ח"כ כהנא באולפן סרוגים: "סמוטריץ' החליט למחוק את הבית היהודי"

ח"כ כהנא באולפן סרוגים: "סמוטריץ' החליט למחוק את הבית היהודי"

בראיון תקיף, מאשים ח"כ מתן כהנא את חברו לסיעה, סמוטריץ' שהחליט לפצל את ימינה: "לא מבינים אותו, חבל שהוא מפיץ שקרים." לגבי הסיכוי לחבירה לסער: "רק נפסיד מכזה חיבור"

על רקע המשך ההתגוששות הפומבית בין "הימין החדש" של בנט ל"ציונות הדתית" של סמוטריץ', מגיע ח"כ מתן כהנא לאולפן סרוגים טעון. לאורך כל הריאיון ניכר שהוא מתקשה להבין מה מוביל את ההתעקשות של חברם לסיעה ומאשים את סמוטריץ' בהפצת שקרים נגד בנט וברצון למחוק את מפלגת "הבית היהודי":

צפו בראיון המלא עם ח"כ מתן כהנא:

בא נשים את הדברים על השולחן, אתם ו"הציונות הדתית" של סמוטריץ' לקראת פיצול?

"הסיטואציה היא מאוד כואבת. אנחנו לא מבינים לאן סמוטריץ' לוקח את הדבר הזה. עבדנו כל כך קשה יחד, בצורה מתואמת. סמוטריץ', כנראה בעזרת יועצי אחיתופל, פשוט הולך לפרק את הכל".

עוד באותו נושא

הרב קמינצקי: "להפסיק עם המלחמות ולהתאחד"


11

התחלת יום קרב על נושא שיבוץ הרשימה וזה נפתח למערכה כוללת. אולי הגיע הזמן להגיד "די", להתפצל, המנדטים שלנו?

"אנחנו לא רוצים את הפיצול הזה. אנו חושבים שנכון ללכת ביחד, גם כשהיינו על 23 מנדטים בסקרים, באו לבנט ואמרו לו "תוריד את בצלאל מהצוואר שלך" אבל נפתלי בנט אמר לא ושהוא מאמין בדרך משותפת. חבל לי שעכשיו סמוטריץ' מתנהג אחרת ויורה בתוך הנגמ"ש, ומשמיץ את נפתלי".

עוד באותו נושא

בנט עוקץ את סמוטריץ': "לא להתנשא ולהמשיך לפצל"


26

"סמוטריץ' מייצג פלח במגזר"

בראיונות האחרונים סמוטריץ' מאשים אתכם, בין היתר, שיש מו"מ עם גנץ ואתם מכחישים. יכול להיות שסמוטריץ' משקר לבוחרים?

"האמירות האלו הם שקר מוחלט. חבל שהוא בוחר בדרך הזו, של השמצות. אנחנו שנה וחצי מחבקים אותו, חלק מהתהליך שהוא עשה והלגיטימציה שהוא מקבל מהציבור, זה בזכות החיבוק שהוא מקבל מאיתנו. ועכשיו הוא יורה בכל הכלים על בנט – פשוט סמוטריץ' גמר אומר בליבו לפצל את הציונות הדתית. לסמוטריץ' יש בראש רק שתי דברים: לקבל 4 מקומות בשמינייה הראשונה ולמחוק את "הבית היהודי". ביד אחת הוא מדבר על אחדות וביד השנייה על מחיקת "הבית היהודי", אני לא מבין את הדבר הזה."

"לצערי, כשבנט מתעסק בדברים גדולים ולאומיים, יש מי שבוחר לעצור ולהפריע ולפצל. אני חושב שבקרוב נצטרך לקבל החלטה לכאן או לכאן. אנחנו באמת רוצים ללכת ביחד"

הצעתם לסמוטריץ' שלושה מקומות בעשירייה?

"אם הוא מדבר על להמשיך כמו שעכשיו, אז אפשר להמשיך ויהיה לך שלושה מקומות, אפילו גבוהים יותר ובוא נצא לדרך."

ראוי בעינייך שסמוטריץ' מנכס לעצמו את שם המגזר כשם המפלגה שלו?

"זה ממש לא ראוי. סמוטריץ' מייצג פלח במגזר, פלח חשוב וראוי, אבל זה פלח ויש עוד הרבה ציונות דתית שאתה לא מייצג אותה. בימינה פעלו ביחד ועכשיו הוא בא ופשוט הורס את הכלי הנהדר הזה."

חיבור עם גנץ? "שקר"

לגבי השאלה האם יש היתכנות לחיבור עם "תקווה חדשה" של סער, במידה והם יובילו בסקרים, אומר ח"כ מתן כהנא: "זה לא רלוונטי כי סער בחר להקים מפלגה שעסוקה בפילוג. האג'נדה שלה היא לגבי עם מי לא יישבו." לדבריו: "ימינה באה להחליף את נתניהו ולא לשבת תחתיו. אבל אנחנו לא מחרימים אותו, אין לנו משהו פתולוגי נגדו. הא עשה דברים גדולים למען עם ישראל, אבל עכשיו הוא נכשל וחייבים להחליף אותו".

"רק נפסיד מכזה חיבור וזה לא רלוונטי. יש לנו את הדרך שלנו, אנחנו מאמינים שעם ישראל מבין את הצורך בהחלפת הנהגה עם מישהו שלא בא לשסות אלא עם מישהו שבא לאחד."

בנט וסער (צילום: פלאש 90)

האם מתנהל מאחורי הקלעים מו"מ עם גנץ, כמו שסמוטריץ' טוען?  

"זה פשוט שקר. חבל לי שסמוטריץ' משתמש בשיטות האלו של הפצת שקרים, זה פשוט לא נכון. גנץ מתגאה שהוא בלם את החלת הריבונות ושהוא עצר רפורמות במערכת המשפט. זו לא דרכנו."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
22 תגובות - 18 דיונים מיין לפי
1
בן גביר וסמוטריץ...
נוני | 11-01-2021 16:51
בן גביר וסמוטריץ חיבים להתאחד. ואם אני שם את סמוטריץ מול בנט. סמוטריץ מביא יותר מנדטים.
סמוטריץ מחרים...
נו באמת | 11-01-2021 19:01
סמוטריץ מחרים את בן גביר, והוא גם לא כזה גבר רק משחק אותה, הרגע האחרון סמוטריץ יתקפל מתחת בנט
2
בצלאל סמוטריץ רימה...
ישראל בן שחר | 11-01-2021 16:54
בצלאל סמוטריץ רימה שנים את רשויות הצבא ! היה רשום כתלמיד ישיבה קיבל על שמו מלגת אברכים ממשרד הדתות ובשנים אלו עסק בכל מה שהזדמן לידיו ואף הגדיל לעשות והלך ללמוד תואר ראשון במשפטים בקריה האקדמית אונו בעודו מצהיר שתורתו אומנותו בזמן דחיית גיוס ! ורק בגיל 28 לאחר שסיים את התואר התגייס לשרות צבאי לתקופה הקצרה ביותר! אלו עובדות גם הוא לא מסוגל להכחיש אותם! זה לא ציונות דתית! זו רמאות דתית! אתר סרוגים תבדקו את העובדות האלו ותפרסמו אותם לציבור! הוא לא ראוי לשמש חבר כנסת ובטח שלא מטעם הציונות הדתית! אין מה להתווכח אלו עובדות שגם הוא עם כל הפה הגדול והמטונף שלו מעולם לא הכחיש!
הכתב
צבי | 11-01-2021 19:16
לא עושה רושם אובייקטיבי כל כך
די
יעקב | 11-01-2021 19:03
די
3
אפשר לחשוב שהציונות הדתית נמצאת בין
אילה | 11-01-2021 16:55
סמוטריץ לבנט. הם שניהם מיצגים חלק קטן מהציונות הדתית. אם ימשיכו להתעלם מהבית היהודי ומעצמה לא תהיה לנו נציגות בכנסת הבאה. בכל אופו ההתנהלות הזו עוזרת לביבי לשתות עוד ועוד קולות שלנו.
4
בחור עדין נפש...
מי מעמיס את סמוטי?! | 11-01-2021 17:03
בחור עדין נפש צנוע ולא מתלהם, בעל עבר צבאי עשיר ,הוא מוכן לוותר על המקום הראשון במפלגה שתארח אותו ולהסתפק במועט במקום השני ברשימה ותיק בכיר ממש המינימום שבמינימום בהתאם לתכונת הצניעות שכל כך מאפיינת אותו. הוא מתחייב להורות ל 100 רבנים בראשות רבני בשבע שיביעו תמיכה במפלגה שתארח אותו ויורו על חובה הלכתית לתמוך בה, בנוסף הוא מתחייב להורות לערוץ 7 להלל לשבח ולפאר את המפלגה המארחת ולהשפיל כל מפלגה אחרת. מיועד למפלגות מהירות החלטה וחסרות שיקול דעת. רלוונטי לבחירות הקרובות בלבד . לאחר הבחירות הוא כבר יחפש מפלגה מארחת אחרת. אין שום רלוונטיות למצע המפלגה המארחת . הזדרזו הוא בלחץ
5
יש התארגנויות של...
רק ליכוד, שס ויהדות התורה | 11-01-2021 17:03
יש התארגנויות של מצביעי שמאל שבכוונה מצביעים לסמוטריץ בסקרים על מנת לתת לו תחושה שהוא עובר. סמוטריץ לא יכול לעבור לבד בחיים! תצביעו ליכוד,שס,אגודה ואל תבזבזו עליו קולות
6
סמוטריץ מייצג נאמנה...
חזי | 11-01-2021 17:09
סמוטריץ מייצג נאמנה את פלח החרדלי בציונות הדתית ומשלב באישותו את כל ערכי חרדלי הציונות הדתית: התנשאות , יהירות , זחיחות, פגיעה בשונה, שינאת האחר, פילוג אובססיבי על גבול החולני, רדיפת תקציבים , שפה ירודה ורצון עז לכבוד ושררה אין ספק שראשי חרדלי הציונות הדתית גאים בו ורואים בו ממשיך דרכם
7
מתן כהנא כל כך צודק חבל שסמוטריץ מתפלג
רונית | 11-01-2021 17:17
הלוואי שסמוטריץ עם בן גביר יצליחו לעבור ביחד את אחוז החסימה, אבל ברור שמרבית הציונות הדתית עם ימינה ועם בנט.
סמוטריץ מחרים...
נו באמת | 11-01-2021 19:00
סמוטריץ מחרים את בן גביר, והוא לא כזה גבר רק משחק אותה, ברגע האחרון יתקפל מתחת בנט
8
חייבים הפרדה למען...
א.צ. | 11-01-2021 17:21
חייבים הפרדה למען עתיד הציונות הדתית ללמוד ממנהיגי המפד''ל
9
בחלומות בנט מביא...
דוד | 11-01-2021 17:24
בחלומות בנט מביא 14 מנדטים
10
הליכוד יתמוך בסמוטריץ...
זה יהיה מעולה אם סמוטריץ יתפלג מבנט | 11-01-2021 17:27
הליכוד יתמוך בסמוטריץ ואפילו יורה לחלק ממצביעיו למשל כל תומכי הליכוד ביהודה ושומרון להצביע הצבעה אסטרטגית לטובת סמוטריץ. הליכוד יעשה הכל שסמוטריץ יעבור. אין לליכוד ממשלה בלי סמוטריץ. זה רק יגדיל את הקול הדתי לאומי. יהיה להם הסכם עודפים והליכוד או סמוטריץ יזכו בעוד מנדט. ויחליש את בנט שרוצה ללכת עם השמאל ועכשיו יאלץ להצטרף לסמוטריץ לממשלת ימין.
11
צימטריץ חבל עלך...
ציוני | 11-01-2021 17:31
צימטריץ חבל עלך ללכלך על ימינה אתה בסוף תוכל קש בנט המלך
12
וואו. רציני? א. החיבוק...
רציונלית | 11-01-2021 17:51
וואו. רציני? א. החיבוק שלכם הוא ממש לא מה שהביא לו אהדה. ב. אתם התפצלתם, רצתם עצמאית, וכשלתם, ופתאום ממש מפריע לכם שהבית היהודי ימחק? ג. מה לעשות? הבית היהודי, בעקבות הגילגולים השונים, נמחק מאליו. אם נרצה ואם לא. מה היחוד שלו לעומת הימין החדש או האיחוד הלאומי? איזה פלח שונה הוא מייצג שהם לא? במיוחד כשלא ידוע עדיין מי יעמוד בראשו ומה יהיה אופיו, בשלב כה מאוחר.
13
אתה בעצמך עזבת...
איש מוזר וצבוע | 11-01-2021 17:56
אתה בעצמך עזבת את הבית היהודי יחד עם בנט והשקדייה. השארתם חובות וברחתם. למי אתה בא בטענות?
14
מתן כהנא
מעריכה | 11-01-2021 18:40
מעולה שבמעולים- איש של שלום. אשרינו שזכינו באדם שזה- משכמו ומעלה.
15
בנט לא מתעסק...
נו באמת | 11-01-2021 18:54
בנט לא מתעסק בשום עניינים גדולים ולאומיים, הוא יושב באופוזיציה ומברבר
16
סמוטריץ מונע...
אורן גרינוולד | 11-01-2021 19:11
סמוטריץ מונע מתאווה עצומה לכבוד ולכן אין בכלל מה להתאמץ להבין אותו הוא מקבל הנחיות מרבו בישוב בית אל שכמוהו מאד אוהב כבוד ולכן הם מסתדרים טוב ביחד גם תכונת הצניעות המדומה וההענווה הדמיונית מצויה אצל שניהם בצורה בולטת וחזקה ממש מצא מין את מינו 2 הטיפוסים האלה הלואי שירוץ לבד ויעלם מהפוליטיקה
17
"סרוגים" לא מתבייש לנקוט צד בוויכוח
משה האיש | 11-01-2021 19:37
לא מקצועי
18
סמוטריץ בחר למחוק את סמרטוטי הבית היהודי
משה | 11-01-2021 19:50
שימנה תרוץ לבד ,ותחבור אם תעבור את אחוז החסימה, לאחים לפיד וליברמן. שסמוטריץ יאחד את כל הציונות הדתית למפלגה עם ערכיים ולתפארת.