החל מהערב: בידוד במלונית לשבים מברזיל והאמירויות - סרוגים

החל מהערב: בידוד במלונית לשבים מברזיל והאמירויות

הממשלה אישרה כי החל מהלילה כל הנוסעים שחוזרים מאיחוד האמירויות וברזיל יחוייבו בבידוד במלונית, לצד כל מי ששהה בברזיל בשבועיים האחרונים. במקביל הוארך החובה לבידוד עבור השבים מדרום אפריקה וזמביה

author-image
החל מהערב: בידוד במלונית לשבים מברזיל והאמירויות
  (צילום: טל עוז \ משרד הביטחון)

המאבק במוטציות: הממשלה אישרה הערב (ראשון) כי החל מהלילה בשעה 1:00 יחוייב כל מי שחוזר מאיחוד האמירויות ומברזיל בבידוד במלונית, כולל כל מי ששהה בברזיל ב-14 ימים האחרונים. החלטה זו תהיה בתוקף ל-10 ימים. בנוסף, החלטה דומה שהתקבלה לגבי השבים מדרום אפריקה וזמביה הוארכה גם כן עד ה-27 בינואר.

במקביל הוחלט להאריך בשבועיים את חובת הבידוד במלונית לכל מי שחוזר מכל מדינה בעולם, אלא אם הסכים להיבדק עם הכניסה לארץ ולהתחייב לבצע בדיקה נוספת לאחר 9 ימים (שאז יבוצע הבידוד בבית), וזאת עד ה-1 בפברואר.

ההחלטה הנוכחית התקבלה לאחר שנמצאו מקרים של המוטציה הדרום אפריקנית בקרב השבים מדובאי בשבוע האחרון, וכן לאור הדיווחים על וריאנט חדש של נגיף הקורונה שאובחן בברזיל וביפן. במקור משרד הבריאות קבע כי רק השבים מדובאי יידרשו לבידוד במלונית, אך כעת חובת הבידוד הורחבה לכל החוזרים מאיחוד האמירויות.

עוד באותו נושא

בדרך להארכת הסגר: הממשלה תתכנס ביום ג'

על רקע נתוני התחלואה הגבוהים בארץ, הממשלה תתכנס ביום שלישי הקרוב בשעה 15:00 לישיבה שבה ידונו על הארכת הסגר. לפי ההערכות, הסגר המלא – שאמור להסתיים ביום חמישי הקרוב – צפוי להיות מוארך לפחות בשבוע, במטרה להביא לירידה בהתפשטות הקורונה.

מוקדם יותר היום שר הביטחון בני גנץ ביקר במפקדת "אלון" שבבסיס פיקוד העורף, שם קיים הערכת מצב בה הוצגה אסטרטגיית היציאה מהסגר. "יש ירידה בתחלואה, יש עלייה בחיסונים, אבל עדיין אסור להיות שאננים" אמר גנץ. "במהלך השבוע נקבל החלטה על המשך הסגר אם כן ואם לאו, היא צריכה להתקבל בהתאם לנתונים ובהתאם לביצועים".

"לצערי הנתונים מוכיחים שיש מקומות שבהם שיעורי ההדבקה גבוהים, ופעולות האכיפה ושיתוף הפעולה נמוכים. לכן, כל בקשה להמשך הסגר צריכה להיות רק בכפוף לקמפיין הסברתי, לסיוע ולאכיפה במוקדי התחלואה" הבהיר. "זה לא נגד אף אחד, זה למען בריאות הציבור. דין תל אביב, שפרעם, ביתר עילית ואשדוד – דין אחד הוא, כולם חייבים להקפיד על ההוראות. אם אין אכיפה שוויונית, אין טעם להמשיך את הסגר. מי שפותח בית ספר או תלמוד תורה, מי שמתפלל בקבוצה גדולה בבית כנסת, במסגד או בכנסיה, מי שנפגש עם הרבה אנשים ומפר את ההוראות – פשוט מסכן חיים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו