בית המשפט אסר את הקרנת הסרט ג'נין ג'נין - סרוגים

בית המשפט אסר את הקרנת הסרט ג'נין ג'נין

ניצחון ללוחמים. הסרט ג'נין ג'נין של הבמאי מוחמד בכרי המתאר טבח בפלסטינים במחנה הפליטים ג'נין ב'חומת מגן', נאסר להקרנה בישראל והבמאי חויב לשלם 175 אלף ש״ח בגין דיבה

בית המשפט אסר את הקרנת הסרט ג'נין ג'נין
  (צילום: פלאש90)

כמעט 20 שנה אחרי הקרב בג'נין, בית המשפט המחוזי בלוד אסר היום את הקרנת הסרט "ג'נין ג'נין" בישראל.

הסרט של הבמאי מוחמד באכרי מציג את אירועי הלחימה במחנה הפליטים בג'נין במהלך מבצע 'חומת מגן' כאילו מדובר בטבח נגד פלסטינים. בקרב נהרגו 13 לוחמי גולני, בלחימה מבית לבית מול מחבלים שהסתתרו בתוך אוכלוסייה אזרחית.

שופטת בית המשפט המחוזי מרכז, הלית סילש, קבעה בפסק דין, שפורסם הערב, כי הקרנתו של הסרט " ג׳נין ג׳נין " בישראל תיאסר ואף הורתה להחרים את כל עותקי הסרט הקיימים בישראל, ולהסירו מאתר שיתוף הווידאו של גוגל YouTube.

בנוסף, חייב בית המשפט את במאי הסרט, מוחמד בכרי , לשלם פיצויים בסך 175,000 ש"ח וכן הוצאות משפט בסך 50,000 ש"ח לתובע, סא״ל במיל׳ נסים מגנאג׳י, אשר נלחם בקרב במסגרת מבצע ״חומת מגן״ באפריל 2002. מגנאג׳י יוצג על ידי עורכי הדין נבות תל-צור וטל שפירא, שניהם קצינים במילואים ששירתו במילואים במבצע "חומת מגן", וטיפלו בתיק זה בהתנדבות מלאה.

עוד באותו נושא

ועדת חוץ ובטחון: "הסרט 'ג'נין ג'נין' הוא עלילת דם"

בית המשפט ביקר קשות את בכרי, וקבע כי לא דבק באמת, הציג בסרט אירועים מזוויעים, תחת מעטה של "סרט דוקומנטרי" וכי הקדיש את הסרט לזכרו של מחבל חבר גדודי אל אקצה, אותו הציג באופן כוזב כ"מפיק הסרט".טענות ההגנה של בכרי נדחו, תוך שבית המשפט קובע שמדובר בהוצאת לשון הרע כנגד אדם פרטי, שנקרא על ידי מדינת ישראל לשירות מילואים במבצע "חומת מגן", ומצא עצמו ללא כל הצדקה מוצג בסרט כמי שבזז באיומי נשק אדם מבוגר וחסר ישע, זאת כחלק מהצגה שקרית כוללת של פשעי מלחמה שבוצעו לפי הסרט על ידי חיילי צה"ל בג'נין.

פורום המשפחות השכולות, הקצינים והלוחמים מסר בעקבות הפסיקה: ״לאחר 18 שנים של מלחמה משפטית וציבורית הצדק יוצא לאור ובית משפט ישראלי מקבל החלטה אמיצה להפסיק את ההסתה ולאסור את הפצת הסרט בכל פלטפורמה אפשרית. תדע כל אם עבריה כי מוחמד בכרי הוא מחבל של הסתה פושעת כנגד משפחות שכולות, קציני ולוחמי צה״ל וכנגד מדינת ישראל״.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
הגיע הזמן!! טחנות...
מרים | 18-01-2021 20:19
הגיע הזמן!! טחנות הצדק טוחנות לאט... אבל מוטב מאוחר מאשר לעולם לא.. כל הכבוד לסא'ל מג'נאני ולעורכי הדין שלא התיאשו!!!