הסגר יתארך? משרד הבריאות מבקש שבוע נוסף - סרוגים

הסגר יתארך? משרד הבריאות מבקש שבוע נוסף

בתום דיון עם ראש הממשלה, דורשים במשרד הבריאות להאריך את הסגר בעוד לפחות שבוע. החשש שבתום הסגר הנוכחי תישאר הרמה הגבוהה של התחלואה ועומס כבד של חולים קשים בבתי החולים

הסגר יתארך? משרד הבריאות מבקש שבוע נוסף
  (צילום: חיים גולדברג/ סרוגים)

הסגר הנוכחי צפוי נכון לעכשיו להסתיים בלילה שבין ראשון לשני בשבוע הבא, אך בשל מספר החולים הקשים המאושפזים בבתי החולים במשרד הבריאות מבקשים להאריך את תקופת הסגר.

בדיון שנערך אמש (שני) בהשתתפות ראש הממשלה נתניהו ופרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש הוצגו שתי אפשרויות: הארכת הסגר בשבוע נוסף ולאחר מכן פתיחה רחבה של המשק ומערכת החינוך, או פתיחה מצומצמת כבר החל משבוע הבא. בתטם הדיון הוחלט להמליץ על האפשאות הראשונה – הארכת הסגר.

הדיון של נתניהו עם בכירי משרד הבריאות

הכוונה של משרד הבריאות להאריך את תקופת הסגר היא תוצאה של שורת התייעצויות שנערכו בעקבות נתוני התחלואה. במשרד הבריאות עלתה ההבנה שלמרות שיש ירידה במספר המאומתים השבועי וירידה במקדם ההדבקה – מספר החולים שבמצב קשה עדיין גבוה. במערכת הבריאות מבינים שהמוטציה הבריטית מונעת את הירידה במספר החולים, שהסגר היה אמור להביא.

בתגובה מכחול לבן נמסר: "מספיק עם התחמונים של הליכוד: בלי הסדרת אכיפה – אין ישיבת ממשלה. דין בני ברק כדין הרצליה וראשון לציון."

עוד באותו נושא

גנץ: "לא אאשר את המשך הסגר, ללא העלאת הקנסות"

הליכוד נכנע לחרדים; חוק הקנסות ידון בוועדת החוקה

הערב התכנסה ועדת הכנסת להחליט באיזו וועדה החוק יקודם לקראת קריאה שנייה ושלישית. "כחול לבן" רצו להשאיר את הצעת החוק בוועדה שבראשותה עומד ח"כ איתן גינזבורג, מהמפלגה שלהם אך הסיעות החרדיות עמדו על כך כי דווקא ועדת החוקה, חוק ומשפט תטפל בחוק, מכיוון שבראשה עומד ח"כ יעקב אשר מיהדות התורה. נציגי הדיון החליטו להצביע יחד עם הסיעות החרדיות ולמנוע את השארת הטיפול בחוק לוועדת הכנסת.

חברי הכנסת של הסיעות החרדיות התנגדו להצעת החוק מוקדם יותר במליאה, כך ששליטה שלהם בוועדה בה ידונו על החוק, צפוי להביא לעיכוב או שינוי משמעותי, עד שיהיה מקובל על כל הקואליציה.

לאחר ההחלטה של הליכוד הגיבו בכחול לבן והודיעו לליכוד כי עד שלא יעבור חוק הקנסות בשלוש קריאות, הם לא יאפשרו את העברת תקנות הסגר.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
שלום לגץ...
זהר עמיא | 25-01-2021 22:16
שלום לגץ מנשמה אני שאל אותך מקורה עם חרידים מה עם אוסים בני ברק יש בלגו שלם אני שואל אותך מתי אפסק המילחמה מתי היה שלום יתם תחזור עלי לתשובה
2
ללללללללללללללאאאאאאאאאאאאאאאאא
אני | 25-01-2021 22:26
ינעל אמא שלהם, די תנו לנשום ,נמאס!!!
3
עוד שבוע נופל...
יורם | 25-01-2021 22:33
עוד שבוע נופל על התאריך של המשפט.ונראה ששר הבריאות רוצה לרצות את העברין והולך על המלצות להאריך את הסגר ..
4
חחח כמות הסגרים...
ת'יאה | 26-01-2021 11:16
חחח כמות הסגרים כבר שווה לכמות הבחירות (כולל העתידיות)
5
אתם רק חרדים...
אלי | 27-01-2021 6:33
אתם רק חרדים איפה הפגנות בלפור ימניאק. שמולאנים מסרחים שלא מגעים לנעלים של החרדים ביבי הוא מלך ישראל