אירוע חריג בבנימין: חשד להצתת רכב על ידי נערים - סרוגים

אירוע חריג בבנימין: חשד להצתת רכב על ידי נערים

אירוע חריג בבנימין במהלך הלילה, המשטרה זיהתה נערים אשר הציתו את רכבם ונמלטו מהמקום. ככל הנראה מדובר בנערים יהודים אך הרקע לאירוע עדיין בבדיקה ומדובר בפרטים ראשוניים בלבד

אירוע חריג בבנימין: חשד להצתת רכב על ידי נערים
  אילוסטרציה. צילום: יונתן זינדל פלאש 90

במהלך הלילה רכב הוצת סמוך לצומת רימונים במועצה אזורית בנימין. על פי הדיווחים בבנימין, דווח לכוחות הביטחון אודות אישה יהודייה שבכוונתה להיכנס לטייבה. ניידת משטרה וכוחות נוספים הגיעו לנק׳ וזיהו אישה המוכרת למשטרה אשר התעמתה עם השוטרים עד שנעצרה.

עוד באותו נושא

בעקבות הפרסום בסרוגים: הנערים מסרו עדות במח"ש

במקביל, ניידת משטרה נוספת הייתה בדרכה לטייבה וסמוך לצומת רימונים זוהו ככל הנראה שישה נערים פורקים מרכבם, מציתים אותו ובורחים. השוטרים אשר הגיעו למקום סרקו את הרכב אשר בתוכו נמצאו מחשבים ואלות. הרכב הינו של תושבת תפוח, והאש כובתה. עדיין לא ידוע אם הנערים הציתו במכוון את רכבם או שהייתה תקלה ברכב, הרקע לאירוע בבדיקה.

שני חסידי ברסלב נעצרו בכניסה לקבר יוסף

אמש, ‏כוחות הביטחון הפלסטינים עצרו שני ברסלברים שנכנסו למתחם קבר יוסף בשכם ללא תיאום. מנגנוני הביטחון הפלסטיניים העבירו את האנשים לכוחות הביטחון הישראלים. בנס האירוע נגמר בשלום.

בשבוע שעבר, סוכל נסיון פיגוע דקירה מול תחנת הדלק בצומת גוש עציון, לאחר שמחבל התקרב לעמדה כשבידו סכין. המחבל סירב לעצור – ובתגובה כוחות צה"ל פתחו בנוהל מעצר ונטרלו אותו. בהמשך דווח כי המחבל נורה ונהרג.

מטען חבל בשומרון

בתוך כך, ביום ראשון האחרון בשעות הלילה המאוחרות, בחוות בודדים הממוקמת ממזרח לאלון מורה בירידות לבקעת הירדן, בעל החווה, שהיה ער, שמע רעש חשוד, קולות של מים זורמים מכיוונה המזרחי של החווה. כאשר הגיע למקום, הוא הבחין בצינור המים שהיה חתוך ומיד יצא בעקבות הפורעים.

כשחזר דרך הציר שמקיף את החווה, הוא הבחין בגל של אבנים על ציר הגישה, כאשר חוט דק מקשר ביניהם. למרות העייפות, בתושייה ובנחישות, הוא מיד הבין שזו עלולה להיות מלכודת של מטעני חבלה.

וחות הביטחון הוקפצו למקום וגילו שם מטען, שכוון להתפוצץ עם ניתוק או תזוזת החוט ונטרלו את המטענים. לדברי ארגון השומר יו"ש, הפועל להגן ביטחונית על החקלאים, מדובר בשיטה חדשה שמתחילה להתפשט בשטח, מטענים שמוטמנים על צירי הגישה, מתפוצצים מרעידות של רכב. מדובר במטענים רבי עוצמה שיכולים היו לקרוע כל רכב ולהרוג. במטען מהסוג הזה נרצחה רנה שנרב הי"ד במטען ממולכד שהופעל בחוות דני ליד דולב.

בארגון מספרים כי בראש השנה האחרון, הונח מטען חבלה על ציר הגישה של חוות בודדים בסמוך ליישוב נווה צוף ובנס לא היו נפגעים בנפש. "בתקופה האחרונה אנו שמים לב לתופעה מדאיגה מאוד – התגברותה של פעילות חבלנית עוינת ע"י מטעני חבלה. ישנה הסתה מצד הרשות הפלסטינית על כל חוות הבודדים וזה ניכר בשטח", סיפר אביחי סוויסה מנהל הפעילות בארגון.

לדבריו "המדיניות הרופסת נותנת רוח גבית ואומץ לפגוע ולרצוח. הענישה לא מפחידה את הפורעים, ובחוות נוספות מתחילה תופעה של מטענים וזה מעיד על היחלשות הצבא במקום. הגיע הזמן לייצר הרתעה וענישה שתמנע את הרצון והמוטיבציה לבצע פיגוע".

לאור המצב הביטחוני הרגיש, ארגון השומר יו"ש, שנותן מענה לחקלאים באופן שוטף, מתגבר בימים אלו בכוחות נוספים במיקומים אסטרטגים, בפעילויות מנע על מנת לייצר ההרתעה ולחזק את תחושת הביטחון לחקלאים שמונעים בגופם את הרצח הבא. לדברי מאיר ברטלר מראשי הארגון המדינה מפקירה את החקלאים והם נמצאים כעת כמעט לבדם במאבק על עתיד האדמות ביהודה ושומרון.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
אבל היינו בטוחים...
פעם נוספת הזבל בשומרון עולה על גדותיו ... | 11-01-2021 19:27
אבל היינו בטוחים שנוער הגבעות , העשבים השוטים , ואנרכיסטים הקטנים , הם רק שוליים סהרוריים ... אט אט מתברר שקל יותר לגדל זבל בשומרון מאשר נוער איכותי ...
2
סליחה, אבל 'נוער...
צחי | 16-01-2021 18:53
סליחה, אבל 'נוער הגבעות' שומרים על חבלי ארץ בליבה של ארצינו הטובה והאהובה, והם מקיימים נקודות שמהר מאוד הופכות ליישובים פורחים! האם יצא לך לבקר? האם פגשת את הגיבורים האלה שאתה פותח ת'פה?