הרב בזק סופד: "מושקו היה איש שקשה היה שלא לאהוב"

הרב בזק סופד: "מושקו היה איש שקשה היה שלא לאהוב"

"כל מי שהכיר את מושקו התקשה בוודאי להחליט מה מושקו יותר: איש חזון ורוח או איש ביצוע ומעשה", הרב אמנון בזק, מישיבת הר עציון סופד לשכנו לישוב ומקים הישיבה

author-image
הספד: "מושקו היה איש שקשה היה שלא לאהוב"
  משה מושקוביץ ז"ל (באדיבות המשפחה)

הלילה הלך לעולמו משה (מושקו) מושקוביץ'. הרב אמנון בזק, ר"מ בישיבת הר עציון, ושכנו לישוב של מושקו, ספד למי שהיה מבין מקימי הישיבה:

"כל מי שהכיר את מושקו התקשה בוודאי להחליט מה מושקו יותר: איש חזון ורוח או איש ביצוע ומעשה. כאיש חזון ורוח הוא לא הפסיק לחשוב כיצד להעצים את לימוד התורה בעם ישראל, כיצד לפתח את ארץ ישראל וכיצד לתרום לחברה ולעם במדינת ישראל, וכאיש מעשה הוא לא הפסיק להגשים חזון אחר חזון, ורק פטירתו קטעה את השרשרת המופלאה הזו של חזון ומעשה."

"מושקו נהג לומר, שההפרש שבין 'הוזה' ל'חוזה' הוא קו קטן, והוא לקח על עצמו את המשימה להיות הקו הקטן הזה, קו קטן שרק איש גדול כמותו יכול היה להיות. סולם שראשו מגיע השמימה, אך רגליו נטועות היטב בארץ."

עוד באותו נושא

משה (מושקו) מושקוביץ הלך לעולמו בגיל 96

את ההספד כתב הרב בזק בדף הפייסבוק שלו והוסיף בין השאר:

"מושקו היה בין מתיישבי משואות יצחק שבגוש עציון לפני מלחמת השחרור, והיה קשור בכל נימי נפשו לרעיון ההתיישבות בגוש. לאחר מלחמת ששת הימים מושקו טען שאין לפעול רק בהקמת אנדרטאות לזכר הנופלים, אלא יש להקים מפעל חיים לזכרם של 240 הנופלים בגוש עציון. הקמת ישיבה על קברם של הנופלים הייתה משאת חייו, ותמיד טען שהצלחתה ושגשוגה של הישיבה היא בזכות הנופלים על קדושת השם, העם והארץ.

ברמה האישית, מושקו היה איש שקשה היה שלא לאהוב. תמיד מלא עליצות ופעילות, מאיר פנים וחייכני, איש שלא מפסיק לחשוב ולהפתיע, לדבר על חזונות שנראים לעיתים הזויים אבל גם להצביע מיד על הדרכים להשגתם. הוא המשיך להגיע לישיבת הר עציון מידי שבוע במשך עשרות שנים בהתנדבות מלאה. בכל שנה במסיבת הסיום לתלמידים שעזבו את הישיבה, מו"ר הרב ליכטנשטיין זצ"ל עמד על כך שהתלמידים יאמרו דברי תורה לא רק לראשי הישיבה ולצוות, אלא גם למושקו באופן אישי, כי בלעדיו שום דבר לא היה קורה."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מרגש מאוד, רק תקנו את הטעות שבכותרת
אהוד | 24-01-2021 7:58
הרב בזק גר באלון שבות, מושקו זל היה גר במשואות יצחק, ועל כן הוא לא היה שכנו של הרב בזק יבדלא