מיכל דיאמנט לסרוגים: "המצביע הדתי רוצה שינוי, או המשך ניהול כושל?"

מיכל דיאמנט לסרוגים: "המצביע הדתי רוצה שינוי, או המשך ניהול כושל?"

מיכל דיאמנט, מועמדת 'תקווה חדשה' באולפן: "הליכוד במידה רבה היא מפלגה שמתיישרת לעמדותיו ורצונותיו של אדם אחד" על בנט? "שמענו אותו בקמפיין פוליטי, בכנסת לא שמענו אותו"

"המצביע הדתי רוצה שינוי, או המשך ניהול כושל?"
  צילום: סרוגים

מיכל דיאמנט, נכדתו של רה"מ לשעבר, יצחק שמיר ז"ל, מגיעה לראיון באולפן סרוגים לדבר על מה למדה ממשלת האחדות של סבא שלה, מדוע מצביע דתי שרוצה שינוי צריך להצביע לגדעון סער ומה לדעתה נהרס במפלגת הליכוד תחת נתניהו.

צפו בראיון המלא עם מיכל דיאמנט באולפן:

עוד באותו נושא

הנכדה של יצחק שמיר – מצטרפת לגדעון סער


18

אחרי ההצטרפות שלך ושל בני בגין, האם "תקווה חדשה" היא למעשה הליכוד המקורי?

"יכול להיות. חזרה לערכי הליכוד, חזרה לערכים שאנחנו הליכודניקים מאמינים בהם, מפלגה שיש בה ערכים לאומיים, יהודיים".

"תקווה חדשה" מצטיירת במפלגת ימין מלא-מלא אבל מצב שני גם מפלגה מאוד ליברלית, אפילו חילונית. זה לא קצת לרקוד על שתי חתונות?

"לא, זה כמו שאמרת קודם, כמו ערכי הליכוד. הליכוד גם מפלגה ליברלית, חילונית אבל עם צביון ימני. מאמינים בארץ ישראל, בהתיישבות. זה לגמרי בא ביחד ולא סותר".

הליכוד בראשות נתניהו מאוד התחבר בקואליציה טבעית עם החרדים והדתיים, ולכן לא יכל לעשות שינויים בנושאי דת ומדינה. סער מבטיח משהו אחר?

"סער הוא האלטרנטיבה השלטונית היחידה. הוא היחיד שיכול כיון להקים ממשלה עם מגוון המפלגות שמאמינות במדינה יהודית ודמוקרטית, אותן מפלגות שישבו תחת נתניהו כמו העבודה ויש עתיד."

"אחדות זו בהחלט פתרון, אין גושים טבעיים אצלנו – יש אפשרות לאחדות, יש אפשרות להקים ממשלה תחת גדעון סער עם הרבה מפלגות, כל מי שיסכים להצטרף תחת הקווים האלו. מרצ לא הסכימה להצטרף כמעט לשום ממשלה וכמובן שהרשימה המשותפת לא… נתניהו כמו נתניהו הכל אצלו צרכים פוליטיים, אצלנו מסתכלים על צרכים מדינת ישראל."

עוד באותו נושא

הישג: גדעון סער בדירוג מכובד של רשת "בלומברג"


20

באפריל 2019 פרסמת מאמר עם הכותרת: "נצביע ליכוד כי אנחנו אינטליגנטיים". מה השתנה מאז?

"הליכוד במידה רבה היא מפלגה שמתיישרת לעמדותיו ורצונותיו של אדם אחד. ולטעמי זה לא אמור לקרות. מה שהשתנה מאז, אז פרסמתי את אותו טור, זה שאנחנו במערכת בחירות רביעית. אף אחד לא מצליח להקים ממשלה, גם לא הליכוד בראשות נתניהו. וגם כשקמה ממשלת אחדות, זו הייתה ממשלה לא מתפקדת, ממשלה גרועה."

צריך להזכיר שחלק מאותם אנשים שהיו בממשלה, היום במפלגה שלך.

"נכון וכיום הם לא בממשלה והם הביעו את דעתם בזמן אמת. הם לא הצטרפו לחגיגות שערך נתניהו. יפעת שאשא-ביטון (יו"ר ועדת הקורונה) יצאה נגד ההחלטות ההזויות והרעות של הממשלה. שאשא-ביטון עמדה על הזכויות של בעלי העסקים אל מול החלטות שרירותיות של הממשלה שקיבלה בלי נתונים ובלי הסברים."

הקול הכי בולט בשנה האחרונה היה דווקא בנט, אז אם מישהו רוצה שינוי במדיניות הקורונה, למה שלא יצביע ימינה?

"בנט בעיקר שמענו אותו בקמפיין פוליטי שהוא עורך כבר שנה, בכנסת לא כל כך שמענו אותו…"

הוא טוען שדווקא שהוא היה הרבה בשטח, לעומת גדעון סער.

"אבל הפעילות מתבצעת בכנסת. ד"ר שאשא-ביטון ניסתה, גדעון סער היה חבר בוועדת החוקה והתפטר בגלל הפעולות של הממשלה. ניסו להילחם מבפנים בהחלטות ושלא הייתה הצלחה והממשלה התפרקה – אנחנו באים לייצר את האלטרנטיבה שנחוצה".

"מעבר לזה, בנט חוזר ואומר שמפלגתו ייכנסו לממשלה בראשות נתניהו, כך שהמצב לא ישתנה."

למה שמצביע דתי וימני יצביע לתקווה חדשה ולא ימינה או מפלגת ציונות דתית?

"אם מצביע דתי וימני מעוניין בהמשך שלטונו של נתניהו וניהול כושל של משבר הקורונה, באי-הקמת ממשלה מתפקדת או העברת תקציב – יישב הצופה הדתי-ימני, שאני מאוד מעריכה את האוכלוסייה הזו ושהיא חוד החנית של ישראל, ויחשוב אם הוא מעוניין בהמשך המצב הכושל הזה או תקווה חדשה"

מימינה נמסר בתגובה לדבריה של מיכל דיאמנט: "הסיבה שמפלגת סער יורדת במנדט וחצי בשבוע היא שהציבור מאס במפלגות אווירה ושואל את עצמו היכן נעלם גדעון סער בשנת הקורונה, כאשר שר הביטחון בנט הציל חיים ופרנסה של אזרחי ישראל. אין לנו עניין לריב עם מפלגת סער כי הם יוזמנו כשותף לממשלה שיקים נפתלי בנט ב-23 במרץ, ממשלה שתאחד את העם ותשקם את כלכלת ישראל"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
17 תגובות - 12 דיונים מיין לפי
1
אם נצביע סער,...
ראו | 24-01-2021 11:18
אם נצביע סער, נצביע בעד חיבור עם לפיד לחולדאי... ואולי גם ברוטציה עם לפיד
ואם נצביע...
רם | 24-01-2021 15:06
ואם נצביע ביבי נצביע בעד חיבור עם מנסור עבאס... דרך אגב, ביבי הקים ממשלה עם לפיד ועם כחול-לבן וזרק את מפלגת ימינה לאופוזיציה...
2
סבא שלה אים...
רוני | 24-01-2021 11:22
סבא שלה אים היה בחיים היה לוקח ציאניד,רק לא לראות שנכדה כזאת יוצאת מהשורות,זיכרו ליברכה,לא היתפשר כלל בכל נושא שהוא שתי מדינות,חלוקת הארץ,וכל העקרונות שעלהם הוא מסר את נפשו,הנכדה הזאת היא לא ממשיכה דרכו כמו בני בגין,שכבר היה בנפתלין הלכו והוציאו אותו לאיורור,ממחזרים את הבנים והנכדים,לא בבית סיפרנו,חבורה של מחנה פליטים לא יכולה להנהיג מדינה,עריק לא מיתמסד,נישאר עריק וכל היזדמנות הוא יקח את התיק שעדיין ארוז,
3
באה זו, עם...
צבי | 24-01-2021 12:14
באה זו, עם הרבה מילים אוויריות, שאין המסננת מחזיקתן, כן זו נכדת מי שמילתו לא הייתה מילה ועוד הוסיף וקבע מטבע לשון ; נכון הבטחתי, א ך ל א ה ב ט ח ת י ל ק י י ם. והשאר הכול 'ראס גבורה ראס גבורה' דהיינו - הכל דיבורים. חדשים לבקרים צצים דברנים שרוממות השטוית בגרונם, אך הם באים מתוך א פ ס מעשה בפועל עד כה. זכרו, הרואים עצמם 'ראויים' לשבת על כס ראשות הממשלה - 'מה שרואים משם, לא רואים. כאן.
ממש לא...
ארץ | 24-01-2021 13:42
ממש לא נכון. ראש הממשלה הימני היחיד. אתה לא חייב לשפוך את התינוק עם הדלי ולטנף על כל משפחת שמיר. מרשה לעצמי להניח שאתה ביביסט (אין יותר משמעות למילה ליכודניק בימינו) ונהגת מנהג ביביסט ושמאלנים: הכפשה אישית ללא נתונים. לך נאה ולך יאה
4
משקרים במצח נחושה נגד נתניהו
לא ייאומן | 24-01-2021 12:21
אני דתי ומצביע לביבי
הוא גאה...
בני | 24-01-2021 13:43
הוא גאה ויש לו הבנה מה שלך לא קיים,מקום כלל למוח,הכל קש,ועובש,לך תיבחר באוכל הכלבים,ובאוכל הסוסים,ובסבא לנכד ערבי,וברוסי גוי עלוקין,אתה מתאים לך אין שכל אין דאגות,
על מה...
גם דתי מחריש... | 24-01-2021 13:17
על מה אתה ככ גאה? שאתה שוטה הכפר עם כיפה?
5
סבא שלה הכתיר...
רון | 24-01-2021 13:01
סבא שלה הכתיר את ביבי בתואר מלאך החבלה של הליכוד. רק שהוא טעה ביבי הוא מלאך החבלה של מדינת ישראל כולה.
וסבא שלך...
רוני | 24-01-2021 13:41
וסבא שלך עשה טעות שהביא את אימא שלך לעולם,כי אים הוא היה עקר היה פחות מזהם כאן באתר,וחבל,
6
מצביעי המפדל העמידו...
תשובה | 24-01-2021 13:12
מצביעי המפדל העמידו בראש הרשימה חמגשית, וכך בטאו את רצונם: להמשיך ולהשתכשך במי האפסיים שביבי שוטף בהם את רגליו
7
ליור האיחוד הלאומי...
סמוטריץ נתפס בשקר נוסף | 24-01-2021 13:23
ליור האיחוד הלאומי והשר לשעבר אין תואר שני במשפט ציבורי ובינלאומי מהאוניברסיטה העברית, והוא גם אינו מצטיין דיקן כפי שמופיע בראיונות ובפרסומים שונים ברשת
8
אידיוט!! כת הרלב...
פטריוט | 24-01-2021 13:38
אידיוט!! כת הרלב נמאס ממכם הרסתם את הכל נפול תיפלו ותנבלו. סופם של אנשים טיפשים או רשעים כך או כך זה סופם
9
רק נתניהו
רק נתניהו | 24-01-2021 13:53
ליאור רוטברט, על מצב מפלגת העבודה' היא עם פחות מ-1% תמיכה בסקרים ועדיין יש 7 מועמדים. למה זה? והתשובה שלי, שרק בינימין נתניהו, ראוי להיות מנהיג, ולכן בליכוד כולם מסכימים איתו, כי הוא מנהיג מבטן ומלידה. עם ניסיון מוכח! שלום עם 5 מדינות. מיגור הקורונה, הטוב בעולם, היחיד שיודע להתנהל מול ביידן אובמה, כי הוא עשה זאת! וכל כתבי האישום התפורים שכולם מנפנפים, הם עורבה פרח, שקר וכזב, שמטרתם להפיל את נתניהו, לא באופן חוקי.
10
שלום אני רוצה...
זהר עמיר | 24-01-2021 22:23
שלום אני רוצה מימך מכבי חפיה סחיקנים טובים אתי יחולה לישלויחי לם את המיכתב שאני קתבתי לעם אני ישמח מואד זה חשוב לי מואד בוקש מימך תודה
11
שלום מיכל...
זהר עמיר | 24-01-2021 22:39
שלום מיכל משלמך מומרתי על הליקוד שלנו שמתי בני ברק משריתי בצלום זה לא בסדר ביחלל שלחי לפיסבוק את מיכתב שלך בוקשה תודה
12
דתיים לאומיים רוצים ציונות דתית
אורי | 25-01-2021 14:45
סוף סוף יש הזדמנות לאיחוד של הציונות הדתית, לא עוזבים את הבית.. איחוד של 4 המפלגות יתן לנו כוח לפעול