ניר אורבך: אין לנו פריבילגיה לפצל את הציונות הדתית - סרוגים

ניר אורבך: אין לנו פריבילגיה לפצל את הציונות הדתית

מנכ"ל מפלגת 'הבית היהודי' והמועמד לראשות המפלגה ניר אורבך, מגיב להצהרתו של סמוטריץ' על פירוק מפלגת 'ימינה': "עדיין לא מאוחר, חייבים ללכת יחד"

ניר אורבך: אין לנו פריבילגיה לפצל את הציונות הדתית
  (צילום: מאיר אליפור)

מנכ"ל מפלגת 'הבית היהודי, והמועמד לראשות המפלגה, ניר אורבך, הגיב להצהרה של בצלאל סמוטריץ' לפיה הוא החליט לפצל את מפלגת 'ימינה' ולהתמודד ולרוץ באופן עצמאי עם מפלגת 'הציונות הדתית'.

בשיחה לסרוגים פנה אורבך לסמוטריץ' ובנט ואמר: "בצלאל, נפתלי, אין לנו פריבילגיה לפצל את הקולות של הציונות הדתית. את המוטציה של הפיצולים חייבים לחסן".

למרות הצהרתו של סמוטריץ', אורבך לא מרים ידיים: "עדיין לא מאוחר, חייבים ללכת יחד. ביום שלישי הבא, מיד כשאבחר בעז"ה ליו״ר הבית היהודי אפעל לאיחוד כל הכוחות".

יו"ר מפלגת 'הציונות הדתית' חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' הצהיר הערב כי הוא מפרק את השותפות עם נפתלי בנט ומפלגת 'ימינה', וכי בכוונתו לרוץ בנפרד: "אני ונפתלי בנט נפרדים", אמר סמוטריץ' בראיון לקרן מרציאנו בתכנית חיסכון בערוץ 12.

סמוטריץ' הוסיף: "אנחנו נפרדים איש איש לדרכו – אני מכבד ומעריך אותו, נישאר חברים. הוא לקח על עצמו משימה חשובה לשקם את הכלכלה, ואני לוקח על עצמי את המשימה לאחד את הציונות הדתית ולהיות הקול הימני האידאולוגי הערכי בכנסת ישראל".

עוד באותו נושא

סמוטריץ' מטיל פצצה: אני ובנט נפרדים


46

במפלגת 'ימינה' הגיבו להצהרתו של סמוטריץ' והפנו כלפיו אצבע מאשימה: "סמוטריץ בחר הערב לפצל את הימין. אנו מאחלים לו בהצלחה בהמשך הדרך".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
10 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
מספיק שסמוטריץ יתאחד...
דביר אקשטיין | 11-01-2021 20:15
מספיק שסמוטריץ יתאחד עם בנט וישאירו עוד 2 מקומות בעשיריה לבית היהודי, לא צריך את בנט
הבית היהודי לא ילך עם בנט ולא
ליאור | 11-01-2021 20:42
נפרד מסמוטריץ. אורבך הוא לא בעל הבית של המפלגה, יש מוסדות, יש רבנים ויש ציבור שרוצה אחדות אמיתית מעצמה ואילך. אורבך חושב על עצמו, זה לגיטימי בפוליטיקה אבל שלא יגרור אותנו לאבדון פוליטי.
2
דווקא יש. שלא מתאימים...
ארז | 11-01-2021 22:00
דווקא יש. שלא מתאימים צריך להפרד. אז סמוטריץ ישרוף איזה 2.5 מנדטים . מה כבר יקרה ? נוכל שנאשם בשלשה תיקים חמורים יפסיק להיות ראש ממשלה ? ילך לכלא ? שם כנראה מקומו. לא תגנוב - מוכר לכם מאיזה מקום ? לא תנאף לא תענה ברעך עד שקר גם שוחד לקחת לא בדיוק מותר. למרות שזה ביבי
3
קח אחריות עם...
יגור | 11-01-2021 22:38
קח אחריות עם יש בך עוד טיפת כבוד .ולך הביתה עזוב תיתפטר למד מהרב רפי .הרסתם ממש. .לך כי ממש לא רוצים אותך .ואם באמת איכפת לך מהציונות הדתית אז לך .
4
האגו של אורבך
מיכל | 11-01-2021 22:46
מ פלגת הבית היהודי היא שפרשה מימינה והצטרפה לליכוד. נוסף לזאת אין כל קשר בין בנט לציונות דתית. הוא לא מייצג את המיגזר ומעולם לא פעל בשבילו. אם אורבך יוותר על האגו, יצטרף לסמוטריץ ולא לבנט. אין ליהודים דתיים מה לחפש במפלגה של בנט. דעותיו ליברליות וקרובות לדעות של ליברמן, ולאחרונה גם ארץ ישראל לא ממש מעניינת אותו. הדבר היחיד שמעניין אותו זה איך להיות ראש ממשלה. יושב בשמים ישחק למו
5
עוד לא עזבת...
יגור | 11-01-2021 23:02
עוד לא עזבת נו די. פשוט שמור על מידה של משהוא. ולך עזוב ביי שלום לך
6
אל תדאג, חגית...
ערן | 12-01-2021 0:29
אל תדאג, חגית משה הבטיחה מקום לכולם ממרכז ועד הר המור.
7
אין לנו פריווילגיה לעוד דקה שאורבך נשאר מנכ"ל
רמי | 12-01-2021 0:31
הרסת כל חלקה טובה לך כבר
8
הפוך! אתם מפצלים ומבזבזים את קולות עצמה ונועם
אוריאל לוי | 12-01-2021 8:49
סמוטריץ מאחד את הציונות הדתית, ובנט את מתנגדי נתניהו מהימין והמרכז. הימין החדש מפלגה מעורבת. בחלק מנושאי הדת נלחמת בחירוף נפש להציל, ובחלק משתתפת בעקירת הדת, כמו גיור רפורמי, כותל רפורמי, תמיכה בסוטים, וגיבוי לעינויים ועלילת הדם של דומא. על הבית היהודי לבחור איזה מפלגה מתאימה לו. לציונות הדתית בראשות סמוטריץ, עם עצמה יהודית ונועם יהיה לפחות 5 מנדטים. הבית היהודי לפי הסקרים שווה שליש מנדט ואינו מעלה ולא מוריד.
9
תפסיק לדבר בשם...
בני | 12-01-2021 14:45
תפסיק לדבר בשם האחדות, הליכה עם בנט אומרת פילוג מחלקים נרחבים מהציונות הדתית כמו נעם ועצמה. אתה בעצמך אמרת שבנט ועצמה זה לא מתכנס. תגיד תוכן תגיד מה אתה מקדם- יהדות או כלכלה.