ארה"ב: נעצרו פעילים שתכננו לתקוף את השבעת ביידן

ארה"ב: נעצרו פעילים שתכננו לתקוף את השבעת ביידן

ה-FBI הודיע כי נעצרו מספר פעילים שתכננו להגיע להשבעתו של ג'ו ביידן ולתקוף באלימות את המשתתפים. לדבריהם, אחד הפעילים אמר למחוקקים רפובליקנים כי "נקיף את הבית הלבן ונהרוג כל דמוקרטי שכף רגלו תדרוך שמה"

author-image
נעצרו פעילים שתכננו לתקוף את השבעת ביידן
  הפריצה לקפיטול בשבוע שעבר (צילום מסך)

שבוע לאחר המהומות בקונגרס, ארגון המודיעין האמריקני (ה-FBI) ערך הערב (שלישי) מסיבת עיתונאים בה התייחסו לאירועים שהובילו לפריצה לבניין הקפיטול וכן להיערכות לקראת השבעתו של ג'ו ביידן בשבוע הבא. בדבריהם אמרו כי נעצרו מספר פעילים שעל פי החשד תכננו להגיע להשבעתו  ולתקוף באלימות את הנוכחים.

לדבריהם, אחד החשודים שנעצרו התקשר ללשכותיהם של מספר מחוקקים רפובליקנים מבית הנבחרים והשאיר הודעות קוליות בהן איים להגיע להשבעה לצד תומכי טראמפ נוספים. "אם הדמוקרטים הללו חושבים שביידן פשוט ישים את ידו על ספר התנ"ך ויכנס לבית הלבן ב-20 בינואר, הם טועים" אמר. "נקיף את הבית הלבן ונהרוג כל דמוקרטי שכף רגלו תדרוך על הדשא שמה".

עוד באותו נושא

טראמפ מגיב לחסימה בטוויטר: "טעות איומה"

מוקדם יותר היום דווח בוושינגטון פוסט כי ה-FBI הוציא אזהרה פנימית יום לפני המהומות, לפיה תומכי טראמפ "מתכננים להגיע לוושינגטון ולפעול באלימות כדי לעצור את הדיון בקונגרס". עוד אמרו כי הפעילים מתכננים כעת להפגין בכל 50 המדינות בשבוע הקרוב, לקראת השבעתו של ג'ו ביידן ביום רביעי הבא.

"ישנן קריאות ספציפיות להכנה למלחמה – 'היו מוכנים להילחם', 'הקונגרס צריך לשמוע זכוכית מתנפצות'" נכתב באזהרה שהועברה למשרדי ה-FBI בוושינגטון ובווירג'יניה. "התומכים קיבלו מסרים רבים לגבי האירוע המתוכנן – 'תהיו אלימים, תפסיק לקרוא לזה צעדה, או עצרת, או מחאה. לכו לשם מוכנים למלחמה'".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
נראה לי שכל זה זה דמוקרטים שרוצים
אני | 12-01-2021 22:34
להכפיש את טראמפ ואנשיו כדי שלא יוכל להתמודד שוב עוד 4 שנים.
2
פייק ניוז!
דנון | 13-01-2021 0:31
תבדקו שוב את המקורות שלכם
ביביסט אלימ
רבינוביץ | 13-01-2021 13:50
פייק ניוז? המשפחה שלי גרה בוושנגטון יא ביביסט אהבל. ביבסטים הם עוכרי ישראל לא פלא שתמכו בטראמם ובטרורסטים. בגללכם נצביע דווקא סער!