נתניהו: "איראן מכוונת לפתח תכנית גרעין צבאית" - סרוגים

נתניהו: "איראן מכוונת לפתח תכנית גרעין צבאית"

בעקבות הודעתה של איראן על הגברת העשרת האורניום, ראש הממשלה נתניהו הזהיר כי "החלטת איראן להמשיך את ההפרות של מחויבויותיה אינה יכולה להיות מוסברת בשום דרך פרט להמשך מימוש כוונתה לפתח תכנית גרעין צבאית"

נתניהו: "איראן מכוונת לפתח תכנית גרעין צבאית"
  (צילום: גילי יערי\פלאש 90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב היום (שני) להודעתה של איראן על הגדלת העשרת האורניום במתקן הגרעין בפורדו, בניגוד להתחייבויות בהסכם הגרעין.

"החלטת איראן להמשיך את ההפרות של מחויבויותיה, להעלות את רמת ההעשרה ולקדם יכולת תעשייתית להעשרת אורניום מתחת לאדמה, אינה יכולה להיות מוסברת בשום דרך פרט להמשך מימוש כוונתה לפתח תכנית גרעין צבאית" הזהיר נתניהו. "ישראל לא תאפשר לאיראן לייצר נשק גרעיני".

כאמור, מוקדם יותר היום ממשלת איראן הודיעה היום (שני) על חידוש של העשרת האורניום במתקן הגרעין בפורדו, שיעלה כעת לרמה של 20 אחוז. זאת בניגוד לרמה של 3.67 אחוז שאליה היא אמורה להיות מחוייבת לפי הסכם הגרעין שעליה חתמה.

עוד באותו נושא

איראן הודיעה: מגבירים את העשרת האורניום ל-20%

מדובר בהמשך להפרות ההסכם הקבועות שמבצעת איראן מאז שארה"ב פרשה מהסכם הגרעין והטילה מחדש את הסנקציות על המדינה ב-2018. הפעם האחרונה שבה איראן העשירה המדינה אורניום ברמה הזו היתה לפני החתימה על הסכם הגרעין עם המעצמות ב-2015.

באיראן כבר הודיעו לפני חודש כי הם מתכננים להגביר את העשרת האורניום, כתגובה לחיסולו של מדען הגרעין מוחסן פחריזאדה. הממשלה בטהרן ראתה את החיסול של פחריזאדה, שנחשב כאבי תכנית הגרעין הצבאית של המדינה, כנסיון של ארה"ב וישראל למנוע ממשל ביידן לחזור להסכם הגרעין הקיים עם כניסתו לבית הלבן ב-20 בינואר – והתחייבו לנקום את מותו. תזמון ההודעה גם מגיעה יום לאחר ציון שנה למותו של קאסם סולימאני, מפקד כח קודס לשעבר שחוסל במתקפה אמריקנית בבגדד.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
רק ביבי יכול
רק ביבי יכול | 04-01-2021 14:04
אני קורא לכל מי שמבין, ורואה איך ביבי הביא לנו שלום עם 5 מדינות ערביות, שלום מלא, לא בכאילו, ורואים איך ביבי מוביל את המדינה לחיסון נגד קורונה, הטוב ביותר בעולם, המהיר ביותר בעולם, תקראו איך מדינות בעולם משתאים איך בזמן כה קצר חסנו את המדינה, תקראו, איך ביבי המדינאי המקובל ביותר בעולם, אצל שועי עולם, נשיאי ארהב, אצל פוטין, ועוד הרבה מנהיגים בעולם. תבינו שרק ביבי יכול לעצור את האירנים, בזה שצהל תוקף אתרים בכל העולם ולא נותן להם להתפתח לידי סיכון ישראל, זה פטנט של ביבי בלבד, זה לא היה עד היום ... צריך להבין שרק ביבי הוא המנהיג היחידי, שיכול להביא לנו השגים מרשימים, כמו שהביא עד עכשיו. ביבי מותקף בגלל היכולות שלו, וברור שהתיקים שלו תפורים, מבוססים על אינדיקציות בלבד, בלי עובדות ובלי הוכחות, זה מדהים עד לאיזה רמה ירדו, ואסור להאמין בהם. ואני מתפלל שכל המקטרגים והמזיקים יפלו עכשיו, ושקלונם יתגלה עכשיו. ביום הבחירות כולם לצאת ולהצביע לביבי. זוהי שעת חירום.
2
שיטת מנדטים חדשה
רק נתניהו | 05-01-2021 11:06
אני מציע שיטת מנדטים חדשה: המפלגה שמקבלת את מירב הקולות, תקבל 61 מנדטים, אוטומטית! כל השאר המנדטים, לשאר המפלגות, יגזר באופן יחסי למספר הקולות שיקבלו. ואז לא נצטרך את אחוז חסימה הנמוך, כי גם הוא ייגזר מהשיטה החדשה! ככה המשילות תהיה אוטומטית, ולא נצטרך בחירות אין סופיות
3
הצעה לשיטת מנדטים חדשה
רק ביבי | 05-01-2021 11:31
אראל סגל, בועז גולן, ריקלין, ערוץ 20, הפיצו! אני מציע שיטת מנדטים חדשה: המפלגה שמקבלת את מירב הקולות, תקבל 61 מנדטים, אוטומטית! כל השאר המנדטים, לשאר המפלגות, יגזר באופן יחסי למספר הקולות שיקבלו. ואז לא נצטרך את אחוז חסימה הנמוך, כי גם הוא ייגזר מהשיטה החדשה! ככה המשילות תהיה אוטומטית, ולא נצטרך בחירות אין סופיות