יו"ר מרצ לג'ו ביידן: ישראל צריכה שלום עם הפלסטינים - סרוגים

יו"ר מרצ לג'ו ביידן: ישראל צריכה שלום עם הפלסטינים

על רקע השבעתו כנשיא ארה״ב ה-46, יו"ר מפלגת מרצ, ניצן הורוביץ, שלח מכתב לגו ביידן הקורא לארה"ב לקחת חלק בהסכם שלום בין מדינת ישראל לפלסטינים

author-image
יו"ר מרצ לג'ו ביידן: ישראל צריכה שלום עם הפלסטינים
  אבשלום ששוני/פלאש 90

יו"ר מפלגת מרצ, ניצן הורוביץ, שלח היום (רביעי) מכתב לנשיא ארה״ב ה-46, ג'ו ביידן, ולסגניתו קמלה האריס, המברך אותם לרגל השבעתם לתפקיד, וקורא לארה"ב לקחת חלק בהסכם שלום בין ישראל לפלסטינים.

הורוביץ: "אנו מצפים לעבוד יחד להרחבה והעמקה של הקשרים הענפים בין ישראל לארה"ב, המבוססים לא רק על אינטרסים, אלא בראש ובראשונה על ערכים משותפים. הבחירה בכם היא הזדמנות גדולה לשינוי המציאות במזרח התיכון והפיכתו לבטוח ושקט יותר עבור מדינת ישראל והאזור כולו".

עוד באותו נושא

ביידן הושבע כנשיא: "חוגגים את ניצחון הדמוקרטיה"


10

"ישראל זקוקה לשלום – לא רק עם מדינות המפרץ, אלא גם ובעיקר עם השכנים הקרובים שלנו, העם הפלסטיני. ארבע השנים שעברו היו רעות מאוד לתהליך השלום: תוכנית המאה חסמה כל אפשרות לקידום הסדר בין ישראל לפלסטינים, האמון קרס, הבנייה בהתנחלויות שברה שיאים והסיכוי לשלום הלך והתרחק".

יו"ר מרצ המשיך: "הסכסוך הישראלי-פלסטיני גובה קורבנות ללא הפסקה. עוד ועוד משפחות מאבדות את היקר להן מכל. זכויות אדם בסיסיות נפגעות מדי יום ביומו. למען מי שעוד לא איבדו את יקיריהם, למען מי שחיים בינינו, למען עתיד ישראל והאזור – עלינו לחתור לשלום".

לדבריו, "כניסתכם לתפקיד עשויה להניע מחדש תהליך שלום רציני וכן, המבוסס על פתרון שתי המדינות. הדבר יבטיח ביטחון, שלום, ושגשוג לשני העמים. אומנם שלום חייב להיעשות בין שני העמים, אך לארצות הברית היה ויהיה תפקיד מפתח ביכולת לתווך ולעודד הסכם בין הצדדים, ובסיוען של מדינות נוספות באזור".

מוקדם יותר, שעות ספורות לפני השבעתו של ג'ו ביידן כנשיא ה-46 של ארה"ב, הנשיא היוצא דונלד טראמפ עזב את הבית הלבן בפעם האחרונה ונפרד סופית מוושינגטון. טראמפ יעשה את דרכו לאחוזת "מאר-א-לאגו" בפאלם ביץ' שבפלורידה, שם יגור כעת עם סיום כהונתו.

"זה היה הכבוד הגדול ביותר של חיי לגור בבית הזה בארבע השנים האחרונות" אמר טראמפ לפני עלייתו למסוק. "זה הבית הטוב ביותר בעולם, עשינו בו הרבה והבאנו לארצנו הישגים רבים. אנחנו אוהבים ומודים לכל האמריקנים, ואומרים לכם שלום – אך אני מקווה שזו לא תהיה פרידה לזמן רב".

למרות הרצון של טראמפ לערוך אירוע פרידה מפואר לתומכיו, עלייתו למטוס בשדה התעופה הצבאי "אנדרוז" תהיה שקטה וללא טקסיות רבה. חלק מחברי הממשל היוצא, בראשם סגן הנשיא היוצא מייק פנס, מנהיג הרפובליקנים בסנאט מיץ' מקונל ויו"ר הסיעה הרפובליקנית בבית הנבחרים קווין מקארתי, לא הגיעו כלל לאירוע – ככל הנראה על רקע המתיחות ביניהם לאחר סירובם לתמוך בטענות של טראמפ לזיופים בבחירות.

כזכור, כבר לפני שבועיים טראמפ הודיע כי הוא יחרים את השבעתו של ביידן, ובכך המשיך את סירובו להכיר בתוצאות הבחירות לנשיאות. בכך הביא לשבירת המסורת המקובלת בארה"ב, לפיה הנשיא היוצא מקבל את פניו של הנשיא הנכנס בפתח טקס ההשבעה. כתוצאה, מייק פנס יהיה זה שמקבל את פניו של ביידן בטקס הערב.

לא  מדובר באירוע חסר תקדים בארה"ב, כשלאורך ההיסטוריה נרשמו מספר מקרים של החרמת טקס ההשבעה מצד הנשיא היוצא – אך הפעם האחרונה שבה נרשם מקרה כזה היה בשנת 1869. ב-150 השנים האחרונות היו רק שני מקרים שבהם הנשיא לא השתתף בטקס של יורשו בתפקיד – ובשניהם היה מדובר בהחלטות שהתקבלו מסיבות חיצוניות ולא בהחרמה פוליטית. בשנת 1921 הנשיא וודרו ווילסון לא השתתף בהשבעתו של וארן הארדינג בגלל מצבו הבריאותי הקשה, ובשנת 1974 הנשיא ריצ'רד ניקסון העדיף שלא לקחת חלק בהשבעה של מחליפו ג'רלד פורד לאור התפטרותו וההליך הפלילי שהתנהל נגדו בצל פרשת "ווטרגייט".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
הורוביץ, תן לראש...
ימני | 20-01-2021 19:17
הורוביץ, תן לראש הממשלה לעשות את עבודתו ועל תכפה עלינו את האידאולוגיה הרופסת שלך.
גם כן אישיות שמברכת....חולה המי.... ממרץ
ימש''ו של שוטרים | 20-01-2021 20:16
מרץ-שרץ. וימח שמם וזכרם של השוטרים שפרצו להתנחלויות. ובכלל ימח שמם וזכרם של כל שוטרי המדינה המתנכלים לדתיים ולחרדיים
2
איזה חמוד תלך...
חיים | 20-01-2021 21:02
איזה חמוד תלך אליו שינגב לך את ה.... .. מסכן קטן ועלוב
3
ישראל לפני כל...
ערן | 20-01-2021 22:32
ישראל לפני כל העולם צריכה שלום פנימי, שיטת הממשל הנוכחית לא תאפשר זאת לעולם: זקוקים לשיפוץ שיטת הממשל דחוף. הייתי ממליץ 120 חכים יחידים ללא מפלגות שנבחרים באופן יחידני ללא אפשרות להסכמים קואליציוניים ראש ממשלה שייבחר וכולם ישרתו רק רצון אחד. 2)שצהל לא יהיה פוליטי, אבל יהווה גוף בנוסף לבגץ שיהיה כוועד להמונים ויוכל לטיל וטו על החלטות לא שיוויוניות שקשורות בצדק חלוקתי וינטרלו את המוטיבציה של חכים להעביר חוקים כאלה, וגם שתהיה לצהל ביחד עם בגץ את היכולת לעצור פוליטיקאים שמסיטים לשנאת אחים בתוך העם. דוגמה:אנרכיסטים בוגדים זוהי הסטה שמובילה למלחמת אחים ושנאת חינם. אם לא נדע אנחנו לייצר שלום פנימי ולא נדחוף לשם בכח נהיה עם מובס וייתכן שנגיע למלחמת אזרחים.
4
עוד מתועב מעניין...
קובי | 21-01-2021 8:35
עוד מתועב מעניין בשמאל הקיצוני ההזוי הזה לא בוחלים לבחור מתועב שחי עים גבר,ומתועבות,זה אומר שהטינופת היא מנת חלקם של היצורים המעופשים הללו,
תתבייש. הומופוב....
אורי קשת | 22-01-2021 2:56
תתבייש. הומופוב. גם כן יהודי.