מסימני הנתק: בוטל סיור משותף של ימינה בבית אל - סרוגים

מסימני הנתק: בוטל סיור משותף של ימינה בבית אל

על רקע המתחים במשא ומתן בין סמוטריץ' לבנט, סיעת ימינה (האיחוד הלאומי והימין החדש) ביטלה סיור משותף שהיה אמור להתקיים מחר בבית אל. הסיבה הרשמית: קורונה

מסימני הנתק: בוטל סיור משותף של ימינה בבית אל
  צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90

על רקע הקשיים במו"מ בין סמוטריץ' לבנט, בוטל סיור משותף של סיעת ימינה (הימין החדש והאיחוד הלאומי) שהיה מתוכנן להיערך מחר (חמישי) בבית אל. על פי התכנון, חמשת חברי הכנסת של סיעת ימינה היו צפויים להשתתף בסיור שבוטל. הסיבה הרשמית לביטול הסיור היא מגפת הקורונה והעלייה הניכרת בתחלואה אשר מונעת לקיים סיורים רבי משתתפים.

עוד באותו נושא

סמוטריץ': אחרי הבחירות נצא למפקד ופריימריז


23

אך נראה שלאור התפתחויות הפוליטיות, והקמת מפלגת הציונות הדתית של סמוטריץ', גם בימין החדש התחילו לעשות שרירים כחלק מהמו"מ. כמו כן, בנט ידוע בסיוריו הרבים גם בתקופות הקורונה, ואולי מדובר גם בצעד אשר מטרתו להיבדל מהציונות הדתית וממפלגתו החדשה של סמוטריץ', ובשל כך דווקא הסיור בישוב בית אל – בוטל.

האם סמוטריץ' ירוץ לראשות הבית היהודי?

סמוטריץ' מקבל תמיכה רצינית מחברי מרכז בבית היהודי. יו"ר של סניף קריית ארבע, ויו"ר סניף של אילת הביעו תמיכה רחבה במפלגה ציונית דתית בראשות סמוטריץ'. גם בפורום מנכ"לי הישיבות והגרעינים התורניים זוכה סמוטריץ' לתמיכה משמעותית. בנוסף, גורמים רבים לוחצים שיתמודד לראשות הבית היהודי שם יש לו התמודדות מול ניר אורבך, אבל גם קיים סיכוי טוב שינצח. במידה וינצח, יוכל להביא לחיבור אמיתי של כלל מפלגות הציונות הדתית כולל המסודות והכספים. השאלה הגדולה האם ירצה לקחת את הסיכון.

מבחן הרצינות של סמוטריץ' לגבי הליכה לבד זה החיבורים שהוא יעשה. כל עוד הוא לא מנהל מו"מ עם בן גביר הוא עדיין שומר את האופציה לחבור לבנט. ברגע שיהיה חיבור עם בן גביר זה יגמור את הסיפור עם בנט לגמרי, ולכן זו האופציה האחרונה.

גורמים בסביבתו של סמוטריץ' אומרים כי בסוף הוא יקרא לבנט לחבור אליו ולציונות הדתית כדי לרוץ יחד ולא הפוך. סמוטריץ' עשה השנה חריש עמוק במסע הציונות הדתית וכעת הוא צפוי להציג את הפירות בקמפיין.

בימים אלה עומלים בקרב מפלגת הציונות הדתית על הוספת אנשים לרשימתם. לסרוגים נודע כי המפלגה תביב מורכבת משלל גווניה של הציונות הדתית, ותכיל נשים במקומות ריאליים. כמו כן, למרות דמותו החרד"לית של סמוטריץ', הרשימה תכלול דתיים מכל קצווי הקשת והספקטרום המגזרי.

כאמור, מסיעת ימינה טענו שהסיבה היחידה בגללה הטול הסיור הוא עקב נגיף הקורונה והתחלואה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
סמוטריץ' חייב לרוץ...
מלח הארץ | 06-01-2021 15:17
סמוטריץ' חייב לרוץ לראשות מפלגה ציונית דתית. האיש מגלם באישיותו את האידאל של הציבור הזה; תכמן, שקרן, תככן ושרלטן.
2
זיכרון קצר
בן פורת הירש | 06-01-2021 16:15
התפצלתם מהמפד''ל בשיא כוחה ולא הצלחתם להביא משהו יותר טוב
3
ימין חדש ימינה...
יגור | 06-01-2021 16:21
ימין חדש ימינה שמאלה קדימה לא לא מפלגות ציוניות דתיות. רוצים מפלגה דתית לאומית אמיתית לא בתחפושת לא בכאילו .אלא נטו ציונית דתית ברור.....
4
בטח זלמן הטיל...
שוש | 06-01-2021 16:42
בטח זלמן הטיל וטו שבנט לא יכנס לבית אל כל עוד הוא לא סגור עם הסמוטריץ שלו הדיקטטורה הביתאלית המפורסמת