הרב שלום כהן: איסור חמור להימצא בסביבת ההפגנות - סרוגים

הרב שלום כהן: איסור חמור להימצא בסביבת ההפגנות

הרב שלום כהן קורא לציבור החרדי: "איסור חמור להימצא בסביבת הפגנות ועימותים המנוגדים בתכלית לדרך התורה, וכל המפר את דברנו ונמצא שם - הרי הוא שותף לחילול ה' וגדול עוונו מנשוא"

author-image
הרב שלום כהן: איסור חמור להימצא בסביבת ההפגנות
  (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

בצד הספרדי של המפה החרדית, גינויים חריפים להתפרעויות אתמול (א') בבני ברק ובירושלים. אחרי הגינוי של הראשון לציון הרב יצחק יוסף, מצטרף גף נשיא מועצת החכמים של ש"ס הרב שלום כהן שמפרסם מכתב חריף האוסר על הציבור להצטרף להפגנות או להיות בסביבתן.

בפתח מכתבו כותב מרן נשיא המועצת שליט"א: "הנה בעוונות הרבים, לנוכח מגיפת הקורונה המפילה חללים רבים בעם ישראל ל"ע כאשר אין לך יום שאין קללתו מרובה מחבירו, אורבת לנו אף סכנה רוחנית המאיימת להרוס את כל יסודות חינוך ילדינו עליהם עמלנו ומסרנו את נפשנו, עם התגברות תופעת ההפגנות האלימות ברחובותינו, כאשר אנשים פורקי עול שלא מקרב מחננו עושים דין לעצמם, מתעמתים עם שוטרים, מתפרעים וגורמים נזק לנפש ורכוש תוך כדי סכנת נפשות חמורה, חילול שם שמים נורא והוצאת שם רע על כלל היהדות הנאמנה. אוי לעיניים שכך רואות.

מכתבו של הרב שלום כהן

"ומלבד חילול ה' הגדול הנגרם מכך, ישנה סכנה רוחנית חמורה לצעירי הצאן העלולים לנהות אחר ההתרחשויות ואף להיגרר לתוכן חלילה, וההרס החינוכי מי יישורנו, כאשר עמל של שנים עלול לרדת לטמיון ברגע אחד.

עוד באותו נושא

הלינץ' בבני ברק | מעצרם של חסידי ויז'ניץ הוארך

"ומכאן אזהרה חמורה לכל שומעי לקחנו יראי ה' ולכל תומכי ואוהדי תנועת ש"ס הק', להדיר רגליכם ממקומות עימות אלו ולא לשהות בהם ולו לרגע אחד. איסור חמור להימצא בסביבת הפגנות ועימותים המנוגדים בתכלית לדרך התורה, וכל המפר את דברנו ונמצא שם – הרי הוא שותף לחילול ה' וגדול עוונו מנשוא".

ומסיים מרן שליט"א את מכתבו: "ולהזהיר גדולים על הקטנים, חובה על ההורים להשגיח על בניהם שלא ימצאו במקומות אלו, אלא ישקדו על תלמודם על פי ההנחיות, וינהגו הקפדה יתירה בשמירת כללי הבריאות כפי שציוותנו התורה, ותורה מגנא ומצלא".

מצ"ב מכתבו המלא של נשיא המועצת

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו