''הקורונה גרמה לי לרצות להתחדש": לאה שבת בראיון מיוחד לסרוגים. צפו

''הקורונה גרמה לי לרצות להתחדש": לאה שבת בראיון מיוחד לסרוגים. צפו

הזמרת והיוצרת האהובה, לאה שבת מספרת בראיון מיוחד לסרוגים על השיר החדש "בדרך שלך" שהפך לשיר תפילה, הקרבה המיוחדת לבורא עולם וההחלטה להתחסן נגד הקורונה בעקבות מה שעבר אחיה שלומי שבת. צפו

לאה שבת: "התחסנתי, כי ראיתי מה עבר אחי שלומי"
  צילום: שריי עוז

בדרך שלה: הקורונה הביאה ללאה שבת לא מעט אתגרים, אבל גם המון זמן מבורך לכתיבה ויצירה. השבוע יצא הסינגל החדש שלה – "בדרך שלך" שמהר מאוד זכה לחיבוק גדול מהמאזינים והפך (לגמרי במקרה) לשיר תפילה מדויק ומרגש לתקופה.

"זה שיר שנכתב על החופש שלי", מספרת לאה שבת לסרוגים "כתבתי אותו יחד עם אבי אוחיון, לקחנו דף ועט והכתיבה זרמה כמו קסם".

הפתיע אותך שהשיר התפרש עבור רבים כשיר תפילה לבורא עולם? 

"זה יצא ככה. עכשיו אני שומרת שבת, כבר כמה שנים טובות מאוד לומדת יהדות, רבי נחמן, הרב קוק… אז אבי לקח את זה איתי לשם. אבל זה שיר על החופש שלי, לא חופש דווקא לסוע או לעשות מה שרוצים, אלא יותר חופש פנימי של האדם מכל מיני מחסומים מעצורים (ולא חסר כאלה בחיים).

מה שמדהים זה, שבשיר לא כתבנו ישירות לקב"ה – כמו למשל בשירים של ישי ריבו, אבל אנשים כיוונו את זה למקום הזה כל כך חזק. זה נהיה להם כל כך בולט שאותי זה מאוד מפתיע וגם מאוד מרגש".

"אני שומרת שבת וכבר כמה שנים טובות לומדת יהדות, רבי נחמן, הרב קוק" (צילום: סיגל קרימולובסקי)

השיר הוא שיתוף פעולה ראשון של לאה עם אבי אוחיון, ובכלל כל תהליך הכתיבה עם אדם נוסף בשבילה הוא דבר חדש שהיווה עבורה אתגר מעניין במיוחד. "זה לא קורה הרבה, זו הפעם הראשונה שאני כותבת מהתחלה ועד הסוף שיר שלם עם עוד מישהו", מספרת שבת "כל השעה הראשונה הייתי בשוק, בהלם חיובי כזה, כמו ילדה בחנות ממתקים".

לצפייה בראיון:

השיר החדש מגיע לאחר תקופה מורכבת שעברה לאה ומשפחתה, בעקבות אחיה הזמר שלומי שבת שנדבק בקורונה והחלים – לאחר שאושפז למשך קרוב לחודש בבית החולים בלינסון.

איך עוברת עליך תקופת הקורונה?

"נכנסנו למין חיים כאלה. את לומדת את הקשה של זה, את לומדת את הטוב של זה – זורמת עם זה. כל יום זה משהו חדש, יש דברים קשים ומבעסים – אבל יש גם דברים טובים, למשל אני כותבת המון בתקופה הזו, ואני כל הזמן רוצה לכתוב..וזה מקסים."

מה שאחיך שלומי עבר, גרם לך לקחת את הקורונה יותר ברצינות? 

"באיזה שהוא מקום כן, היה פחד וחשש נורא גדולים עליו.. בדיעבד עכשיו יש יותר זהירות מהקורונה ואחרי התלבטויות לא קטנות התחסנתי.

בקטע של החיסונים יש שני מחנות, הבעד והנגד שכבר נהיה לי באמת כאבי ראש מכל זה. הלכתי להתחסן, כי הקורונה זה באמת עניין מפחיד. ראיתי מה שקרה לשלומי שיהיה בריא וראיתי מה קרה לכל מיני אנשים אחרים. אני פחות מתעסקת במה יש בחיסון, אני מקווה שהוא בסדר."

"הלכתי להתחסן, כי הקורונה זה באמת עניין מפחיד. ראיתי מה שקרה לשלומי אחי" (צילום: מתוך הקליפ "בוא הביתה")

ואיך את מרגישה עכשיו אחרי החיסון?

"אני מרגישה אחלה, מרגישה טוב. אני לומדת בתקופה הזו לשמח את עצמי וזה חתיכת עניין ללמוד לשמח. אפשר לקום מבואס, זו תקופה קשה… ממש לפני כמה ימים קמתי מאוד מבואסת ואמרתי לעצמי 'אכפת לך לעשות את זה בשמחה'?… ואז פשוט התחלתי לשמוח וכבר לא הייתי מבואסת יותר. כל פעם משתדלים ללמוד לעשות לעצמנו טוב וגם לאחרים."

"אני רוצה להתחדש"

כמו אמנים רבים, גם עבור לאה שבת שכבר 3 עשורים נמצאת בעולם המוזיקה – הקורונה היתה זמן לעצירה וחישוב מסלול מחדש.

"אני נורא רוצה להתחדש, בעיקר בתקופת הקורונה הדבר הזה קרה לי", מספרת שבת לסרוגים "אני הולכת לחבר'ה הצעירים, הם עושים דברים מדהימים ומתאים לי. לא רוצה להיות מה שהייתי פעם – אני רוצה להתחדש, ללכת קדימה וגם הדברים שאני כותבת עכשיו וגם הדרך שאני כותבת היא שונה לגמרי."

 

"הפרסום והעסק הזה הוא דבר מאוד מאוד מבלבל", מסבירה שבת "הלוואי שנגיע כולנו לדבר החשוב באמת. קודם כל לדעת שזה לא שלנו שקיבלנו את זה מאת הקב"ה, שאנחנו באמת שליחים, שאנחנו צינור, זה נורא מקל עליי לעבוד מהמקום הזה.

אני אומרת שנהיה כאלה, כמו שבט הלויים שמביאים את המוזיקה בשביל לגרום לחיבור, לשמחה וקירבה ושמשם נעשה את זה".

מה היית רוצה לאחל לעצמך?

"מאוד מאוד להצליח, להגדיל את ההצלחה, אבל בדרך שלי – בלי לחץ. לא 24 שעות רק זה, שיהיה זמן גם לדברים אחרים ושיהיה לי קל, הופעות גדולות, השמעות, שיתופי פעולה עם מי שבא לי בקלות – אבל במינון הנכון".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו