סמוטריץ': "בנט משקר, לא היה שיח על מיקומים" - סרוגים

סמוטריץ': "בנט משקר, לא היה שיח על מיקומים"

יו"ר מפלגת הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ' קרא לחיבור עם הבית היהודי ואמר: "אני אדרוש בכניסה לכל קואליציה לעשות תיקון לחוק שיאפשר מיזוג מלא של שתי המפלגות לאחדות אמיתית"

סמוטריץ': "בנט משקר, לא היה שיח על מיקומים"
  צילום: סרוגים

יו"ר מפלגת הציונות הדתית הגיע היום (רביעי) לראיון באולפן סרוגים ואמר כי בנט הוא זה שעזב את ערכי הימין ולא היה מוכן להתחייב שממשלה שנשענת על הימנעות של הערבים היא מחוץ לתחום. על חיבור עם הבית היהודי אמר: "הבית היהודי חשוב מאוד לפאזל. אני אדרוש בכניסה לכל קואליציה לעשות תיקון לחוק שיאפשר מיזוג מלא של שתי המפלגות כדי שאף מפלגה לא תבלע אחת את השנייה". על האשמה שהוא לא רצה לקבל שלושה מקומות בעשירייה הראשונה הוא אומר: "לא היה שיח על מקומות. בנט משקר. אבל עזוב הוא אפילו לא אמר את זה, מילא הוא היה גבר והיה אומר על המיקומים אבל הוא שולח את כהנא כמו פרוקסי לדבר בשמו כדי שהוא לא יתלכלך".

היית מאמין שתגיעו לכזה נתק?

"אין נתק ביחסים, ברמה האישית בנט היה חבר ויישאר חבר, הוא קיבל החלטה ללכת בדרך אחרת מזאת שאנחנו הולכים מקום המדינה, הוא החליט לשים בצד את כל ערכי הימין, המשמעות של החלטה כזאת זה ממשלה עם לפיד חולדאי וליברמן, אני חושב שהציונות הדתית והמחנה הלאומי לא יכול להיות שם. צריך לטפל בקורונה אבל אני לא מבין למה צריך לשים בצד את הזהות היהודית של המדינה, את המערכת המשפט, ההתיישבות, וכל מה שבשבילו אנחנו בפוליטיקה. אני לא שניתי מילימטר מהערכים שלי, הוא עזב פעם אחת בשביל הימין החדש, ועכשיו אני לא מוכן ללכת להרפתקאות בממשלת מרכז שמאל".

האם בנט אמר לך שהוא רוצה לשמור את האופציה לממשלת מרכז שמאל?

"בשיח על הערכים חד משמעית בנט ביקש לשמור לעצמו את מירב הגמישות כדי להשאיר לו את האופציה לחבור לממשלת מרכז שמאל. אני מבין שאנחנו לא יודעים להגיד איזה ממשלה תקום, אבל לא הצלחתי לקבל התחייבות מינימלית שאפילו ממשלה שנשענת על הימנעות של הערבים היא לא אופציה. אז אמרו לי גם ביבי רצה לעשות את זה עם מנסור עבאס, אבל אני לא מוכן לתת יד לפריצת התקדים הזה שאח"כ מפלגות שמאל יוכלו להקים ממשלה בתמיכה של תומכי הטרור הערבים".

אתם עכשיו במשחק האשמות. תסביר למה אתה לא זה שמפצל את הציונות הדתית?

"אני לא השתנתי מילמיטר. נשארתי המפלגה האותנטית. נפתלי אומר אני עדיין ימין אבל אני שם הכל בצד ומביא אנשי שמאל, מה יעשו אנשים כמו שמואל אבואב בהחלטות על מערכת המשפט וההתיישבות, מי שעוזב את דרך המלך זה בנט. כיח הוא רוצה להיות ראש ממשלה ולפנות לקהלים ערכים בעיני זו טעות פרקטית. בסופו של דבר זה מציב שני דרכים מי שחושב שצריך לשים הכל בצד שיציע בנט, ומי שחושב שהערכים צריכים להיות במרכז שיבחר בנו".

אתה אומר שבנט שם את כל הערכים בצד, אבל בפוסט בפייסבוק הוא כתב שהוא לא נטש את ערכי הימין. וגם אמר שהוא יסדיר את ההתיישבות הצעירה, אז הוא שינה אסטרטגיה?

אני שמח שפעם ראשונה אחרי שמונה חודשים הוא מדבר על ערכים ומגיע למאהל ההתיישבות הצעירה מה שהוא לא עשה במשך 8 חודשים. אבל הוא עדיין אומר שלמרות שאני מאמין בערכי הימין עם הקול של הציבור בקלפי הוא לא יעשה עם הנושאים האלה כלום ויתעסק בכלכלה וקורונה".

אם בנט יגיד לך שהוא מתחייב לערכי הימין אבל עדיין הוא מציע לך שלושה מקומות בעשירייה הראשונה, אתה תלך אתו?

"לא היה שיח על מקומות. הוא משקר. ומילא הוא היה גבר והיה אומר את זה, אבל הוא שולח את כהנא כאילו הוא הפרוקסי לדבר בשמו כדי שהוא לא יתלכלך. אני אומר לך לא היה שיח על מיקומים זה לא הגיע לשם".

אתה מדבר על חיבורים. מה עם הבית היהודי?

"הבית היהודי חשוב מאוד לפאזל והוא נמצא בצומת דרכים האם הוא ממשיך להיות נאמן לתפקיד ההיסטורי שלו כמפלגת ציונות דתית ואז בוודאי שהוא צריך להיות חלק מהמהלך. יש לנו נספח מיזוג חתום. כיום אין אפשרות משפטית לאחד מפלגות כפי שממזגים חברות במשק. אני ידרוש בכניסה לכל קואליציה לעשות תיקון לחוק שיאפשר מיזוג מלא של שתי המפלגות כדי שאף מפלגה לא תבלע אחת את השניה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
29 תגובות - 23 דיונים מיין לפי
1
זה השיטה של...
עזרא השקרן | 13-01-2021 13:51
זה השיטה של הנוכלים במקום להודות בטעויותהם ואכזריותם תמיד הם משקרים ומציגים את האמיתי כשקרן זה המפלט שלהם מהרדיפה האיומה שהם עושים לפי תוכנית החיסולים והגניבות, בה כולם עדים לשיא הרוע החוצפה הרודנות והאכזריות והלעג וההרעלות והקנסות והלחצים האיומים קבל עם ועולם, של חבורת סדיסטים ומזוכיסטים חולי נפש ששלחו את כל האנשי ציבור במדינה אחד אחד שמיררו את חיי הקורבן בשקרים והוראות אכזריות, ובמקום לפצותו ולהודות הנוכלים ישר מפטירים כלאחר יד הוא שקרן כח רק הוא האמיתי.
אים השם...
חוני | 13-01-2021 14:35
אים השם שלך שקרן למה שניקרא מה שאתה כותב? השקרן זה שם מישפחה או סתם אופי?
2
צימוטריץ תישן על...
ימני | 13-01-2021 13:53
צימוטריץ תישן על הבטן דתי מסלף דברים בנט כידם אותך כפוי טובה
3
גם אם הוא...
מה זה העברית הזאת? | 13-01-2021 13:53
גם אם הוא טעה בהטית פועל לא צריך לכתוב את זה ככה, ואם הוא תשלחו את הכותב
4
יישר כח. רשימה דתית לאומית בלי ימין חדש
דח | 13-01-2021 13:58
.
@רמסכן בנט, כמה...
דוד | 13-01-2021 18:31
@רמסכן בנט, כמה שהוא רוצה להתנער מהציונות הדתית אתם רודפים אחריו, פטתי
הפסקת תרומות לישיבות שמזדהות עם ההתפצלות של ס
יעקב | 13-01-2021 16:24
גם אני מפסיק את כל התרומות שלי למוסדות וישיבות שתהיה בהם איזשהי תמיכה בהתפלגות של סמוטריץ מימינה. בנט הוא ציונות דתית לא פחות מסמוטריץ. אם שמים אותי בחוץ אני מפסיק מיד את הוראות הקבע. נפתלי מנסה לאחד את העם המפוצל ולכן לשים בצד את המחלוקות כלומר להשאיר את הססטוס קוו ולא לעשות שינויים בתחומי דת ומדינה או התישבות וכו'. ברור שלשים בצד זה לא לבצע שינויים. בנט לא אמר ללכת שמאלה אלא להשאיר את הדברים כפי שהם היום. זה בדיוק לשים בצד. אחדות בישראל היא צו השעה ורק בנט יכול להנהיג אותה. סמוטריץ מעורר אנטגוניזם. ולהתפצלות שלו מימינה יהיה מחיר כבד מאוד (לא רק מצידי אלא קבוצה גדולה של אנשי עסקים והייטק) לכל הישיבות שיזדהו עם הפיצול הזה שבצלאל גורם ביציאתו מימינה במקום לפעול מבפנים. בנוסף, הוא מסכן עשרות אלפי קולות ימיניים.
5
סמוטריץ הצליח להסתכסך...
סמוטריץ תתבייש לך!!! | 13-01-2021 14:05
סמוטריץ הצליח להסתכסך עם כל העולם. לנעם הוא קרא אפיזודה חולפת. לעוצמה הוא קרע את הצורה למרות שבזכותם הוא נהיה לשר. את הבית היהודי הוא השמיד. עכשיו הוא מתכסח עם בנט. ועוד הוא חושב שהוא מתאים לייצג את הציונות הדתית
6
סמוטריץ מייצג נאמנה...
חזי | 13-01-2021 14:13
סמוטריץ מייצג נאמנה את פלח החרדלי בציונות הדתית שמנוהג על ידי כנופיית ערוץ 7 ומשלב באישותו את כל ערכי חרדלי הציונות הדתית: התנשאות , יהירות , זחיחות, שחצנות, פגיעה בשונה, שינאת האחר, פילוג אובססיבי על גבול החולני, רדיפת תקציבים , שפה ירודה פה מטונף ורצון עז לכבוד ושררה אין ספק שראשי חרדלי הציונות הדתית גאים בו ורואים בו ממשיך דרכם
ומה לגבי גזענות?...
שמלו | 13-01-2021 16:47
ומה לגבי גזענות?
7
זה שיטת סמוטריץ...
גבעת האולפנה בית אל | 13-01-2021 14:16
זה שיטת סמוטריץ להדבק למישהו לרכב עליו לכנסת ואחרי זה ללכלך ולטנף עליו כך עשה בפעם הראשונה נגד בנט ופעם השניה נגד בן גביר ועכשיו שוב נגד בנט זה החינוך שספג ממשפחת מלמד לנצל להשתמש ואז לזרוק כך הם עשו גם לרב אבינר
כל כך מדויק. לצערי מכיר מקרוב.
נועם | 13-01-2021 15:20
למה בנט בכלל הרים אותו?!
8
סמוטריץ', קבל ממני...
דן | 13-01-2021 14:22
סמוטריץ', קבל ממני חיבוק!
9
בנט צרח
כ | 13-01-2021 14:23
מבין השניים מאמינים לסמוטריץ אידיאולוג ,ישר חכם חרוץ מבקש לעשות רפורמה במערכת המשפטית הרפורמה הכי חשובה וחיונית למדינת ישראל . סער ובנט משרתים את החונטה.
10
הנה הסבר לכל הלחץ של בנט ושקד
מאד פשוט | 13-01-2021 14:34
סמוטריץ יקבל 6-7 מנדטים. שקד מפחדת שהם שוב יתנדנדו על חסימה. זה מקור כל הלחץ.
11
סמוטריץ' אתה הפוליטיקאי...
אורי | 13-01-2021 14:41
סמוטריץ' אתה הפוליטיקאי הכי רהוט שאני מכיר! מסביר את הצד והאמת שלך כל כך יפה. שכנעת אותי!
12
חשוב לדייק בנט...
יגור | 13-01-2021 14:46
חשוב לדייק בנט רוצה פועל להיות ראש ממשלה .הוא חוב שהוא המתאיםםםם ביותר השקפת העולם הציונית הדתית לא לא לא מעניינת אותו .גם לא עניינה בעבר . הוא רכב עלינו . טוב להתגרש סופית מימנו .
כל כך נכון
לוי | 13-01-2021 16:58
פלא שיש שלא מבחינים בכך, בפרט בשנתיים שחלפו מאז נטש את הספינה
13
תוהה למה ערכי...
אורנית | 13-01-2021 14:52
תוהה למה ערכי הימין זה להיצמד לביבי השקרן, הנוכל, הבוגדני והמתנכר לביתו??? עוד לפני כתבי האישום וכו'. למה ערך ימני זה להעריץ את השקר? את הטריקים? עדיף לעשות טריקים כדי להעלים את הביבי ואז אולי תתפנו לערכי הימין....
14
איש נפלא. רק בעיה אחת:
משה | 13-01-2021 14:58
שהוא אחד כזה.
15
אין ספק שמרבית הציונות הדתית מצביעה בנט
רונית | 13-01-2021 15:26
סמוטריץ' מסכן עשרות אלפי קולות בכל שהתפצל מימינה. הוא יכול לפעול גם מבפנים. האמירה הדמגוגית שלו שבנט ישים הכל בצד - הרי ברור בדיוק מה שבנט אמר - שלא יהיה שינוי ! להשאיר את המחלוקות בצד. כלומר לא לשנות את הסטטוס קוו בתחומי דת ומדינה או יהודה ושומרון. לא לעשות שינוי - זה בדיוק לשים בצד. סמוטריץ, בדמגוגיה מציג זאת כאילו לשים מחלוקות בצד משמעותה לקדם את ערכי השמאל. בצלאל - אתה חושב שהציבור הדתי לאומי מטומטם ולא מבין ? תפסיק עם דמגוגיה !
16
הסמוט משקר.
מדבר שקר תרחק | 13-01-2021 16:04
הפיצול הגיע ממנו על רקע השריון המובטח לניר אורבך ברשימה. בצלאל ניסה למחוק את הבית היהודי כדי להשתלט על המפלגה המגזרית, רק שהמגזר לא מעוניין בזחיחות, בשחצנות ובנרקיסיסזם.
17
מדוע לא שאלתם את סמוטריץ
יואב | 13-01-2021 16:51
מדוע לא שאלתם את סמוטריץ מדוע הוא לא תיקן עד היום כל השנים האלה את התיקון הקטנטן לדבריו בחוק כדי שאפשר יהיה לאחד מפלגות (שלטענתו זו הסיבה שהם לא התאחדו) למרות שההבטחה על זה היא ממזמן ? ולמה שיאמינו לו כעת שהוא יעשה את זה ??? מדוע לא שקיפתם לו את חוסר האמינות בכך שהוא אומר שהוא כלום הוא שליח בעוד שהוא עצמו לוקח לעצמו את ראשות המפלגה של כל הציבור הוא זה שימנה את הרשימה ויקבע בה הכל ?
18
דון בניטו מצא...
מתן | 13-01-2021 17:09
דון בניטו מצא סוף סוף תירוץ להפטר מערכים המנג'סים של הדוסים ורבניהם, ולחבור לסמול. הכל על מזבח ריצת האמוק שלו , בדמינו, לראשות הממשלה. רק ציונות דתית בקלפי!!!
19
סמוטריץ מייצג את...
שלומי רוזנטל לדוג | 13-01-2021 17:32
סמוטריץ מייצג את גישתו של הרב זלמן מלמד שהיא ההתנשאות והיהירות אנחנו ורק אנחנו יודעים הכל ומבינים הכל מספיק לראות את המעגל הקרוב אליו כדי להבין איזה גועל נפש של שחצנות ויהירות הם מייצגים
20
הפסקת תרומות לישיבות שמזדהות עם ההתפצלות של ס
יהודה | 13-01-2021 17:33
גם אני מפסיק את כל התרומות שלי והוראות קבע למוסדות וישיבות שיביעו איזשהי תמיכה בהתפלגות של סמוטריץ מימינה. בנט הוא ציונות דתית לא פחות מסמוטריץ. נפתלי מנסה לאחד את העם המפוצל ולכן לשים בצד את המחלוקות משמעותו לא לבצע שינויים בעת הזו. להשאיר את הססטוס קוו ולא לעשות שינויים בתחומי דת ומדינה או התישבות וכו'. ברור שלשים בצד זה לא לבצע שינויים. בנט לא אמר ללכת שמאלה אלא להשאיר את הדברים כפי שהם היום. זה בדיוק לשים בצד. אחדות בישראל היא צו השעה ורק בנט יכול להנהיג אותה. סמוטריץ מעורר אנטגוניזם. ולהתפצלות שלו מימינה יהיה מחיר כבד מאוד (לא רק מצידי אלא קבוצה גדולה של אנשי עסקים והייטק) לכל הישיבות שרבניהם (ולא רק ראשי הישיבות) יביעו הזדהות עם בצלאל או עם הפיצול שהוא גורם ביציאתו מימינה במקום לפעול מבפנים. בנוסף, הוא מסכן עשרות אלפי קולות ימיניים.
21
סמוטריץ יה תותח...
יואל | 13-01-2021 17:44
סמוטריץ יה תותח ישר כח!!! תקבלו את קולות הדתיים רק אם לא תחברו לבנט עבד הסמול הרפורמי שמתכנן למכור את הקולות שלנו לסער ליברמן ולפיד, רק כדי לקדם את עצמו.
22
סימוטריץ לא ללכלך...
ציוני | 13-01-2021 18:42
סימוטריץ לא ללכלך על בנט בזכותו הייתה שר. לא לירוק לבאר חלאה
23
סמוטריץ תותח על...
רק ציונות דתית! | 13-01-2021 22:35
סמוטריץ תותח על והפוליטקאי הכמעט יחידי שראיתי שמגיע סוף סוף ושהחיינו עם ענווה וצניעות! שאומר חד משמעית שוב ושוב שהוא לא הסיפור פה אלא הציונות הדתית! הוא היה יכול להיות עכשיו מקומבן טוב מאוד עם משרה בממשלה הבאה שתקום וויתר על זה! רק ציונות דתית בקלפי!!!