למרות היריבות: נתניהו צריך בנט חזק בקלפי | פרשנות - סרוגים

למרות היריבות: נתניהו צריך בנט חזק בקלפי | פרשנות

למרות המועמדות לראשות הממשלה, על פי הסקרים בנט צפוי להיות לשון מאזניים בהקמת הממשלה. נתניהו צפוי למצוא את עצמו מקווה כי יריבו הפוליטי יצליח בקלפי כדי להרכיב ממשלה בראשותו

למרות היריבות: נתניהו צריך בנט חזק בקלפי | פרשנות
  צילום: יונתן זינדל,פלאש 90

60 יום לפני הבחירות, מוקדם עוד לדבר על הקמת הממשלה הבאה, אך לקראת סגירת הרשימות ניתן להסיק בזהירות – בנימין נתניהו צריך בנט חזק וגדול בקלפי בכדי להרכיב ממשלה בראשותו. על פי הסקרים בימים האחרונים והמגמות של המפלגות השונות נראה כי ימינה תהיה לשון מאזניים של כל ממשלה וככל הנראה תכריע בשאלה מי ירכיב את הממשלה.

עוד באותו נושא

ביבי נגד בנט – זה הקרב האמיתי על הבית היהודי


7

למרות היריבות הפוליטית המרה בין השניים, עוד ביציאה לבחירות – נפתלי בנט סירב לפסול אישית ישיבה תחת בנימין נתניהו והתחמק כל פעם מהשאלה האם ימליץ עליו  כאשר אמר: "אנחנו נמליץ על בנט להקים את הממשלה". חלפו הימים ונראה כי למרות שבנט מתעקש לקרוא לעצמו "המועמד לראשות הממשלה", המנדטים בסקרים מסרבים לעמוד דום ללוחם הכלכלה והקורונה.

השבוע, נתניהו ובנט רשמו ניצחונות חוץ כל אחד במגרש הביתי של השני. לאחר שבחש בציונות הדתית, המועמדת חגית משה המזוהה עם נתניהו, ניצחה את ניר אורבך המזוהה את בנט. נתניהו ניצח את בנט במגרש הביתי על הבית היהודי, בכדי לחזק את סמוטריץ' אשר נכלל בגוש נתניהו להקמת הממשלה, על חשבונו של בנט.

מנגד, לאחר שחוזרו רבות על ידי ראש הממשלה והליכוד וסירבו, "השולמנים" הכריזו השבוע על הצטרפות לימינה בראשות בנט. מדובר בחיזוק משמעותי לבנט אשר שם אותו במקום אחר בציבור הכללי. לאחר שנה של קריסת כלכלית, בעלי עסקים רבים רואים כעת בבנט כתובת ומדובר ככל הנראה בכוח אלקטורלי גבוה.

בלוק חרדים נתניהו חזק אבל מוגבל

על פי הסקרים, אין ספק כי בלוק נתניהו חרדים מוכיח את עצמו. השבוע קיימה ש"ס כנס פתיחת קמפיין הבחירות ובה אמר יו"ר התנועה אריה דרעי כי הוא תומך באופן מובהק בנתניהו:  "ביבי צריך אריה חזק, הוא חייב ש"ס חזקה". מנגד, ביהדות התורה מסרבים עדיין להצהיר בפומבי כי הם תומכים רק בנתניהו, אלא מתחייבים לגוש הימין ולמפלגה שתקבל בו את מירב הקולות.

דרעי הוסיף ואמר: אני אומר לכם תהיה ממשלת ימין גדולה שבראשה יעמוד נתניהו, ואני מתחייב לאחר הבחירות להביא את סער ובנט בצורה המכובדת ביותר חזרה לתוך מחנה הימין איתנו ביחד במקום הטבעי".

בנט וסער (צילום: פלאש 90)

אך בתקווה חדשה לא אהבו את קריאתו של דרעי ואמרו: "לא יקרה". בנוסף, למרות החיזור של סער אחרי החרדים,  יו"ר תקווה חדשה מנסה לקרוץ גם לקהל ליברלי  אשרה תומך בשינויים בנושאי דת ומדינה. השבוע אמר: "ממשלת תקווה חדשה בראשות גדעון סער תפעל למען זכויות הקהילה הלהט"בית, במעשים, כחלק מתפיסת עולם ליברלית". סביר להניח שזה לא נעדר מהאוזניים של דרעי, גפני וליצמן.

נכון להיום, לגוש נתניהו חרדים יש 47 מנדטים. כלל הנראה סמוטריץ' יעבור את אחוז החסימה והגוש יעמוד על 51. מאחר וסער ממשיך בקו של פסילת נתניהו, ראש הממשלה חייב שבנט יקבל מעל 10-11 מנדטים בכדי להקים ממשלת ימין. אך למרות הערכה זאת, בליכוד חושבים כי הצלחת מבצע החיסונים צפוי להניב להם עוד מס' מנדטים בבחירות כך שהם מקווים כי לא יצטרכו לחזר אחר בנט.

אסייג ואומר, כי במידה והליכוד יהיה גדול מספיק, נתניהו יעשה את מירב המאמצים להקים ממשלה ללא בנט. המפה הפוליטית צפויה להשתנות רבות, וכבר ההיסטוריה הוכיחה שבכדי לקבל מקום בקואליציה ניתן לכופף בקלות את הבטחת הבחירות לבוחרים (ממשלת נתניהו- כחול לבן).

לסיכום, נראה כי בנט יהיה לשון המאזניים בממשלה הבאה. אם יצטרך להצטרף לממשלת הליכוד, יו"ר ימינה יגרום לנתניהו להזיע ולהתאמץ בכדי שישלים לו לקואליציה של 61. עם זאת, היתרון היחיד של נתניהו הוא כי בנט לא ימהר להרוס את תדמיתו הפוליטית בקרב הציבור הימני. אם בנט יקים את ממשלת חולדאי ולפיד – הוא יוכיח כי סמוטריץ' צדק ויאבד הרבה מהציבור הימני לשנים הקרובות. אך אסייג ואומר כי מפת המנדטים נתונה לשינויים, אך זאת ככל הנראה המגמה

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
15 תגובות - 12 דיונים מיין לפי
1
שלום לקתבים עם...
זהר עמיר שלחו תשובות | 22-01-2021 12:00
שלום לקתבים עם משכתבתי זה הברי רצית לדהעת שלחו סריטון בוקש מימחים
פייק בנט. טוב לביבי לחבור עם טיבי ולא עם נוכל
בנט+שקד=נבילות | 22-01-2021 13:02
בנט ושקד הנוכלים של דורינו. שתולי הרפורמים. זהירות מבנט. תכניתם. להפוך את הכותל שלנו ל''כותל הרפורמי'' רח''ל. בנט לא עובר את אחוז החסימה. הכירו אותו
2
בלוק המושחתים שמנסים...
לא מדוייק | 22-01-2021 12:25
בלוק המושחתים שמנסים להתחמק מהכלא של ליצמן דרעי וביבי יתפרק ברגע שהראשון מבינהם אכן יכנס אל הכלא. כמו ששולה זקן הפסיקה לתמוך באולמרט, כך יהיה גם עם דרעי וליצמן
3
אם סמוטריץ יקבל...
חשבון פשוט | 22-01-2021 12:27
אם סמוטריץ יקבל 4, אז גם בנט יקבל 4. הם מתחרים על אותם 8 מנדטים.
אם הם...
רונן | 22-01-2021 16:35
אם הם יתחרו יהיו באמת רק 8 כי ה 8 האחרים ילכו לנהנתניהו ולסער
4
בגלל זה ביבי...
אכן | 22-01-2021 12:48
בגלל זה ביבי דאג להעמיד חמגשית בראש המפדל
5
בנט סמרטוט ....
אבי קורן | 22-01-2021 23:06
בנט סמרטוט . אחרי כל ההשפלות שביבי השפיל אותו ואת אשתו. הוא יזחל לנתניהו...
6
כשיש תחושה שאפשר...
גלעדע | 23-01-2021 0:12
כשיש תחושה שאפשר לסמוך על אדם הולכים איתו דרך ומאמינים שיעשה הכי טוב לדעותיו . אני מצביע לנפתלי בנט לראשות הממשלה כי אני רוצה ימין בעיקר כלכלי וריבוני. וזה לא הליכוד הפצוע והחבול של המאסטר ביבי
7
אני לא כותב...
רובי | 23-01-2021 7:43
אני לא כותב כאן כי מםץפרסמים רק שמאלנים מכפישים ..
8
כתבה מטומטמת ברמות...
לימודי ליבה | 23-01-2021 15:02
כתבה מטומטמת ברמות על חלל. אם סמרורקטיץ יקבל 4 מנדטים, מאיפה הם יגיעו? ממצביעי הרשימה המשותפת ? או שאולי הם פשוט יתווספו ואז יהיו 124 מנדטים?
9
האם מותר לקרוא...
שאלה | 23-01-2021 15:10
האם מותר לקרוא בצאת השבת תגובות שנכתבו ופורסמו בשבת?
לפי בנט,...
תשובה | 23-01-2021 15:24
לפי בנט, מותר. לפי סמוטריץ, אסור. אבל סמוטריץ עצמו מתראיין לכלי תקשורת שמחללים שבת ומכאן שבוא צבוע ( רמאי הוא בלי קשר)
10
אביר חרא מביא...
חרטא | 23-01-2021 15:12
אביר חרא מביא פחות קטלות מאיוב חרא
11
בנט לפרוש
בני | 23-01-2021 21:50
אף אחד לא צריך בנט חזק. סתם כתבה שמנסה לתת כוח לבנט למרות כל הטעויות שהוא ולמרות שפגע ועדיין פוגע בציבור שלנו. מקסימום בנט יכול לקחת אחריות לאומית ולפרוש יומיים שלושה לפני הבחירות כדי לא לאבד קולות לגוש הימין (כמו פעם שעברה, וכמו שנועם עשו כשהיו לבד). במקרה כזה הקולות שלו יתפזרו בין הליכוד למפלגת הציונות הדתית ותקום ממשלה יהודית ימנית חזקה בלי בנט.
12
רק נתניהו
רק נתניהו | 24-01-2021 9:15
גדעון לוי מטיל פצצה: לא יכול יותר עם הצביעות הזאת איש השמאל, העיתונאי גדעון לוי, חושף את המסיכות מפניו של המחנה אליו הוא שייך ותוקף בחריפות את מנהיגיו: הכל נהיה רק לא ביבי; אבל מי יהיה במקום ביבי? אלם חודש לפיזור הכנסת: בכיר לשעבר בכחול לבן לוקח אחריות בכיר לשעבר בכחול לבן לערוץ 20: ״עשינו טעות קשה בפיזור הכנסת, יכולנו למנוע אותה – ביבי כבר ויתר על הכל״ הלל ביטון רוזן |ט׳ בשבט ה׳תשפ״א (22 בינואר 2021) כחודש לאחר פיזור הכנסת עקב אי העברת תקציב המדינה לשנת 2020, והעשן מתפזר. בשיחה שקיימנו עם בכיר לשעבר בכחול לבן טען את הדברים הבאים: ״לא אנחנו ולא הליכוד רצינו בחירות. המשא ומתן צלח, ואז בני ביקש לעשות פרסה ולחזור מהסיכום שבידיו אליו נציגיו במשא ומתן במוצאי שבת שלפני ה-23.12.20. נתניהו, שבהתחלה הגיב בתמיהה, ביום שני כבר התקפל והסכים לוותר על חלק גדול מעמדותיו העיקר שהכנסת לא תתפזר. אולם לא הצלחנו להביא את מספר האצבעות הנדרש להצבעה – לא שיערנו לעצמנו שהמורדים מהסיעה ברגע האמת יצביעו נגד״. עוד הוסיף אותו בכיר לשעבר כי אין לו ספק שמהמהלך הזה הנפגעת העיקרית והישירה היא כחול לבן. כעת, כשהליכוד על פי הסקרים המפלגה הגדולה ביותר עם כמעט פי שנים מהבאה אחריה וכחול לבן נושקת סביב אחוז החסימה, ניתן בהחלט להבין את החרטה הגדולה בקרב בכירי כחול לבן בהליכה לבחירות.