התחליף החדש לוואטסאפ: הכירו את אפליקציית סיגנל - סרוגים

התחליף החדש לוואטסאפ: הכירו את אפליקציית סיגנל

הבהלה סביב המדיניות החדשה בוואטסאפ, שתעביר מידע על השימוש באפליקציה לפייסבוק, הובילה לכך שמשתמשים רבים החלו לעבור למתחרות - ובראשן אפליקציית "סיגנל" החדשה, המתגאה בשמירה הנרחבת על פרטיות המידע

התחליף החדש לוואטסאפ: הכירו את אפליקציית סיגנל
  (צילום: שאטרסטוק)

ההחלטה של חברת וואטסאפ לחייב משתמשים להסכים להעברת המידע באפליקציה לפייסבוק עוררה סערה נרחבת בעולם הטכנולוגיה – ובימים האחרים משתמשים רבים החלו לנטוש את וואטסאפ ולעבור לאפליקציות המסרים המתחרות. אך לצד הטלגרם המוכר, נראה שהכוכבת החדשה בעולם המסרים היא אפליקציית "סיגנל", שזכתה בשבוע האחרון לעשרות מיליוני הורדות בחנויות האפליקציות של אפל וגוגל.

אז מהי האפליקציה החדשה הזו? מדובר באפליקציית מסרים שמופעלת על ידי ארגון ללא מטרות רווח, המתגאה במדיניות נוקשה במיוחד כלפי פרטיות המידע של המשתמשים. בדומה לוואטסאפ ולטלגרם, גם בסיגנל תכני ההודעות מוצפנים מקצה לקצה, כך שרק המוען והנמען יוכלו לראות מה נכתב בכל הודעה – אך בסיגנל גם שאר פרטי השימוש, מוצפנים ולא נאספים על ידי החברה. למעשה, המידע היחיד שסינגל שומרת, הוא מספר הטלפון הנייד איתו נרשמתם – ומכיוון שמדובר בארגון ללא מטרות רווח, אין צורך לחשוש משימוש במידע לצרכים מסחריים.

עוד באותו נושא

תתכוננו: וואטסאפ תתחיל להעביר מידע לפייסבוק

בפן הבסיסי השימוש בסיגנל זהה לכל אפליקציית מסרים אחרת, כאשר ניתן לשלוח הודעות טקסט, תמונות, מסמכים והקלטות קוליות, וכן לבצע שיחות וידאו בין משתמשים וליצור קבוצות של עד 150 אנשים. בניגוד לוואטסאפ, בסיגנל אי אפשר לצרף אנשים לקבוצות ללא האישור שלהם – כאשר מנהלי הקבוצה יוכלו לשלוח הזמנה לאלו שהם רוצים לצרף.

לצד ההצפנה, גם בשליחת ההודעות יש מגוון אפשרויות שנועדו לשמור על פרטיות: כך למשל תוכלו לשלוח הודעות שיימחקו באופן אוטומטי אחרי שהנמען קרא אותם, להגדיר שההודעות ייעלמו אחרי פרק זמן מסויים, ואפילו ניתן להפעיל אפשרות לטשטוש אוטומטי של פרצופים בתמונות. החיסרון היחיד הוא שלא ניתן לגבות את השיחות, כחלק מהשמירה על הפרטיות – כך שאם תסירו את האפליקציה, כל ההודעות ששלחתם ייעלמו.

האפליקציה זמינה להורדה למכשירי אייפון ואנדרואיד, ובנוסף קיימת גרסת ווב וגרסת דסקטופ למחשבי ווינדוס, מק ולינוקס. אחרי הורדת האפליקציה תצטרכו לאמת את מספר הטלפון שלכם בהודעת סמס, ולאחר מכן תוכלו להתכתב עם כל משתמש אחר שהוריד את האפליקציה.

בשבוע האחרון, עקב העלייה הנרחבת בקצב ההורדות שהובילה לעומס על המערכת, חברת סיגנל הודיעה כי ייתכנו עיכובים בשליחת הודעות האימות למשתמשים חדשים – כך שייתכן שתצטרכו לחכות כמה ימים לפני שתוכלו להתחיל להשתמש באפליקציה. עם זאת, ההערכה היא שעד ה-8 לפברואר – תאריך הכניסה לתוקף של המדיניות החדשה בוואטסאפ – העומס יפחת והשימוש יחזור לרגיל.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
הורדתי סיגנל ולא היה שום עיכוב
אני | 12-01-2021 23:37
הכל עבד חלק יאללה כולם עוברים לסינגל!!!!!
בעזרת השם...
רבי שמעון | 13-01-2021 7:42
בעזרת השם נעבור לסינגל
2
סיגנל
אור | 13-01-2021 7:47
אפשר לראות כשמישהו מחובר לסיגנל?
3
החרדים מישתמשים בסיגנל...
מנחם | 13-01-2021 14:20
החרדים מישתמשים בסיגנל כדי לישמור על הקשרים המיניים שלהם מיחוץ לנישואים
4
1984
חיים | 13-01-2021 18:47
רוב האנשים והמכרים שלי עברו לסגנל. צעד קטן למלחה בענקיות הטק החודרניות
5
יתרונות של טלגרם...
אנונימי | 14-01-2021 3:23
יתרונות של טלגרם על פני סיגנל וואטצפ: נוחות כללית: -שליחת קבצים עד 2 ג'יגה בייט -אין ספור בוטים שימושיים ומגניבים -סטיקרים ואמוג'ים באיכות גבוהה מאוד -גרסת הדסקטופ לא תלויה במכשיר הנייד -מעבר פשוט מאוד בין מכשירים -אנשים זרים לא רואים את המספר שלך -כמה תמונות פרופיל ולקבוצות -מחיקת הודעה לא משאירה סימן ההודעה נמחקה -הודעות מתוזמנות -אחסון בענן בלי הגבלה -סקרים וחידונים -אפשרות לכמה משתמשים מאותו המכשיר - אימוג'ים מונפשים ומיני משחקים באימוג'ים -ערוצים(בלי הגבלה של רשומים) -מידע שלא משותף עם פייסבוק -אפשרות למחוק קובץ מהמכשיר ולהוריד אותו מחדש -העברה נוחה של קבצים גם בלי להוריד אותם -חבילות מדבקות שכולם יכולים להוסיף בקלות -חיפוש גיפים מתקדם -חיפוש מדבקות מתקדם -שם משתמש ציבורי(אם רוצים) -שמיעת שירים גם מחוץ לצ'אט שהם נשלחו בו -שמיעת שירים תוך כדי ההורדה שלהם -ממשק נוח לשמיעת שירים - אינספור ערכות נושא -תמונות לקבצים ———— קבוצות: -הצמדת הודעות -עד 200 אלף אנשים בקבוצה -ערוצים (שיכולים להיות מקושרים לקבוצות גם) -חיפוש קבוצות, אפשרות להיכנס לקבוצות לא רק עם קישור -אפשרות לערוך הודעות לאחר שליחתן -אפשרות לראות הודעות קודמות כשנכנסים לקבוצה/ערוץ ——— ניהול קבוצות: -הגדרת סמכויות מגוונות למנהלים ולחברי קבוצה (לא שחור או לבן, אלא טווח נרחב של שליטה) -אפשרות למנהל למחוק הודעות של כלל חברי הקבוצה באופן מיידי -מישהו שהוספתי לניהול לא יכול להוריד אותי ממנו - אפשרות לתת אזהרות ולחסום משתמשים. צ'אטים פרטיים - מחיקת הודעות לשני הצדדים, ללא מגבלת זמן - אפשרות לשליחת הודעה בלי שתעשה התראה ורעש לצד השני. - אפשרות לשליחת תמונה שנמחקת באופן אוטמטי לאחר זמן שנקבע. -אפשרות לתזמן הודעה לזמן מסוים (תקנו אותי אם גם בקבוצות אפשר). -אפשרות לסיקרט צ'אט, שבו אי אפשר לצלם מסך, להעביר הודעות, ואפשר לשים טיימר שמוחק את ההודעה x שניות לאחר שהמשתמש רואה אותה
ואלה תודה...
ח | 14-01-2021 3:41
ואלה תודה על ההשקעה. טוב לדעת