שובתים רעב עד שנתניהו יאשר את ההתיישבות הצעירה

שובתים רעב עד שנתניהו יאשר את ההתיישבות הצעירה

ראשי פורום ההתיישבות הצעירה הודיעו: "לאחר מאבק ממושך ראש הממשלה עדיין לא הביא לאישור הממשלה להסדרת ההתיישבות הצעירה כולה. לאור זאת החלטנו על שביתת רעב"

author-image
שובתים רעב עד שנתניהו יאשר את ההסדרה
  צילום: אמיר אטינגר, סרוגים

למתיישבים נמאס מההבטחות של נתניהו. הבוקר הם הודיעו על שביתת רעב של ראשי פורום ההתיישבות הצעירה, עד להחלטת הממשלה להסדיר את הישובים שלהם.

עוד באותו נושא

אלו הישובים הנכללים בחוק הסדרת ההתיישבות הצעירה

בהודעה שמסרו איתי זר ואליהו עטיה הם הודיעו על פתיחה בשביתת רעב עד לאישור הממשלה את ההסדרה. לדבריהם מדובר בצעד מנהלתי שדורש רק חתימה של נתניהו, כשאפילו בכחול לבן תומכים במהלך.

מנהל פעילות פורום ההתיישבות הצעירה אליהו עטיה הכריז על שביתת הרעב ואמר: "לאחר מאבק ממושך ראש הממשלה עדין לא הביא לאישור הממשלה את ההחלטה על הסדרת ההתישבות הצעירה כולה. לאור זאת החלטנו לפתוח בשביתת רעב. אני וחבריי להנהגת המאבק עד לאישור ההסדרה. אדוני ראש הממשלה אל תסב את הפנים. ההחלטה מונחת על שולחנך כאבן שאין לה הופכין.לא נאפשר למסמס אותה. עכשיו הזמן למעשים בלבד לא להצהרות. אתה מנהיג חזק. זה בידיים שלך. אם תרצה אתה יכול".

עטיה פנה גם לשר הביטחון בני גנץ ואמר: ״אתה אדם הגון אחראי וענייני. אל תפקיד 20,000 תושבים לחסדי בירוקטרטיה משפטית שמונעת מהם תשתיות בסיסיות. תענה לבקשותינו להפגש בהקדם ולשבת איתך לדיון בגובה העיניים ובצורה ישירה״.

יו״ר מועצת יש״ע דוד אלחייני אמר: "אדוני ראש הממשלה. מצאת השבוע זמן ללכת להצטלם עם המתחסן המיליון אבל לא מצאת זמן לקרוא למתיישבים של התיישבות הצעירה. מלח הארץ. לקרוא להם ולדבר איתם. אלה המצביעים שלך. הבסיס שלך אל תבגוד בהם. אל תתן לזה שהם יבחרו דרך אחרת. עצוב מאוד שהגענו למצב הזה שבו הנהגת ההתיישבות הצעירה עוברת לשביתת רעב מי שלא ינהג כימין שלא יצפה שיצביעו לו".

ראש מועצה אזורית שומרון יוסי דגן: "ביישובים בני 20 ו 30 שנה, המכונים משום מה התיישבות צעירה, המכונים שלא בצדק מאחזים בלתי מורשים כי דוח טליה ששון כותב בפירוש, זו ההוכחה הרשמית שהמדינה הקימה ועודדה את המקומות הללו, באנו לכאן כדי לחזק אתכם, ההחלטה שלכם לשבות רעב היא מצערת. בושה וחרפה שאנחנו צריכים לשבות רעב אנשים מההתיישבות ביוש מול משרד ראש הממשלה הזו, אבל אתם צודקים ולכן אנחנו מחזקים אתכם.

ההתיישבות ביהודה ושומרון מצפה לאותו יחס כמו שאום אל פחם וטייבה מצפים, *אנחנו מצפים מראש הממשלה שיחליט איפה סדר היום שלו, בחוות גלעד ונופי נחמיה או רק בטייבה והמשולש? אנחנו רוצים שראש הממשלה ידע ויגיד לנו שאנחנו בעלי הברית שלו לפחות כמו עבאס מנסור.״

ראש מועצת גוש עציון, שלמה נאמן: "אנו נמצאים במאהל ושומעים מהחברים שמונעים מעצמם אוכל כדי שהבית שלהם יוסדר. זכינו לממשלה שיש לה שני ראשים. לא אחד. אלו בהחלט מותרות. מה שאנחנו מבקשים ודורשים עבור ההתיישבות הצעירה הם לא מותרות. הסדרה. אספקת שירותים בסיסים זהו פת לחם עבור אותם מתיישבים וילדים שגרים בהתיישבות הזאת. אנו פונים לשני ראשי הממשלה הזאת כל אחד בתורו – קבלו החלטה מיידית צאו לדרך אנחנו היינו כאן כדי לתמוך וכרגע אנחנו כאן כדי למחות. חבל שהגענו לרגע הזה״.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
בטח ביבי יבוא עם שרה ומגש של פיצות
אריק | 04-01-2021 13:24
אליהו עטיה אל תשבר . אתה קורצת מחומר אחר של יושר ולעמוד על שלך . אם תתעקש בסוף תקבלו מה שתרצו גם מול ביבי אבל אל תפסיקו את השביתה עד שהכל יאושר
אן סיכוי...
עוזר | 04-01-2021 13:58
אן סיכוי שיקבל עצם מהחולדה האוכל כלבים אוהב לאכול לבד,ולכן צריך להיתפלל על משיח שיגאל אותנו ונבין שכל זה היה ממש בהשג יד,
2
הוא עסוק כרגע בלמכור אתכם למחמוד עבאס
מקווה שלא תמותו ברעב | 04-01-2021 13:27
.
3
למה לא שבתתם...
עובד | 04-01-2021 13:29
למה לא שבתתם כשסמוטי ובנט ושקדיה היו בממשלה? אתם צבועים ולא כך מיתנהגים,הם צריכים ליצג אתכם ויותר קל כשהיו בממשלה,עים הגבוה שלא מבין איפה הילדים ברחו לו,ומי שנישאר רק עומר תומכת אז יש בעיה להעביר כל נושא,אז תיתאזרו ותנו כתף ניצלח את המשוכה ולעבודה
4
השתגעם? האמירתים לא...
שמיל | 04-01-2021 14:23
השתגעם? האמירתים לא מרשים!
5
עכשיו התחלתם לדבר
מכבי | 04-01-2021 14:54
בהצלחה!
6
מבחינת נתניהו אתם...
עידן | 04-01-2021 15:30
מבחינת נתניהו אתם יכולים למות זה לא מפריע לו. הוא רוצה להקים מדינה ערבית עם קולות הימין ושום דבר לא יפריע לו.
7
תזהרו מטורטיות ...
זהירות טורטית | 04-01-2021 16:50
תזהרו מטורטיות