פייסבוק הודיעה: טראמפ ייחסם עד להודעה חדשה - סרוגים

פייסבוק הודיעה: טראמפ ייחסם עד להודעה חדשה

יום לאחר הפריצה האלימה לקפיטול, מנכ"ל פייסבוק הודיע כי חשבונו של הנשיא טראמפ ייחסם לפחות עד להשבעתו של ג'ו ביידן ב-20 בינואר. לדבריו, "הסיכון העולה מכך שימשיך להשתמש באתר שלנו בתקופה הזו הוא גדול מדי"

author-image
פייסבוק הודיעה: טראמפ ייחסם עד להודעה חדשה
  (צילום: יונתן זינדל\פלאש 90)

מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג הודיע הערב (חמישי) כי החשבונות הרשמיים של נשיא ארה"ב היוצא דונלד טראמפ בפייסבוק ואינסטגרם ייחסמו עד להודעה חדשה – וישארו חסומים לפחות עד השבעתו של ג'ו ביידן ב-20 בינואר. לדבריו, ההחלטה לחסום את טראמפ התקבלה לאחר המהומות שנרשמו אמש בוושינגטון ופריצת המפגינים לבניין הקפיטול.

"האירועים המזעזעים שנרשמו ב-24 השעות האחרונות מראות בבירור שהנשיא טראמפ מתכנן להשתמש בזמן שנותר לו בתפקיד כדי לסכל את העברת השלטון ליורשו הנבחר, ג'ו ביידן" כתב צוקרברג. "ההחלטה שלו להשתמש בפלטפורמה שלנו כדי לקדם את הפעולות של תומכיו במקום לגנות אותן זעזעה רבים בארה"ב ובעולם. הסרנו את ההצהרות שלו אתמול כי קבענו שההשפעה שלהן – וכנראה שגם המטרה שלהן – תהיה עידוד של אלימות נוספת".

עוד באותו נושא

טראמפ: "קורא למפגינים ללכת הביתה עכשיו"


4

"אחרי האישור הרשמי של תוצאות הבחירות בקונגרס, המדינה צריכה לפעול בעדיפות עליונה כדי להבטיח ש-13 הימים הבאים יעברו בשלווה ובהתאם לנורמות הדמוקרטיות" הסביר המנכ"ל. "בשנים האחרונות, התרנו לנשיא טראמפ להשתמש בפלטפורמה שלנו בהתאם לחוקי האתר, גם אם לפעמים הסרנו או סימנו פוסטים שלו כשהם הפרו את תנאי השימוש. עשינו זאת כי האמנו שלציבור יש זכות לקבל גישה רחבה ככל האפשר לשיח הפוליטי, גם אם הוא שנוי במחלוקת".

"עם זאת, המצב הנוכחי הוא שונה לחלוטין ממה שהיה בעבר, וכולל שימוש בפלטפורמה שלנו כדי להסית לאלימות כנגד ממשל שנבחר באופן דמוקרטי" הבהיר צוקרברג בסיכום דבריו. "אנחנו מאמינים שהסיכון העולה מכך שנמשיך להתיר לנשיא להמשיך להשתמש באתר שלנו בתקופה הזו הוא גדול מדי. מסיבה זו, אנחנו מאריכים את החיסמה על חשבונותיו עד להודעה חדשה, ולפחות לשבועיים הקרובים עד שתושלם העברת השלטון".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
אוי אוי אוי השמאל זה הדיקטטורה הכי מסוכנת שיש
אני | 07-01-2021 19:35
חשבתי שצפון קוריאה זה בצפון קוריאה. אז חשבתי
2
נדרשת פעולה דומה עם הנאשם מושחתיהו
למר צוקרברג | 07-01-2021 19:56
.
3
יאיר נתניהו הבא...
מגדת עתידות | 09-01-2021 21:31
יאיר נתניהו הבא בתור להחסם