מסתמן: תחומי התרבות והספורט הראשונים שיפתחו אחרי הסגר

מסתמן: תחומי התרבות והספורט הראשונים שיפתחו אחרי הסגר

שר התרבות והספורט, חילי טרופר הודיע כי תחומי התרבות והספורט יהיו בין הראשונים שיחזרו אחרי הסגר בהתאם למודל הדרכון הירוק והמתווה שהוגש: "שמח שהמאמצים הרבים שלנו מתחילים לשאת פרי"

''תחומי התרבות והספורט יהיו בין הראשונים להיפתח''
  צפויים לחזור בקרוב? (צילום: שלומי פינטו)

פרויקט הדרכון הירוק יוצא לדרך ואיתו גם התקווה לחזרה של עולם התרבות והספורט. שר התרבות והספורט, חילי טרופר יצא היום (ב') בהודעה, לפיה תחומי התרבות והספורט יהיו בין הראשונים שיחזרו אחרי הסגר, בהתאם למודל הדרכון הירוק והמתווה שהוגש. זאת כאמור כמעט שנה לאחר בה עולם התרבות נותר סגור.

"אחרי שנאבקנו, עכשיו ברור לכולם: התרבות והספורט חייבים להיפתח ראשונים", מסר השר טרופר "אני שמח שהמאמצים הרבים שלנו מתחילים לשאת פרי ואחרי שורה ארוכה של פגישות ומאבק מתמשך, התקבלה עמדתנו שהראשונים לחזור צריכים להיות תחומי התרבות והספורט".

עוד באותו נושא

אלו זכויות יקבל מי שמתחסן ומקבל דרכון ירוק?

השר טרופר עדכן כי גם משרד הבריאות הבטיח את חזרתו של עולם התרבות והספורט: "טוב לראות שהיום בוועדת החוקה גם שר הבריאות ובכירי משרדו הדגישו כי עולמות התרבות והספורט יהיו בין התחומים הראשונים שייפתחו לאחר הסגר, זאת בהתאם למודל הדרכון הירוק והמתווה הבטוח שהגשנו. עשינו ונמשיך לעשות הכול כדי שהתרבות והספורט יפתחו בקרוב."

כזכור 'דרכון ירוק' צפוי לשמש כתו מעבר המאפשר כניסה לפעילויות שונות, כמו: הופעות, אירועי תרבות, חדרי כושר ועוד. הדרכון יינתן למתחסנים וגם למחלימים מנגיף הקורונה.

בתחילת אוקטובר דרש היו"ר ח"כ אשר ממשרד הבריאות להציג מתווה מסודר לפתרון טכנולוגי שיאפשר להעלות את ההשתתפות בכוח העבודה ולהחזיר ענפים שלמים במשק לפעולה באמצעות שימוש בדרכון ירוק למחלימים מקורונה ובהמשך גם למתחסנים ולנבדקים (לפרק זמן של 72 שעות). פרופ' איתמר גרוטו המשנה למנכ"ל משרד הבריאות השיב בזמנו כי משרד הבריאות נמצא בקשר עם חברות טכנולוגיה ישראליות כדי להתקדם בנושא וטען כי הקושי העיקרי הוא במניעת זיופים.

בדיון היום (שני), מבקשת הוועדה לבחון את סטטוס ההתקדמות של הפקת הדרכון הירוק, הפעלתו באופן בטוח ומפוקח ואת ההחרגות שיחולו על המתחסנים והמחלימים בהתאם לכללי משרד הבריאות

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו