ממשלת איחוד האמירויות אישרה: תוקם שגרירות בישראל

ממשלת איחוד האמירויות אישרה: תוקם שגרירות בישראל

ממשלת איחוד האמירויות אישרה היום באופן רשמי את ההחלטה לפתוח שגרירות בישראל. שר החינוך יואב גלנט ומקבילו האמירתי נועדו היום וסיכמו על חילופי תלמידים בין המדינות

author-image
רשמית: תוקם שגרירות של איחוד האמירויות בישראל
  צילום: פלאש 90

חודשיים לאחר אישור הסכם הנורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות, ממשלת איחוד האמירויות אישרה היום (ראשון) לפתוח שגרירות בישראל, שצפוי להפתח בתל אביב.

ראש הממשלה צפוי לערוך ביקור מדיני בין ה9-11 לבפרואר באיחוד האמירויות ובחריין.

בתוך כך, שר החינוך יואב גלנט נועד היום (ראשון) עם מקבילו האמירתי, חוסיין איברהים אל חמאדי. השרים, שנועדו באמצעות הזום, בירכו על כינון היחסים הדיפלומטיים בין המדינות ושוחחו על אתגרי העתיד בתחום החינוך. השניים הסכימו שהחינוך הוא הגורם החשוב ביותר לחיזוק השלום בין המדינות. השיחה עסקה בשיתופי פעולה בין המדינות בתחום החינוך, ובדגש על חינוך לקיימות וסביבה ומחקרים בנושא ים וחלל.

במהלך הפגישה נודע כי ממשלת איחוד האמירויות אישרה את ההחלטה לפתוח שגרירות בישראל. שר החינוך גלנט בירך את השר אל-חמאדי על ההחלטה והזמין אותו לביקור רשמי בקרוב במדינת ישראל. השר אל-חמאדי הודה לשר גלנט והזמין אותו לביקור רשמי באיחוד האמירויות.

שר החינוך גלנט ושר החינוך אל-חמאדי סיכמו על תכנית לחילופי משלחות תלמידים בין ישראל לאיחוד האמירויות, וכן על שיתוף פעולה בנושא קידום ופיתוח משותף של תכניות הלימוד למצטיינים בשתי המדינות.

שר החינוך יואב גלנט: ״איחוד האמירויות הצטרפה לשורת מדינות ערביות שחתמו באחרונה על הסכמי שלום עם מדינת ישראל, מתוך הכרה בחשיבותה ובעוצמתה. זאת הודות למדיניותה של ממשלת ישראל בהובלת ראש הממשלה בנימין נתניהו, שיזם וקידם הסכמי שלום היסטוריים עם מדינות ערב.

שוחחתי היום עם שר החינוך האמירתי, חוסיין איברהים אל-חמאדי, ושמעתי ממנו על האופן שבו מדינתו מתמודדת עם הפעלת מערכת החינוך בשגרת קורונה. אני שמח שהשר אל-חמאדי נענה להצעתי לקידום תכנית חילופי תלמידים בין ישראל לאיחוד האמירויות, לשם היכרות חינוכית וחברתית של תלמידים משתי המדינות״.

מוקדם יותר בישיבת הממשלה אושר הסכם כינון היחסים בין ישראל למרוקו. ראש הממשלה נתניהו אמר: "זה באמת רגע היסטורי, לאחר ארבעה הסכמי שלום עם ארבע מדינות מוסלמיות וערביות בארבעה חודשים.

אני מבקש לברך את מלך מרוקו, מוחמד השישי, על שיתוף הפעולה בינינו. יחד אנחנו מקדמים טיסות ישירות בין המדינות, זה יבוא בקרוב מאוד, קידום שיתופי פעולה כלכליים, מסחריים, טכנולוגיים, וכמובן פתיחת נציגויות בשתי המדינות".

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו