פנחס ולרשטיין: "להתאחד למפלגה אחת, ולאפסן את האגו במרתפים"

פנחס ולרשטיין: "להתאחד למפלגה אחת, ולאפסן את האגו במרתפים"

ראש מועצת יש"ע לשעבר מצטרף לקריאת הרב יגאל קמינצקי לאחד את כל המפלגות הדתיות לרשימה אחת. עוד הוסיף: "עלינו לאחד את כלל הגופים הרואים במדינת ישראל ובתהליך של 'שיבת ציון', ראשית צמיחת גאולתנו"

"להתאחד למפלגה אחת, ולאפסן את האגו במרתפים"
  (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

פנחס ולרשטיין, מראשי גוש אמונים ויו"ר מועצת יש"ע לשעבר מצטרף הבוקר ליוזמת הרב יגאל קמינצקי לאיחוד המפלגות הדתיות הבית היהודי, האיחוד הלאומי, נועם ועוצמה יהודית.

בדבריו מדגיש ולרשטיין כי "חובה עלינו לאחד את כלל הגופים הרואים במדינת ישראל ובתהליך של 'שיבת ציון', ראשית צמיחת גאולתנו".

ולרשטיין מציין כי "הערך הדתי הלאומי של שיבת עם ישראל לארצו והקמת מדינה יהודית בארץ ישראל, תהליך שאין לו אח ורע בשום מקום בעולם, לא קרה ולא יקרה. המסר של בית יהודי הוא כל כך חיוני שצריך שתהיה מפלגה שתגיד את זה בראש חוצות כנקודה עיקרית".

עוד באותו נושא

הרבנית קטן: "הציבור שלנו מבקש להרים עוד דגלים"


6

לדברי ולרשטיין: "חובה לאחד את כל הכוחות ובצניעות של המנהיגים שיבינו את הצורך בהקמת מדינה יהודית בארץ ישראל. ההכרה בשיבת ציון לאור חזון הנביאים הוא יסוד לזכותנו להקמת בית לאומי בעם ישראל. אם נאבד את הזכות הזאת נאבד את ההבנה הדתית של מדינת ישראל כמדינת לאום. היהדות היא לא רק דת, היא גם לאום 'היום הזה נהייתה לעם' היא ברית שניתנה בכניסה לארץ. התנאי ללאום יהודי הוא אך ורק בארץ ישראל ובריבונות של עם ישראל".

"זכינו לחיות בתקופה של פריחת ארץ ישראל והיהדות, ואנו חייבים להתרגש כל יום מחדש שאנחנו חיים בתקופה כזו. לכן צריך לתת יד בהרמת הדגל הדתי לאומי, לכל הציבור לא רק לקהל הדתי, וצריך שתהיה מפלגה שתגיד את זה בראש חוצות. לכן, חובה על כל מי שמאמין בערך הזה להתאחד למפלגה אחת גדולה, אל מול האיומים מבחוץ, תוך ויתור על האגו האישי", הוסיף ולרשטיין.

כאמור, בתחילת השבוע הוציא רבה של גוש קטיף לשעבר, הרב יגאל קמינצקי מכתב למאות רבנים בציונות הדתית ובו קריאה לאחד את המפלגות הדתיות הלאומיות לכדי מפלגה אחת. בין היתר ציין הרב קמינצקי כי "על מנת שחיבור יצא לפועל, דרושים הרבה צניעות וענווה מכל העומדים בראש המפלגות הפסקת מלחמות האגו והשררה והחלטה ולהתאחד יחדיו". בעקבות הקריאה הצטרפו ליוזמה אישי ציבור בולטים במגזר הדתי לאומי בהם ראש מועצת קריית ארבע חברון אליהו ליבמן, חכ"ל צבי הנדל, הרבנית ד"ר חנה קטן וכאמור ולרשטיין ואישי ציבור בכירים נוספים בציונות הדתית.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
צודק. בלי בנט....
יגור | 13-01-2021 20:21
צודק. בלי בנט. בלי מנכל הבית היהודי האיום בראשות סמוטריץ
2
כל הכבוד! הגיע...
יונתן | 13-01-2021 20:49
כל הכבוד! הגיע הזמן למפלגה דתית אמיתית
3
שוב ממחזרים סיסמאות מלפני 4 שנים
זבולון המנוח | 13-01-2021 21:28
שוב ממחזרים סיסמאות מלפני 4 שנים. שכחתם שמשהו חדש התחיל? אין מה להתאחד. במפלגת שס כולם מיישרים קו עם ההנהגה. אצל הסרוגים כל אחד מפיח סקר ומצטרף למפלגה אחרת. יהודה בן מאיר, אהרון כהן, הרב עמיטל, שי פירון, גנבו מדטים לטובת יש עתיד. אמרו ששקד / פייגלין יביאו 13 מנדטים. הרב חנן פורת בחיים לא קיבל יותר ממקום 6, וסמוטי ממפלגת ערוץ 7, סחט ריצ' ראצ' ושרות. אל דניאלה ויס והרב לוינגר לא התייחסו ו10 שנים מתייחסים כאן לבן גביר, כשפעם בהצבעת מחאה גירד כמה קולות , אבל בעצם לא שווה יותר מ2 בתי כנסת. גם אם המפדל שמה אנשים שלא כל כך מתקשרים עם פייסבוק, כולם צריכים לדעת להתמרכז למרכז התודעתי של בוגרי בני עקיבא, ישיבות ואולפנות. כל ההתפזרות והלגיטמיות שנותנים למפיחים רק מביאה מפולת
4
נראה אם משהו ילמד מההיסטוריה או שהאגו יוביל
איחוד הימין | 13-01-2021 21:52
איחוד כל גורמי הימין ללא שקד ובנט הצבועים
5
ולרשטיין, המדינה בת...
אזרח | 14-01-2021 11:26
ולרשטיין, המדינה בת 72, ואתה עדיין ב - ראשית צמיחת גאולתנו?. מתי תסתיים ה ראשית ותתחיל גאולתנו? כהמדינה תהיה בת 1000 או כשיוקם בית רביעי אחרי הגלות הבאה? בינתיים אנחנו משוסעים מפולגים ושונאים מאי פעם, כולל בזרם שלך. יאללא תתקדמו...
6
הגיע הזמן לאחד...
שאולה בן אברהם | 14-01-2021 19:09
הגיע הזמן לאחד כחות, לפחות במפלגות הדתיות הציוניות. למען מדינה יהודית על פי חזון הנביאים. הלוואי שהאיחוד הזה יתגשם!