייעץ עם קבינט המומחים שלו על הארכת הסגר. יש מומחים האומרים כי אין טעם להמשיך את הסגר הנוכחי. בתוך כך אם הקנסות לא יאשרו ככתבם וכלשונם הם יצביעו נגד הארכת הסגר לאורך כל הדרך ויהיה קרב עיקש."

ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון בני גנץ (צילום: יניב נדב/דוברות הכנסת)

לפי הפרסום של דפנה ליאל, פשרת הקנסות של רה"מ נתניהו וראשי המפלגות החרדיות יהיה שהקנס על פתיחת עסקים או מוסדות בניגוד להוראות יעלה לעד 10,000 ש״ח אבל לא כל שוטר יוכל להטיל את הקנס הגבוה ביותר.

יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר התייחס להצעת חוק הקנסות ואמר: "הצעת החוק שהוגשה בעבר על גובה של 20-25 אלף ש"ח קנסות שכל שוטר יכול להסתובב עם פנקס, על כמעט כל הפרה היא דבר לא נורמאלי והייתה על כך ביקורת חריפה מחברי הוועדה בגלל שהייתה מופרזת ואולי בגלל שנעשתה כדי לרצות לחץ הגענו לכל הסאגה הזו."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
איך נותנים לך...
גוזף | 26-01-2021 16:57
איך נותנים לך במה .תתנצל בפני כל מי שפגעת מריח גדיר שאשא ביטון כץ וסער
2
לא פשרה ולא...
הכל פוליטיקה והישרדות של ביבי | 26-01-2021 17:31
לא פשרה ולא בטיח. משיקולי בחירות ופוליטיקה, הליכוד דחה את הגשת הצעת החוק זמן רב. עכשיו שיגר ההצעה לדיון בוועדה בראשות החרדים...הפשרה המוצעת - קודם אזהרה ורק אחר כך קנס, שיינתן רק על ידי קצין מדרגה גבוהה - למה ??? רק לסרבל ולמנוע הטלת קנסות על החרדים. בנוסף, ניטרול ההצעה להפסיק תיקצוב ממשלתי למוסדות מפרי חוק, למה ??? למה אני צריך למממן את מי שקם עלי לכלותני ? מי שמפיץ מחלה מסוכנת ללא חשבון - לא זכאי לשום התחשבות.