סמוטריץ' טעה ראשון, אבל אז בנט לא התאפק - סרוגים

סמוטריץ' טעה ראשון, אבל אז בנט לא התאפק

בין אם רצה נפתלי בנט לרוץ עם סמוטריץ' ובין אם לא, במתכונת כזו או אחרת, ההכרזה של סמוטריץ' בשידור חי כי הם נפרדים שיחקה לטובת בנט. אבל אז הגיע הראיון בחדשות 13

author-image
סמוטריץ' טעה ראשון, אבל אז בנט לא התאפק
  נפתלי בנט (צילום: עדינה ולמן/ דוברות הכנסת)

מי שרוצה להכריז הכרזה פוליטית דרמטית לא עושה אותה בתכנית חיסכון. על אף שהמגישה קרן מרציאנו היא אחת המראיינות המבריקות כיום בישראל ואולי דווקא בגלל זה, סמוטריץ' הכריז על פירוק השותפות עם בנט כמעט בלי להתכוון.

במצבור הנקודות בין השניים, בנט היה על הגל. הייתה הבנה שהוא רצה לרוץ עם סמוטריץ', אך לא נעתר לבקשתו. הוא הסכים לקחת אותו במחיר יותר נמוך, אבל היה ברור שהוא לא מעוניין לרוץ לבד כמו בסבב א'. הוא רוצה מפלגה גדולה של דתיים וחילונים, ששם יש מקום לסמוטריץ', אבל כשיחסי הכוחות ברורים. אם תרצו חי מוחלש. סמוטריץ' לבד אבל לא עם נדוניה יפה של האיחוד הלאומי.

עוד באותו נושא

נתניהו: "סמוטריץ' מצביע כל מה שאני רוצה"


13

גם הראיון הקודם במוצאי שבת, בו הטיח סמוטריץ' בבנט בליסטראות המחיש, שמי שמתעקש והולך לפרק את החבילה, למצהלות האגפים שתמיד סנטו בבנט, הוא סמוטריץ'.

אבל אז הגיע הראיון אמש (רביעי), באולפן חדשות 13, וכשנשאל בנט על הויכוח על המיקומים בינהם, הוא ענה שזה בגלל הקצנה אין סופית ופרובוקציות ורמז למתקפות של סמוטריץ' על ראיונות מוקלטים בשבת, אותם הוא עושה כבר עשור.

סמוטריץ' ובנט שסך הכל מעריכים זה את זה, מוצאים את עצמם בקרב ארטילריה על מאה קמ"ש. בנט באיזשהו אופן הביא את האוטנטיות שלו ושל רבים. שאומרת: אני כלל ישראלי, אני לא הולך על כל דבר לרב כדי לאשר, אני יהודי אוהב את העם, את היהדות, אבל אני לא רבני והלכתי, כמו רבים בציונות הדתית. אם תרצו "לא מתנצל".

זה היה הטריגר אותו הוא סיפק לפרידה במועד א', אבל אז אמר שהוא עשה טעות, וזה הסיפור שלו גם עכשיו רק שהיה ברור עד לפני לא הרבה זמן שזה הולך יד ביד עם בצלאל.

אבל איך אתה יכול להגיד קיצוני, על מי שעד לפני שניה הלכתם יחד? איך אתה יכול אחרי הפעם שעברה כשהיה קמפיין של כחול לבן מרוח חרדל, שיצאת ואמרת גם אני חרד"ל?

כמו שנתניהו יודע, יש כלל, אתה לא פוגע בבייס. ולפני שבנט מנסה לגייס קהל מבחוץ, הוא חייב לשמור על הקהל במפנים. נכון, הציבור התורני לא איתו כבר ממזמן והוא הולך עם החלקים הליברליים יותר, אבל אמירות כאלו מערערות את הספינה.

אבל הטעות הכי גדולה שלו, שהוא יכל היה ללכת למחוזות רחוקים יותר ולהשאיר את סמוטריץ' מאחור, כשאשמת הפירוק הייתה על כתפו, אך החליט להצהיר שגם הוא בעצם לא רוצה את סמוטריץ'. כמה קולות זה יביא לו מבחוץ? כשגדעון סער נמצא כאלטרנטיבה דומה? לא בטוח. כמה זה יכול להרחיק מבפנים? יתכן והרבה יותר.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
12 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
מאמין יותר לסמוטריץ.בנט עושה לו מה שסבל מביבי
משה | 14-01-2021 22:55
זה אפקט פסיכולוגי כזה
2
שניים רבים ונהנתניהו...
צאד | 14-01-2021 23:28
שניים רבים ונהנתניהו זוכה סמוטריץ נאמן לנתניהו תמיד מובטח לו שם תפקיד שר במקום אורלי לוי שבגדה במר''צ
3
סופכלסוף בנט חשף...
אכפתלי | 15-01-2021 0:06
סופכלסוף בנט חשף את פרצופו השמאלי. שפטרנו. נאומו של סמוטריץ' לאומה, היה נאומו של מנהיג אמת וישר דרך. התרגשתי לשמוע אותו. בהצלחה לנו,לציונות הדתית.
בנט עשה...
בנט היום הוא שמאלני | 15-01-2021 13:04
בנט עשה הסכם עודפים עם סער. סער פוסל את הליכוד ורוצה ללכת עם כל השמאל. אם בנט לא היה שמאלני הוא היה חותם הסכם עודפים עם הליכוד. אבל הוא חתם עם סער ולכן מוכן וגורם להעביר מנדט לשמאל. וגם מראה שהוא מעדיף ממשלה איתו ועם כל השמאל. ממשלת שמאל לא תתן לעשות שום דבר לטובת הימין. ולכן בנט של היום זה שמאל. אסור שתתאפשר לו אופציה של ממשלת שמאל. ולכן צריך שבנט יהיה חלש. וצריך גם שסמוטריץ יהיה חזק כי בלעדיו קשה שתהיה ממשלת ימין
למה בנט...
ציוני חושש | 15-01-2021 8:11
למה בנט שמאלני. ביבי מחובר ומלקק לרשימה המשותפת תפתחו עניים .רק נראה אים צימוטריץ גם מחובר למשותפת עים ביבי או הכסא חשוב בנט המלך
4
אז בא תשמע!...
שלמה | 15-01-2021 0:07
אז בא תשמע! בנט רצה לבעוט את סמוטריץ'. ולכן סמוטריץ' הקדים תרופה למכה.
5
בנט תומך בסער....
יוסי | 15-01-2021 2:59
בנט תומך בסער. סמוטי תומך בביבי. זה כל הסיפור.
המכנה את...
נו באמת | 15-01-2021 8:18
המכנה את חברו בשם אין לו חלק לעולם הבא
6
לדעתי בנט תכנן...
נו באמת | 15-01-2021 8:15
לדעתי בנט תכנן את זה כבר לפני הרבה זמן
7
בנט תחילת הסוף
דורון | 15-01-2021 13:22
בנט שר מוכשר הלוואי ויהיה שר אוצר אבל וכאן האבל הגדול הוא אינו יודע לנהל קמפיין בחירות. כבר פעם רביעית והוא חוזר על אותם טעויות. מן הסתם הוא לא יעבור את אחוז החסימה מקווה בשבילו שיצטרף לסער יום לפני הגשת הרשימות אחרת יעלם לגמרי מהפוליטיקה וחבל מאוד.
8
בנט צריך לעשות תשובה
יעקב | 17-01-2021 1:06
תרתי משמע, אחרת הוא עלול חלילה לחזור על העבר
9
סמוטריץ טעה ראשון...
חחחחחחחחחח | 20-01-2021 13:39
סמוטריץ טעה ראשון חחחחחחחחחחחחחחחח די נו, זה רציני הכתבות האלו??