פרקליטי נתניהו: ראש הממשלה לא ביקש חסינות - סרוגים

פרקליטי נתניהו: ראש הממשלה לא ביקש חסינות

בתגובה לפרסומים כי ראש הממשלה שוקל לבקש מהכנסת חסינות פעם נוספת, פרקליטיו מבהירים: ראש הממשלה לא ביקש חסינות, מדובר בשאלה האם על פי חוק יש להגיש לאישור הכנסת כתב אישום מתוקן

author-image
פרקליטי נתניהו: ראש הממשלה לא ביקש חסינות
  פרקליטי נתניהו בבית המשפט (יונתן זינדל/פלאש 90)

פרקליטיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיבו היום (רביעי) לפרסומים לפיהם נתניהו בוחן אפשרות להגיש פעם נוספת בקשת חסינות מהכנסת, לאור תיקונו המהותי של כתב האישום נגדו.

לדברי הפרקליטים, "ראש הממשלה לא ביקש חסינות. ההתייחסות לעניין החסינות היא עניין טכני שבא בעקבות סוגיה משפטית שעלתה בימים האחרונים: האם העובדה שהפרקליטות הגישה כתב אישום חדש מחייבת על פי חוק דיון מחודש בכנסת?". הפרקליטים טענו כי "טרם התקבלה לכך תשובה ועל כן ראש הממשלה לא דן בעניין".

עוד באותו נושא

נתניהו מבקש לדחות את מועד התשובה לכתב אישום


5

הרציונל שעומד מאחורי הזכות לבקשת חסינות הנוספת היא כי הפרקליטות תיקנה את כתב האישום נגד נתניהו מבחינה מהותית ביותר, ולא רק פורמלית. כתב האישום הנוכחי קל יותר להתמודדות מול בית המשפט, כיוון שהוא מפרט את האירועים ומפריד בין פעולות של בני משפחת נתניהו, אשר אינם נאשמים על מעשים אלה, ובין פעולותיו של ראש הממשלה.

בנספח לכתב האישום, מפורטים 315 אירועים הקשורים לסיקור באתר וואלה, כאשר נתניהו היה מעורב בכ-150 בלבד. גם כאן, כאשר מבדילים בין מעורבות עקיפה ומעורבות ישירה, נתניהו היה מעורב באופן ישיר ב-10 פניות בלבד שנמתחו על פני ארבע שנים.

כזכור, מוקדם יותר פרסמנו כי ראש הממשלה נתניהו הודיע לבית המשפט המחוזי בירושלים כי הוא בוחן אפשרות להגיש לכנסת בקשת חסינות מחודשת עקב תיקונו המהותי של כתב האישום נגדו.

הודעתו של נתניהו 'הובלעה' בתוך כתב הבקשה לדחיית מועד התשובה לכתב האישום עקב קוצר הזמן שניתן לסנגורים לבחון את כתב האישום המתוקן, ואי מסירת אישורי היועמ"ש לפתיחה בחקירה נגד נתניהו.

פרקליטי נתניהו כתבו: "למען הסדר הטוב יוער כי בימים אלה נבחנת המשמעות המשפטית הנודעת לתיקון כתב האישום ביחס לחוק חסינות חברי הכנסת, והמבקש (נתניהו, א"ב) שומר על כל טענותיו בנושא".

קודם לכן דיווחנו כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיש היום לבית המשפט המחוזי בירושלים באמצעות עורכי דינו בקשה לדחיית המועד בו יגיש את תגובתו לכתב האישום שהוגש נגדו, אשר נקבע ליום שני הקרוב.

הסנגורים הזכירו לבית המשפט כי הוא עצמו היה זה שקבע כי הפרטים החסרים בכתב האישום הינו "מהותיים ורלוונטיים להגנתם של הנאשמים", ועל כן הורה לפרקליטות לתקן את כתב האישום ולהביא הפני הסנגורים מידע שלא הובא בפניהם קודם לכן.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
הנוכל מנסה כל...
בהצלחה | 06-01-2021 18:10
הנוכל מנסה כל תעלול אפשרי על מנת להמלט מהמשפט. לא יעזור, הרכבת עזבה את התחנה
2
ביבי אתה הורס...
המדינה טובעת , ואין מציל באופק ... | 06-01-2021 19:22
ביבי אתה הורס את המדינה בהתנהלות שלך ... בבקשה לך לעסוק במשפטך ... ושחרר את המדינה... מאות אלפים מובטלים , עשרות אלפים פשטו רגל , אלפים כבר מתו , חובות המדינה בשמים , הנינים שלנו יצטרכו לשלם את תוצאות הניהול הכושל של משבר הקורונה ... שכל כולו נוהל לפי צרכי משפטך ותקוותך לחסינות ...
3
יש טקסט ויש...
א. טלר | 06-01-2021 20:19
יש טקסט ויש סבטקסט. למה נתניהו כולל פרקליטיו חושבים שכולם טיפשים.
... כי...
. | 07-01-2021 6:29
... כי כל מי שמצביע עבורו הוא באמת טיפש ... חחח