הוריו של אהוביה סנדק במכתב נגד ראש מח"ש - סרוגים

הוריו של אהוביה סנדק במכתב נגד ראש מח"ש

הוריו של אהוביה סנדק ז"ל פנו למשנה לפרקליט המדינה בדרישה כי ימנע מראש מח"ש להיות מעורבת בחקירת מות בנם, זאת בטענה כי היא "מטרפדת את היוזמה לחקור את השוטרים"

הוריו של אהוביה סנדק במכתב נגד ראש מח"ש
  אליעזר ריגר

הוריו של אהוביה סנדק ז"ל פנו היום (שלישי) באמצעות עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו למשנה לפרקליט המדינה, מומי למברגר, בדרישה למנוע מראש מח"ש, קרן בר מנחם, להיות מעורבת בחקירת מות בנם.

הדרישה מגיעה על רקע מכתבו של משה סעדה, סגן מנהל מח"ש, שנחשף בידי העיתונאי אראל סגל, בה שטח סעדה את הפגמים בחקירת מח"ש את הפרשייה ובהתנהלותה המעוררת תהיות של בר מנחם סביב החקירה.

עוד באותו נושא

עושים צדק לאהוביה סנדק: עזרו לבנות את חלום חייו

במכתב, צויין כי בעקבות הדברים האמורים במכתבו של סעדה, נערכה פנייה לבר-מנחם עם דרישה להכחשה או הבהרה, אך "תגובת של גב' בר-מנחם התקבלה בהקדם אולם לא נאמרה בה לא הכחשה ולא ניתן הסבר", כך על פי עו"ד יאדו.

עוד נכתב כי "המכתב של מר משה סעדה אליך, הוא מכתב קשה וחמור המגלה כי בר מנחם סיכלה את האפקטיביות של החקירה כבר מראשיתה. כותב סעדה כי דוחות השוטרים הגיעו למח"ש בעיכוב של חמש שעות. כן כותב סעדה וזה החלק החמור של העניין כי ראש צוות החקירה התרשם כי דובר בעיכוב מכוון. חמש שעות עיכוב במסירת דוחות הפעולה אכן מקים חשד ממשי לשיבוש."

בהמשך המכתב נשטחו טיעונים חמורים על התנהלותה של בר מנחם, כאשר בין היתר נטען כי היא "טרפדה את הכוונה של ראש צוות החקירה ושחררה את השוטרים אף בלא חקירה, וסיכלה ופגעה פגיעה אנושה ובלתי הדירה בחקירה. ברור לכל, כי מעשה חסר תקדים זה של שחרור בנסיבות שכאלו מהווה הפליה חריגה של נחקרים. אין גם ספק והציבור מבין זאת היטב כי ההפליה נעשתה אך ורק בשל כך שהחשודים היו שוטרים".

"בשורה התחתונה, גברת בר מנחם סיכלה את החקירה, תוך שימוש לרעה בסמכות או לכל הפחות תוך הפעלה בלתי סבירה בעליל של סמכות ומעמד, ובמתן הנחיה בלתי רציונאלית ביחס לתכלית המצופה ממנה כראש מח"ש", כך על פי המכתב.

"עילת השחרור בהן נתלתה גברת בר מנחם הינן עילות סרק בכל מובן…. אנו מבקשים בשלב זה להדיר לחלוטין את גברת בר מנחם מהליך החקירה. לא ייתכן כי לאחר הכשלה של החקירה בנקודה ראשיתית וקריטית שלה תמשיך הגברת בר מנחם להיות מעורבת בתיק".

עוד מנשה יאדו מארגון חוננו הוסיף: "צר לי כי חקירת ההרג של הנער מבוצעת בדרך זו בה המשטרה מעורבת בחקירת עצמה, וראש מח"ש מטרפדת את היוזמה של ראש צוות החקירה לחקור את השוטרים ואת המעצר הבלתי נמנע באמות מידה ענייניות של השוטרים."

במענה למכתב, למברגר שלל את הטענות נגד בר מנחם והודיע כי הוא סומך עליה: "צר לי מאוד על כך, שבמקום להתרכז בחקירה, אנו נאלצים להשיב, שוב ושוב, לטענות סרק, אשר חלקן אף עולות כדי הוצאת דיבה של ממש".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
12 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
במקום כל הבלגן...
מטבע בודד בכד ריק עושה הרבה רעש ... | 05-01-2021 14:48
במקום כל הבלגן שהם עושים עכשיו , היה עדיף אם היו מחנכים אותו כשהיה קטן , והיו חוסכים לעצמם את הבזיון הזה ...
גם לשוטרים...
רבי יצחק מברדיצ'ב | 06-01-2021 6:33
גם לשוטרים - לא רק לעבריינים. הרי אין חולק שהרכב בו היה אהוביה זל נמלט מהמשטרה. כך לא פועלים נוסעים תמימים של רכב. מכל מקום, למרות שאין כרגע שום ראייה לחובת השוטרים - אתם שופכים את דמם בראש חוצות. גם להם יש רגשות, ילדים, הורים, בנות זוג. איפה כף הזכות לשוטרים ? החקירה לא הסתיימה. המימצאים לא פורסמו. למה לפרסם עלילה נוראה כלפי שוטרים שפועלים על פי סמכותם בחוק ? שוטרים שמסתכנים יום יום למען הציבור ? היכן ההגינות הבסיסית ? לפחות חכו לסוף החקירה. אל תצאו אוטומטית מפוזיציה פוליטית.
, אתה...
ולהעליל על שוטרים - זה בסדר ? | 05-01-2021 22:36
, אתה מלין על העללה ? מעלילים על השוטרים שהם רצחו את אהוביה - עוד לפני שהחקירה הסתיימה, וזה בעיניך תקין ? הרי אין חולק שאהוביה וחבריו ניסו להימלט מהשוטרים - רק עבריינים נוהגים כך. על מה שקרה ברגע התאונה - מתקיימת חקירה. אל תשפכו את דם השוטרים, שפועלים מכוח החוק כדי להגן על הציבור - בטרם שהוכח דבר כלשהוא. לשוטרים גם יש נשמה, והורים, וילדים ומשפחות - מי חושב עליהם ????
... אני...
חוסך שבטו שונא בנו .... | 05-01-2021 21:36
... אני בוודאות לא הרגתי את הבן שלהם ... והחברים שלו נראים חשודים מאד לאור התנהגותם הנלוזה ... וכן צריך לשאל איפה היו ההורים ... יש להם אחריות להתנהלות של בנם ...
... מה...
הטובלים ושרץ בידם ... | 05-01-2021 21:32
... מה שאני רואה זה , עשרות מקרים שנערי גבעות פורעים בערבים , כורתים עצים , מפריעים במסיק זיתים , יורקים על חיילי צהל , זורקים אבנים על אנשי צבא , מפנצרים ג׳יפים שנועדו להגן עליהם , ואף פעם לא מוצאים את האשמים ... לעומת זאת כשערבי זורק אבן הוא בדרך כלל ערבי מת ... זה מה שגם לכם כדי לראות ...
מתבייש לקרוא את תגובתך
כף זכות | 05-01-2021 15:27
אתה מכיר בכלל את המשפחה הזאת את הנער הצדיק הזה שאתה מטיל בו כזה רפש נראה אותך אם היו מעלילים עליך או על משפחתך דברי שקר כאלה. אתה מאמין לכל מה שמספרים לך השוטרים הרי זה ברור שיש להם אינטרס לצאת נקיים מהארוע רק תראה כמה מאמצים הם עשו כדי לשבש את החקירה סגרו את המקום לא נתנו לאף אחד להכנס מסרו דוחות על הארוע לאחר שעות ארוכות ובנוסף שינו את הגירסה שלהם למה שהתרחש באירוע (אחרי שהבינו שהם לא יכולים להכחיש את הפגיעה של הרכב שלהם מקדימה) לשוטרים כאלה אתה מאמין? אני לא.
חוצפן. לפעמים...
אולי תגיד שהם הרגו את הבן שלהם וזהו | 05-01-2021 15:19
חוצפן. לפעמים צריך לדעת לשתוק. נראה אותך נמצא במצב שלהם. לדעתי יש לא מעט אנשים בציונות הדתית שמרוב אהבתם למדינה לא מצליחים להבין שצריך לעשות בדק בית מבפנים ולתקן את מה שצריך. לדוגמא: אנשי החוק (שוטרים) עוברים לא מעט פעמים על החוק וצריך לתקן את זה.. דוגמא אישית
2
לא דנים אדם בצערו
יגאל | 05-01-2021 18:51
בואו ניתן לכל משפחה שכולה לנהל את המדינה. לשחרר אסירים עבור גופות בניהם, לחקור ולהשמיץ שוטרים. בואו נקשיב לאמא של רוצח שפשע שקוראת לבנה ילד טוב...להיכן נגיע?
, אבל...
האמת מכוערת ובעיקר כואבת ... | 06-01-2021 10:17
, אבל זו האמת , הוא עבריין קטן , שמת בתאונת עבודה ...
ממש...
יחיאל | 06-01-2021 1:13
ממש הקצנת עם הדוגמאות שלך. סייג לחכמה שתיקה. ממליץ לך לאמץ את המשפט הזה. אין לך בושה בלי להכיר את המיקרה לומר על הנער הזה פושע???
3
בלתי נסבל הפראות...
הציוני | 05-01-2021 20:53
בלתי נסבל הפראות המאפיינת של המשטרה!!!
, והפראות...
ושם לה עלילת דברים... | 05-01-2021 22:50
, והפראות של נערי הגבעות - נסבלת ? ראינו הדגמה זעירה בהפגנות שהיו בשבוע האחרון בירושלים...ראינו גם בעבר את יחסם לחיילים ולשוטרים. על ערבים בכלל לא מדברים. תפסיקו לשפוך את דם השוטרים, שפועלים מכוח החוק ונותנים את נפשם להגנה על הציבור. די עם עלילת הדברים הבזויה, כאילו רצחו את אהוביה בכוונת מכוון. תנו לחקירה להסתיים.