מרב מיכאלי באולפן סרוגים: "להפסיק עם פוליטיקת זהויות, הגיע הזמן לדבר"

מרב מיכאלי באולפן סרוגים: "להפסיק עם פוליטיקת זהויות, הגיע הזמן לדבר"

בראיון מיוחד אומרת ח"כ מרב מיכאלי כי היא חושבת ש"הגיע הזמן לדבר על הטוב המשותף". על היעדר נשים בפוליטיקה: "זה אומר שאנחנו מאחור". ומה דעתה על שת"פ עם סער ובנט?

"להפסיק עם פוליטיקת זהויות, הגיע הזמן לדבר"
  צילום: סרוגים

לקראת הבחירות המקדימות לראשות מפלגת העבודה שיתקיימו ביום ראשון הקרוב, מגיעה המועמדת ח"כ מרב מיכאלי לאולפן סרוגים לדבר לציבור הדתי-לאומי: "יש לנו הרבה דברים משותפים, יש לנו אינטרסים משותפים" אך גם קוראת שלא לטשטש עמדות: "יש פער גדול ביני לבין בנט וסער". וגם מה היה לה להגיד על הסאטירה של בן זוגה, ליאור שליין?

צפו בראיון המלא עם ח"כ מרב מיכאלי:

מרב מיכאלי, למה את מתמודדת לראשות מפלגה, שלא עוברת את אחוז החסימה?

"למפלגת העבודה יש חזון, היא מפלגה חשובה. לכן אני נאבקת עליה. היא כלי לשינוי המציאות כאן לטובה. העובדה שהיא לא עוברת את אחוז החסימה, נובעת אך ורק בגלל שההנהגה שלה הפנתה עורף ומעלה באמון של הבוחרות והבוחרים. עכשיו אנחנו נחליף את ההנהגה הזאת ונחזיר את האמת לפוליטיקה".

אני מניח שהכוונה שלך זה לייצר חיבורים בגוש המרכז-שמאל? 

"הכוונה שלי היא להעמיד את המפלגה על הרגליים. אני מאמינה שאני אנצח ביום ראשון ואז תהיה הנהגה ברורה, שיודעים שאפשר להאמין לה. ואז אתה תראה שהמפלגה תעמוד על הרגליים. אני אעשה את הדבר האחראי למיקסום הכוח בגוש ובמפלגה"

בתמונה שעל המסך יש תמונות רק של מנהיגי מפלגות גברים. מה זה אומר עלינו כחברה? (צולם לפני הניצחון של חגית משה)

"זה אומר שאנחנו מאחור. זה שיש רק גברים, זה אומר על החברה הישראלית שהיא לא מקבלת את מה שמגיע לה. לא מגיע לה להיות מיוצגת רק ע"י 50% מהאוכלוסייה. הגיע הזמן להנהגה של נשים. אנו רואות שבכל העולם שכנשים לוקחות את העניינים לידיים, אז דברים מנוהלים בצורה הרבה יותר טובה."

ראשי המפלגות (גרפיקה: ניסים פרץ, סרוגים)

האם יכול להיות שמפלגת העבודה הלכה "שמאלה" מידי, גם בנושאי דת ומדינה, ובגלל זה היא נעלמת?

"יש שיבוש בתפיסה מה זה "היהודיות" של המדינה. מפלגת העבודה הייתה תמיד קרובה לכל הציבורים בחברה, גם עם הציונות הדתית והחרדים. מדינת ישראל היא הפרויקט הציוני ובונים כאן מדינה שהיא הבית שלנו ואנחנו קובעים את הכללים של הפרהסיה אבל אנחנו מנהלים מדינה שיש בה שוויון."

"אבל במדינת ישראל של היום יש אי-שוויון שהוא בלתי נסבל והרבה מאוד מהם "מוצדקים" בעניינים דתיים כמו אפליה נגד נשים או למי שלא מציית לסטנדרט האורתודוכסי. אני מאמינה שחייב להיות חופש דת מלא. אם כבר שינוי בסטטוס קוו, אז יש הרעה לציבור החילוני-ליברלי"

"אני מאמינה שהדרך היחידה שלנו כאן – היא להפסיק לדבר במונחי "פוליטיקה של זהויות" ולהפסיק להסתכל אחד על השני דרך הסקטורים. יש לנו הרבה דברים משותפים, יש לנו אינטרסים משותפים. הגיע הזמן לדבר על הטוב המשותף שצריך לייצר יחד".

את רואה אפשרות לשתף פעולה אחרי הבחירות עם בנט וסער?

"בענייני כלכלה וחברה יש פער גדול ביני לבין בנט וסער. אני מאמינה שהמדינה חייבת לקחת אחריות על האזרחים. סער ובנט חושבים שצריך להפריט ולתת ל"שוק החופשי", כאשר הוא לא חופשי באמת. אי אפשר לטשטש את ההבדלים".

עוד באותו נושא

איציק שמולי לא יתמודד: "ההחלטה אינה קלה לי"


4

"רגילה לעשות דברים בלתי אפשריים"

בהתייחסות לטענות שנשמעו נגדה בעבר כמו שקראה לסרבנות או נגד תפיסת "התא המשפחתי" מבהירה ח"כ מרב מיכאלי: "המילה ציני היא קטנה על מה שקרה. כל הדימוי שלי "כשמאלנית" או מפרקת משפחות הוא שיקרי. השקיעו מאמץ וכסף רב על זה ואמרו עליי דברים איומים ונוראיים. פעלתי הרבה שנים למנוע הוצאת ילדים וילדות מהבית, אז אני מואשמת שאני רוצה להוציא ילדים מהבית? כנראה שלאנשים קשה עם המאבק שלי לשוויון ולמען אנשים שקולם לא נשמע".

את מבינה למה בעיני רבים בציונות הדתית הריצה אחר שוויון בצבא בעייתי ושיש הבדל פיזיולוגי בין גברים לנשים?

"אתה מוכן לקבל את זה שיש הבדל גברים לבין עצמם? אנשים צריכים להיבחן לפי יכולותיהם ולא לפי מינם. זה נורא פשוט. מי שמסוגלת לעמוד במשימה – יעשה אותה. אני לא מבקשת מכסה של נשים, אבל אי אפשר לא לתת לאישה להיבחן בגלל שהיא אישה".

יש לא מעט דתיים וחרדיים שנפגעים מהסאטירה של בן זוגך, ליאור שליין. את מקבלת את זה שיש קווים שגם שם אסרו לחצות? 

"אני לא יכולה לדבר בשמו, אבל אני לא מאמינה שיש דברים שאסור לצחוק עליהם. קצת ביטחון עצמי – אם אתם מאמינים בזה. לא צריך להיעלב כל כך מהר".

את "גאה" שהצלחת להחדיר את הז'רגון הדו-מגדרי לשפה?

"מאוד! אני אומרת לך שאני מתרגשת מזה. אני רגילה לעשות דברים שהם נראים בלתי אפשריים. וככה אני גם אעמיד בחזרה את מפלגת העבודה"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
12 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
היא נראת כמו...
סוקר | 20-01-2021 9:05
היא נראת כמו מסמר לוליאני, יכול להיות שהיא המסמר האחרון בארון הקבורה של המיפלגה המאוסה,והגזענית, מיום היוסדה של המיפלגה הזאת,היא קמה על תורת הגזע,לקחו לקישוט,את הילל,ועוד כמה מיזרוחניקים,ונתנו להם תפקידים שוליים,אבל הדיכוי היה נגד כל מי שלא שייך,לאדומים,מקוה שהקבורה של המיפלגה תהיה סופית ומוחלטת,ללא כל החיאה,
השמאל בנה הימין חירב והחזיר
YOSI | 20-01-2021 11:11
ץ
הלו הלו מיסטירית קסטנרית. מה עם המשאיות?
רוח קסטנר חדרה למפלג | 20-01-2021 9:23
רוח קסטנר חדרה למפלגת העבודה?
2
לא הבנתי למה...
חסר את מי לראיין? | 20-01-2021 9:29
לא הבנתי למה לתת לה במה.
3
כמו האנטי-דתיים שאומרים...
נו באמת | 20-01-2021 10:35
כמו האנטי-דתיים שאומרים במילואים: אני לא נגד דתיים כמוך.. רק נגד חרדים.., ויש חובשי כיפות שמתמוגגים מכך שמקבלים אותם..
4
צריך לשלב יותר...
אורי | 20-01-2021 10:41
צריך לשלב יותר נשים בפוליטקה וצריך להפסיק עם פוליטיקה של זהויות. אתמהה
5
שקר וכזב!!! אל...
שלמה | 20-01-2021 11:33
שקר וכזב!!! אל תאמינו למילה שלה. הם חלשים ומנסים לדבר אל הרגש החלמי שלנו. סרוגים אל תתנו לשמאלנים פה במה, בטח לא לפני הבחירות.
למה, זה...
קיצוני פרובוקטור | 20-01-2021 18:03
למה, זה הרי מה שסרוגים האתר הרפורמי רוצים- ממשלת אולטרה לייטים חילונים עם הסמול. העיקר שנסמול יתן להם ליטוף על הראש ויגיד שהם בסדר.
6
הקרב האחרון
מאיר -עברי אנכי | 20-01-2021 11:49
הקרב האחרון יהיה נגד היהודים השנאים את עצמם ונגד הערב רב!!!
7
לשפה שלי היא...
צבי | 20-01-2021 17:59
לשפה שלי היא לא החדירה כלום. לא שפה דו *מינית* ולא נעליים. ושהאתר הרפורמי הזה יתפוצץ ביחד עם המטורפת.
8
איזה מגיבים מגעילים...
אסף | 20-01-2021 23:57
איזה מגיבים מגעילים וקיצונים יש לאתר הזה. אם הייתי צריך להתגייס שוב לצבא הייתי מתלבט אם עלי לסכן את עצמי להגן על ציבור כזה של אפסים. צריך עוד נשים אמיצות וחכמות בשלטון. גם מהציבור הדתי לסוגיו. הרבה יותר חכמות מכל האפסים כאן
9
לפי איך שאתה...
מישהו | 21-01-2021 6:21
לפי איך שאתה נשמע (בטח נשמעת) טרולית שמאלני/ת, הסיכון היחידי שלקחת בצבא היה היה בללכת לשקם בשלישות. והסתכלת בראי כנראה.