נתניהו: "סמוטריץ' מצביע כל מה שאני רוצה"

נתניהו: "סמוטריץ' מצביע כל מה שאני רוצה"

בתיעוד שנחשף בחדשות 12, נשמע רה"מ בפגישת זום עם נציגי העצמאים: "צריך לתת לי את הקולות שלכם - אבל במסה אדירה". במפגש ניסה נתניהו להניע אותם מהצטרפות למפלגה אחרת או ריצה עצמאית

נתניהו: "סמוטריץ' מצביע כל מה שאני רוצה"
  (צילום: חיים גולדברג/ סרוגים)

בתיעוד יוצא דופן שנחשף הערב במהדורה המרכזית של חדשות 12, נראה ראש הממשלה נתניהו בשיחת זום עם קבוצת "השולמנים" ובו ראש הממשלה ניסה לשכנע אותם לתמוך בליכוד בבחירות הקרובות ולא לצאת לדרך עצמאית או לחבור למפלגה אחרת.

לטענת נתניהו הגוש "שלו" מונה, מלבד הליכוד, את המפלגות החרדיות ו"הציונות הדתית" של סמוטריץ'. לדבריו, כל הצטרפות או תמיכה במפלגה אחרת לא יכולה לעלות על הדעת אם ברצונם להעביר רפורמות כלכליות, מכיוון שנתניהו צריך להגיע ל-61 מנדטים ללא כל מפלגה נוספת.

לגבי התמיכה של החרדים והמפלגה של סמוטריץ', הדגיש נתניהו: "חברי הכנסת שלי מצביעים כל מה שאני רוצה, והחרדים מצביעים כל מה שאני רוצה, וסמוטריץ' מצביע כל מה שאני רוצה"

עוד באותו נושא

סקר מנדטים: בצלאל סמוטריץ' עובר; בנט נחלש


41

בתיעוד נשמע נתניהו אומר: "אם את רוצה באמת לפתור את הבעיות שלכם. צריך לתת לי את הקולות שלכם – אבל במסה אדירה, לא בסידור כזה ולא בסידור אחר. לא בדיל כזה ולא בדיל אחר".

נתניהו גם הציב רף גבוה לליכוד בבחירות הקרובות: "אם יש לי 40 לצורך העניין, 42. זה לא לגמרי תיאורטי, נכון? כי זה היה במשך ארבעה חודשים. אחרי שיצאנו מהקורונה". הוא מאמין שיצליח להגיע ל-61 מנדטים, גם ללא ימינה: "אפילו אם זה 40, בסדר. ביחד (עם החרדים) זה 56. אם סמוטריץ' הוא איש הכלכלה החופשית והוא עובר – הוא הולך איתי. ואז יש 61. אבל מה קורה אם הוא מקבל 4? אין מספיק".

הדרישה מימינה: מקום בחמישייה הראשונה

בהמשך לפרסום בסרוגים על כך שאביר קארה ו"השולמנים" מנהלים מגעים עם ימינה ועוד מספר מפלגות נוספות במטרה להצטרף לרשימתם, לסרוגים נודע כי השולמנים דורשים מכלל המפלגות אשר מנהלות איתם מו"מ, מקום בחמישייה הראשונה והבטחה לתפקידים כלכליים בממשלה הבאה. לדברי גורמים בקרב קהילת השולמנים: "אנחנו לא מתכוונים לבוא סתם לפוליטיקה, אנחנו באים לעשות דברים גדולים ובגלל זה אנחנו צריכים להיות משמעותיים".

אביר קארה עם אנשי ימינה

על פי דיווח של יובל קרני, אחרי שהציע לאיש ״השולמנים״ אביר קארה שריון ברשימת הליכוד לכנסת, נפגש אמש נתניהו עם ראשי הקבוצה במשך למעלה משעתיים. על רקע דברים אלה, גורמים פוליטיים אומרים היום (חמישי) לסרוגים: "אביר קארה מהשולמנים נפגש עם נתניהו כדי לעשות טיזינג לליכוד ולעלות את ערך המנייה שלו. אין סיכוי שילך לליכוד. בין סער לבנט נראה שילך עם האחרון גם בגלל הנטייה האישית, וגם לבנט התפנה מקום במקומות הגבוהים, לסער לא נשאר.קארה דורש סביב מקום 5 בכל רשימה שיצטרף".

מטעם מפלגת ימינה מסרו: ״ישנן פניות רבות של אנשים אכפתיים ומוכשרים המאמינים שנפתלי בנט כראש ממשלת ישראל יטפל בשיקום העסקים, ידאג ליצירת 400,000 מקומות עבודה וירפא את הקרעים העם. כשתהיה החלטה לגבי מצטרפים חדשים, נשמח לעדכן את הציבור״.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
13 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
בקיצור נתניהו הפך...
א.צ | 14-01-2021 21:28
בקיצור נתניהו הפך את סמוטיץ לסמרטוט עדיף לבית היהוםדי להצטרף לבנט ולא לסמוטרץ אם רוצים לשרוד עד שנתניהו ידרוס אותם
ללמוד לקרוא....
דנינו | 16-01-2021 7:09
ללמוד לקרוא. א' ב'... חברי הכנסת שלי מצביעים כל מה שאני רוצה, והחרדים מצביעים כל מה שאני רוצה, וסמוטריץ' מצביע כל מה שאני רוצה
כותרת שקרית. דברי נתניהו הוצאו מהקשרם.
דנה | 15-01-2021 0:49
שימו לב מה עוד הוא אמר (מובא בגוף הכתבה): אם סמוטריץ' הוא איש הכלכלה החופשית והוא עובר – הוא הולך איתי אז הסיבה שהוא בטוח שסמוטריץ' ישתף פעולה קשורה לתפיסתו הכלכלית ולא לצייתנות לנתניהו. חבל שאתר כמו סרוגים משקר ככה. לא יודעת מה דעתכם על כא מהנפשות הפועלות, אבל לפחות תכבדו את הקוראים.
הפך? מי שעושה מעצמו סמרטוט
אני | 14-01-2021 22:15
עושים איתו ספונג'ה. השאלה אם ביבי מודע לזה שסמוטריץ הוא לא ילד כאפות כמו קודמיו, רק כי יש לו כיפה
2
עוד דמגוגיה של בנט!!
אמ | 14-01-2021 21:31
בעוד לנתניהו אין סוף הישגים חסרי תקדים נמשכים בכל מה שהוא נוגע - ביטחון, מדיניות חוץ, כלכלה ועוד ועוד, בנט הדמגוג רוצה שתאמינו כדבריו שהוא יעשה מה שהוא מבטיח כהבטחת בחירות... שהרי לבכל שנותיו בפוליטיקה בנט, ששוב ושוב לא עבר את אחוז החסימה, אין כל הישג!!!
קישרת בין בנט ודמגוגיה - שקר מתועב.
יהודית | 15-01-2021 19:15
דמגוגיה הולכת מאוד יפה עם רהמ דהיום, למען האמת
3
סמוטריץ הוא כלומניק...
בועז דביר | 14-01-2021 21:33
סמוטריץ הוא כלומניק אדיר לא עשה כלום בחיים אפס בצבא אפס באזרחות. לא מפליא שבהינף יד ביבי הפך אותו לסמרטוט ריצפה שלו. אסור לבחור בסמוטריץ זה אסון לעם ישראל
תגובת משרד פרסום טיפוסית
יעקב כהן | 14-01-2021 22:15
מטעם בנט/ביבי. שקוף מדי
4
נתניהו חי בסרט
משה | 14-01-2021 21:35
נתניהו מנסה לחבר אליו את סמוטריץ אבל אין חולק שסמוטריץ פוליטיקאי מוכשר שפועל על פי אידאולוגיה ברורה ולא זז ממנה. אם ידאג למימוש ערכי הציונות הדתית הוא יקבל תמיכה ואם לא אז...
סמוטריץ חזק...
אלי | 14-01-2021 21:50
סמוטריץ חזק רק בדיבורים במעשים הוא אפס מוחלט לא עשה כלום למען ההתישבות הצעירה שהיה שר וחבר קבינט אצל סמוטריץ זה הכל דיבורים עם חזה מתוח
5
האנשים הדתיים שמאמינים...
אלחנן | 14-01-2021 22:19
האנשים הדתיים שמאמינים בחבר הדמיוני צריכים כסף בשביל להתקיים במציאות המודרנית. בשביל זה הם יעשו כל מה שהמלך יגיד לעשות.
6
הו התחלנו....
חנה | 14-01-2021 22:21
כן,,,,עכשיו אנשי בנט מתדרכים כתבים כדי לפגוע בסמוטריץ.... רק תחשבו שצפויים לנו עוד חודשיים מכל הטוב הזה. לא להאמין לאף מילה.
7
ברור,כי בנט וסמוטריץ' הובילו את ביבי לגבי מה
משה | 14-01-2021 22:56
הוא רוצה