בית המשפט בביקורת קשה על מעצר פעילי ימין - סרוגים

בית המשפט בביקורת קשה על מעצר פעילי ימין

לאחר מעצר חברי קבוצה שארגנו מחאות נגד בית הבלשים שהיו ברכב שפגע ברכבו של אהוביה סנדק, בית המשפט הורה לשחררם ללא תנאי ומתח ביקורת קשה על פעילות המשטרה

author-image
בית המשפט בביקורת קשה על מעצר פעילי ימין
  צילום מסך

בית משפט השלום בפתח תקווה הורה היום (חמישי) לשחרר ללא תנאי פעילי ימין שנעצרו בחשד כי אירגנו הפגנות מחאה מול בתי בלשי ימ"ר ש"י שמעורבים באירוע בו נהרג אהוביה סנדק ז"ל.

השופט עודד מורנו הורה כאמור על שחרורם המידי, ומתח ביקורת חריפה על המעצר שביצעה המשטרה וניסיונותיה למנוע את המחאה. השופט ציין כי לפניו בקשה להארכת מעצר "בחשד לביצוע עבירות של פגיעה בפרטיות וקשירת קשר לביצוע פשע", אך הוסיף כי "לא קיים חשד סביר לביצוע העבירות".

עוד באותו נושא

"המשטרה לא יכולה לחקור את עצמה, זה לא צודק"

עוד הוסיף השופט ותקף את המשטרה: "אף לא קיים חשד סביר לביצוע פניה כלשהי לגורם הרלוונטי ופגיעה בפרטיותו. נראה כי אצה ליחידה החוקרת הדרך לביצוע מעצרים לתיק זה, וחבל שכך".

עוד כתב: "מעצר אינו מטרה, אלא אמצעי, ויש להשתמש בו במקרים המתאימים, וזאת בהתאם לפסיקת בית המשפט העליון".

לדברי ארגון חוננו, מדובר בחברי קבוצה, אשר הפגינו בתקופה האחרונה במעלה אדומים מול ביתו של בלש מימ"ר ש"י שהיה ברכב הפוגע. בנוסף, בימים האחרונים איתרו חברי הקבוצה את כתובתו של הבלש אשר נהג ברכב הפוגע, בישוב כפר יונה, והחלו לארגן מחאה מול ביתו.

עו"ד חי הבר אשר מייצג מטעם ארגון חוננו את הפעילים מסר "היום ראינו עוד עליית מדרגה של המשטרה, שעוצרת אנשים סתם כי הם רצו לבצע הפגנה חוקית, הגענו לבימ"ש הראנו לו את הדברים ובימ"ש קבע שאין חשד לביצוע עבירה והורה על שחרורם המידי ממעצר".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו