אחרי ההיעלמות: האם נמצא מייסד עליבאבא ג'ק מא? - סרוגים

אחרי ההיעלמות: האם נמצא מייסד עליבאבא ג'ק מא?

בעקבות הדיווחים על היעלמותו של מייסד עליבאבא ג'ק מא, ברשת CNBC חשפו פרטים חדשים על מקום הימצאו האפשרי. לדבריהם, "הוא בכוונה מנסה למשוך פחות תשומת לב, אחרי שהביע ביקורת נרחבת על הממשל הסיני"

אחרי ההיעלמות: האם נמצא מייסד עליבאבא ג'ק מא?
  (צילום: שאטרסטוק)

בדרך לפתרון התעלומה? לאחר שמייסד אתר "עליבאבא" ג'ק מא לא נראה בציבור מאז אוקטובר האחרון, ברשת CNBC הציגו היום (רביעי) פרטים נוספים על הפרשה. לדבריהם, המנכ"ל לא "נעלם" כפי שנטען בתקשורת, אלא מעדיף לשמור על פרופיל נמוך לאור הביקורת שהביע כנגד השלטון הסיני.

"ככל הנראה הוא נמצא בעיר האנג'הו שבסין. זו העיר שבה הוא נולד וגר, והעיר שבה ממוקם המטה הראשי של עליבאבא" אמר כתב הרשת דייויד פאבר, ששוחח עם גורמים המקורבים למא ולחברה שלו. לדבריו, "הוא בכוונה מנסה למשוך פחות תשומת לב, וככל הנראה זה יימשך לעוד קצת זמן – אבל זה לא אומר שהוא נעלם".

פאבר הסביר כי הרצון של מא לצאת מהעין הציבורית נובע מהסכסוכים שלו עם הממשל בסין. "הוא הביע ביקורת נרחבת על המשטר הקומוניסטי, וזו לא הייתה הפעם הראשונה שבה הוא חצה קו אדום" הסביר. "מא הגיע למסקנה שהוא עשה יותר מדי צעדים שיעוררו את זעמם של המנהיגים – בראשם האירוח שלו במלון של דונלד טראמפ, שלא זוכה לאהדה רבה בבייג'ינג. אבל הנאום שלו מאוקטובר, שבו תקף את הרגולציה של הבנקים הנמצאים בבעלות המדינה, כבר הלך רחוק מדי – והוא הבין שהגיע הזמן שנפסיק לשמוע ממנו לזמן מה".

עוד באותו נושא

לאחר הביקורת על הממשל: לאן נעלם מייסד עליבאבא?


3

כזכור, הפעם האחרונה שבא מא נראה היה בסדרת הריאליטי "גיבורי העסקים של אפריקה", שבה הוא שימש כשופט שבחן את עסקיהם של יזמים מתחילים המופיעים בתכנית. למרות שהיה אחד הכוכבים הפופולריים של התכנית, מא לא הופיע בפרק הגמר ששודר בנובמבר והוחלף על ידי שופט אחר – דבר שמיד העלה חשדות.

זמן קצר לאחר מכן תמונתו גם הוסרה מהאתר של התכנית, ומאז הוא לא צייץ בחשבון הטוויטר שלו שזכה לעוקבים רבים. בעיתון "דיילי מייל" דיווחו כי עד לאחרונה, מא נחשב לדמות מובילה בגישתה הייחודית של סין ליצירת הון ושחרור כוחות השוק בתוך מסגרת קומוניסטית עם שליטה אדוקה. עם זאת, כעת נראה כי השלטון פנה נגדו על רקע הביקורת שהשמיע נגדם.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו