9 נשים בהיריון במצב קשה: "יכול להיות שזה קשור למוטציה"

9 נשים בהיריון במצב קשה: "יכול להיות שזה קשור למוטציה"

במשרד הבריאות חוששים כי התחלואה הנוכחית מתאפיינת ב"גל אלים שפוגע גם בנשים בהיריון". לפחות 9 נשים בהיריון אושפזו, חלקן יולדו בניתוח קיסרי. פרופ' גליה רהב: "נבדוק אם יש קשר למוטציה. לשקול אם לחסן נשים בהיריון"

author-image
9 נשים בהיריון במצב קשה: "נבדוק קשר למוטציה"
  צילום: פלאש 90

לאחר שכבר 8 נשים אושפזו לאחרונה במצב קשה בגלל נגיף הקורונה, מתוכן 4 רק בשבוע האחרון, אומר הבוקר (ג') פרופ' נחמן אש, פרויקטור הקורונה: "אנו בוחנים האם תחלואת הנשים בהיריון היא תופעה חדשה או שיש משהו שמייחד את הנשים האלה. נבחן גם הקשר למוטציה".

"אלו נשים במצוקה נשימתית קשה וצריך לחשוב לחסן אוכלוסיות מסוימות כי רבות מהן מגיעות מריכוזים חרדיים", אומרת פרופ' גליה רהב. "צריך אולי לחסן את הנשים בהיריון במקומות הללו, ובוודאי כאלו שהן בהיריון מתקדם. זה לא משהו שראינו בגלים הקודמים. גם בגלים הקודמים לא היה כזה מספר של נשים ביממה אחת. יכול להיות שזה קשור למוטציה ואנחנו נבדוק את זה".

כזכור, בבי"ח הדסה עין כרם בירושלים נקבע ביום ראשון מותו של תינוק שיולד בניתוח קיסרי. בעקבות המקרה הקשה, הונחו כל מנהלי בתי חולים על-ידי ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, להעביר מידע למעבדה ולשלוח לריצוף גנטי נשים בהיריון חולות קורונה במצב קשה.

אחת מאותן נשים במצב קשה מאושפזת בבית החולים בילינסון בפתח-תקווה. מדובר בחולת קורונה בת 35 שנמצאת בהיריון מתקדם, שהועברה אתמול לבי"ח במצב קריטי לאחר שחלה הידרדרות במצבה בבית החולים לניאדו, שם אושפזה בהתחלה. עם הגעתה לבית החולים בילינסון, הוחלט להנשימה עקב מצבה – וליילדה באופן דחוף בניתוח קיסרי.

התינוק יולד במצב יציב כשהוא מונשם, והועבר לפגיית מרכז שניידר לרפואת ילדים. לאחר שיולדה, היא הועברה למחלקת טיפול נמרץ קורונה שבמתחם האשפוז התת-קרקעי בבית החולים. ליולדת אין מחלות רקע – וזה הריונה השביעי במספר.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
שמה לתפילה: חיה רבקה בת לאה
חיה רבקה בת לאה | 19-01-2021 10:55
שמה לתפילה: חיה רבקה בת לאה אנא שאו תפילה עליה ועל רחל נעמי בת אסתר חנה