"לפסול את בל"ד"; "סמוטריץ' גזען ופאשיסט" - סרוגים

"לפסול את בל"ד"; "סמוטריץ' גזען ופאשיסט"

לאחר שאתמול עלה קמפיין חוצות של מפלגת בל"ד עם המשפט: "מדינת כל אזרחיה", צייץ ח"כ סמוטריץ' שמדובר בעבירה על החוק ואין להתיר להם להתמודד לכנסת. בל"ד: "הפתרון הדמוקרטי היחיד שמציב אלטרנטיבה לימין הקיצוני"

author-image
"לפסול את בל"ד"; "סמוטריץ' גזען ופאשיסט"
  צילומים: שריה דיאמנט, גילי יערי | פלאש 90

לאחר שפורסמו שלטי חוצות כחלק מקמפיין הבחירות של מפלגת בל"ד, קורא ח"כ בצלאל סמוטריץ' ("הציונות הדתית") לפסול את המפלגה מהתמודדות לכנסת.

ח"כ סמוטריץ' צייץ בטוויטר וציטט מתוך החוק שלדבריו אמור למנוע את האפשרות של בל"ד להיבחר לכנסת. לדבריו החוק מונע מרשימה שלא מאמינה בהגדרתה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ובקמפיין של בל"ד כתוב במפורש: "מדינת כל אזרחיה":

מפלגת בל"ד הגיבה על קריאתו של ח"כ בצלאל סמוטריץ לפסול אותה בגלל בשלטי חוצות:" זה רק טבעי שגזען ופאשיסט כמו סמוטריץ ירגיש איום מעמדה דמוקרטית ונאורה של מדינה שוויונית ללא אפליה וללא העדפה על בסיס אתני ולאומני. המחאה של סמוטריץ ודומיו אינה מקרית – הם יודעים שהדרך היחידה לצדק היא לצאת מנקודת מוצא של שוויון בין אזרחים ושוויון בין עמים."

עוד באותו נושא

נתניהו: "סמוטריץ' מצביע כל מה שאני רוצה"


13

"אותנו לא קונים בדילים"

מפלגת בל"ד הוסיפה: "מדינת כל אזרחיה אינה הבעיה, אלא הפתרון הדמוקרטי היחיד שמציב אלטרנטיבה לימין הקיצוני יותר והקיצוני פחות, כמו גם לשמאל המגמגם, כי כל אלה מבוססים על עליונות של יהודים על ערבים בצורה זו או אחרת."

‏יו״ר בל״ד (אחת הסיעות של הרשימה המשותפת) ח״כ אמטאנס שחאדה: "עלינו בקמפיין שילוט חוצות בעברית וערבית ברחבי הארץ כדי להעביר מסר ברור: אותנו לא קונים בדילים, אנחנו כאן כדי להיאבק על אזרחות שווה ועל הרעיון של מדינת כל אזרחיה. מול הגזענות וההסתה, בל״ד לא תתפשר ולא תשתף פעולה עם מי שחוקקו את חוק הלאום, ולא עם הדיכוי, הכיבוש והאפרטהייד. נקודה"

המודעות של בל"ד מגיעות על רקע ביקורו של רה"מ נתניהו במגזר הערבי והניסיון שלו "למשוך" קולות לליכוד.

שבוע שעבר נאם נתניהו בנצרת, שם אמר: "ההפגנות של הרשימה המשותפת הם סימן לייאוש. יש להם סיבה להתייאש. גם הם רואים את התמיכה שהולכת וגוברת בי ובליכוד בקרב החברה הערבית. זה מרגש אותי מאוד. אני נרגש לראות את השינוי העצום שמתחולל בחברה הערבית כלפיי וכלפי הליכוד בהנהגתי. אזרחי ישראל הערבים, אתם מצטרפים לליכוד משום שאתם רוצים להצטרף סוף סוף למפלגת שלטון, למפלגה עם קבלות שיש לה הנהגה חזקה וכוח ורצון להביא יחד איתכם ועבורכם עתיד של שילוב, של שגשוג, של ביטחון. נעשה זאת יחד."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
כבוס לבצלאל וישכוייח...
ג | 17-01-2021 13:45
כבוס לבצלאל וישכוייח גדול על המלחמה במחבלים!
2
מדינת היהודים לפי מגילת העצמאות
דויד וקלע בידו . | 17-01-2021 13:55
״ מדינת כל אזרחיה, להתיר לפרום ולשרוף את מגילת העצמאות ???!!!!? שלט חוצות מביש . חבל שמקבלי ההחלטות שכחו את הסיבה בגינה הקימו את מדינת ישראל ... בגלל אנשים שהלכו בעקבות מטורף שהגה את השמדת הים היהודי !!!! מגילת העצמאות וחוקי היסוד שבה ,נכתבו בעקבות ההיסטוריה של העם הזה !!
3
מה פתאום! זאת...
כל אזרחיה?? | 17-01-2021 14:24
מה פתאום! זאת מדינת חלק מאזרחיה!
4
מלחמה בעמלק בכל...
א | 17-01-2021 19:18
מלחמה בעמלק בכל דור ודור... אכן מדינה יהודית ודמוקרטית. חובה לפסול אותם על פי החוק מהשתתפות בכנסת ישראל!