לקראת דיון הממשלה: זו הצעת משרד הבריאות לסגר - סרוגים

לקראת דיון הממשלה: זו הצעת משרד הבריאות לסגר

משרד הבריאות צפוי להמליץ לממשלה על הטלת סגר מלא והחמרת המגבלות - שיכללו בין היתר סגירה מוחלטת של מערכת החינוך והעסקים, וכן צמצום ההתקהלויות המותרות

author-image
לקראת דיון הממשלה: זו הצעת משרד הבריאות לסגר
  (צילום: אוליבר פיטוסי\פלאש 90)

בדרך לסגר מלא: לקראת הדיון בממשלה על החמרת מגבלות הסגר שיתקיים בשעה 14:45, בחדשות 12 חשפו היום (שלישי) את ההמלצות שמשרד הבריאות יביא לאישור הממשלה. כפי שאמר מוקדם יותר השר יולי אדלשטיין, במשרד יקראו לסגר מלא – כולל סגירה מוחלטת של מערכת החינוך.

לפי הצעת משרד הבריאות, הסגר המלא יחל ביום שישי הקרוב בצהריים ויוטל בשלב הראשון למשך שבועיים. מערכת החינוך תיסגר לחלוטין, ללא שום החרגות – כשייתכן שזה יכלול גם את החינוך המיוחד שעד כה נותר פתוח גם בסגרים הקודמים. כמו כן ייסגרו מקומות עבודה שאינם מוגדרים כחיוניים.

הגבלת המרחק תישאר בטווח של 1,000 מטר מהבית – אך במשרד הבריאות מציעים גם להגביל את היתר יציאה מהבית לצרכים חיוניים בלבד (קניית מזון או תרופות) ביישוב או עיר המגורים. כמו כן מוצע צמצום נוסף של איסור התקהלויות ל-5 בחלל סגור ו-10 במרחב פתוח – בניגוד ל-10 ו-20 הנהוג כיום. איסור השהייה בבית אחר יישאר גם כן, כשלצדו יוצע לצמצם את מספר קווי האוטובוס ב-50 אחוז וכן לאסור פתיחת מסעדות בפורמט של "טייק אווי".

עוד באותו נושא

אדלשטיין: "צריך סגר מלא, עם אפס התקהלויות"

כאמור, בתום דיון חירום של משרד הבריאות לנוכח נתוני התחלואה העולים, אדלשטיין קרא להטיל סגר מלא בהקדם האפשרי בהצהרה שנשא לתקשורת. "אנחנו מבקשים לבנות גשר בין מצב התחלואה הנוראי לבין הצלחת מבצע החיסונים. נוכל לבנות את הגשר הזה רק בתנאי אחד – שלא נשחק בכאילו" הבהיר. "אנחנו צריכים להגיע לסגר מלא בישראל, ללא עבודה בכלל חוץ מעבודה חיונית, עם מערכת חינוך סגורה ואפס התקהלויות. לא יהיו שום חריגים או יוצאים מהכלל. רק ככה נעבור את ההתפרצות החדשה ולהגיע למצב שבו מיליוני ישראלים יהיו מחוסנים".

"אתם יודעים טוב מאד מה המחיר של לא לעשות כלום – עוד אלפי חולים קשים, עשרות אלפי מאומתים, ומאות מתים" הוסיף ואיים. "רק אזכיר לכם – ההחלטה על הסגר השלישי התקבלה כשהיינו ב-2,900 חולים ביום. אנחנו עכשיו ב-8,000 חולים ביום, ועדיין לא התקבלה החלטת ממשלה על החמרה. תחשבו לאן נגיע עוד כמה ימים – מספרי המאומתים יהיה מעל 10 אלף ביום, גם אחרי שנכריז על הסגר המלא".

"יש דרך לצאת מזה – אם נשים בצד את האינטרסים האישיים ונחשוב רק על טובת הציבור והבריאות. אני קורא לכולם גם לחשוב מה האחריות האישית שלהם, ולא מה המצב אצל האחרים" סיכם. "תמיד הכי חשוך לפני עלות השחר – וכרגע חשוך מאד, אבל האור נמצא בקצה המנהרה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
קורונה מקרונה ...
שי | 05-01-2021 20:08
קורונה מקרונה