ניסנקורן: "מפיצים שקרים ותאוריות קונספירציה" - סרוגים

ניסנקורן: "מפיצים שקרים ותאוריות קונספירציה"

שר המשפטים היוצא אבי ניסנקורן תקף בחריפות את רה"מ והאיומים כלפי מערכת המשפט: "אף אחד לא רוצה לחיות במדינה שבה שר המשפטים נכנע לנאשם". על גנץ: "מי שאיבד את הערכים - אני לא יכול להמשיך איתו"

ניסנקורן: "מפיצים שקרים ותאוריות קונספירציה"
  ניסנקורן (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)

במהלך הטקס שנערך היום (ראשון) לציון סיום תפקידו כשר המשפטים, אבי ניסנקורן תקף בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו וכן את יו"ר כחול לבן בני גנץ, זאת על רקע המו"מ שהתנהל לגבי סמכויות תפקידו לפני פיזור הכנסת.

"נכנסתי לתפקידי במטרה לשרת את אזרחי ישראל, ולא את האינטרס האישי של ראש הממשלה או של אף אחד אחר" אמר בנאומו. "שר משפטים שאומר שיש לשמור על עצמאות שומרי הסף ומסרב לדרישות הזויות להכניס פוליטיזציה למינוי בכירי שלטון החוק ושופטי ישראל – מה שעשיתי – הוא שר משפטים שעושה את עבודתו, הוא שר משפטים שפוי. לצערי השפוי הפך להיות רדיקלי, ואת זה צריך לנצח".

לדבריו, "מבקשי רעתה של המערכת הפיצו וממשיכים להפיץ שקרים ותאוריות קונספירציה מופרכות, אך מי שמבין את תפקידו כנבחר ציבור לא נרתע. גם כשהדבר דרש מאבקים בחוץ או יצר משבר פוליטי מחוץ או מבית, לא שכחתי את העיקרון היסודי הזה. גם פוליטיקאים שבמילים מכובסות שולחים היום מסר מאיים למערכת, ועוד בשעה המאתגרת הזו, תורמים להחלשתה ולפגיעה בדמוקרטיה שלנו".

ניסנקורן מגיש את התפטרותו ליו"ר הכנסת

"אף אחד לא רוצה לחיות במדינה שבה שר המשפטים נכנע ומתכופף בפני ניסיונות השתלטות של נאשם בשוחד, מרמה, והפרת אמונים נגד מערכת שלטון החוק. לצערי בישראל היום זה לא ברור מאליו" הוסיף ותקף. "אין לנו שום אפשרות להתקפל בפני המאיימים, וחייבים לשמר את המערכת. אני אמשיך להיאבק בעצמאות ללא מורא, אני מאמין שאנחנו נדע לשמר במאבק מתמיד את היציבות של שלטון החוק, דבר שמדינת ישראל זקוקה לו".

עוד באותו נושא

ניסנקורן: גנץ לא שולל שיתוף פעולה עם ימינה


5

"מי שאיבד את הערכים – אני לא יכול להמשיך איתו"

עוד התייחס למחלוקות עם בני גנץ, שהובילו לכך שניסנקורן עזב את כחול לבן וחבר למפלגה החדשה של רון חולדאי. " לא הסכמתי ולעולם לא הייתי מסכים לקצץ בסמכויות שר ומשרד המשפטים ועיקור התפקיד מתוכן – וכשהתגלעו המחלוקות בעניין זה במפלגתי שלי, עשיתי צעד מתבקש להיפרד וללכת למקום שבו אגשים את הערכים שלי" טען. "מי שאיבד את הערכים אני לא יכול להמשיך איתו. יש לנו עוד עבודה רבה, אמשיך לקדם את המהלכים הללו גם בהמשך. אין לנו ברירה אלא לנצח".

מכחול לבן נמסר בתגובה לדבריו של השר היוצא כי "״ניסנקורן היה ונשאר שליח לשמירה על מערכת המשפט. שליח בכיר, אבל שליח. ניסנקורן יודע שגנץ לא שקל ולא יפגע בסמכויות משרד המשפטים לעולם, יודע, ובוחר לצאת לקמפיין מלוכלך כדי להצדיק את עזיבתו לטובת כיסא״.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
כישלון אחד וכישלון...
יוני | 03-01-2021 13:31
כישלון אחד וכישלון שני שני מוגבלים שיכלית שצריכים להיות מאחורי סורג ובריח,נוכלים בראשות החוק מסתירים את עברם ואחד שומר על השני, הם לא צריכים יותר לראות אור יום,ורק במחשכים שם תהיה מנוחתם,ארורים הייתם וארורים תישארו,לעשות עול באתם לא צדק,
חחח ביבי חיסל אותם אחד אחד. פיצלם לרסיסים
השמאל זצלקקללל''ה | 04-01-2021 8:17
העבודה? חחחח זצ''ל-חחחח. כחול שחור חחחח זצק''ל חחחח עופר שתום העין זצללל''הה חחחחח לפיד? חחחח אוכל עדיין סוסים חחחח. אוי שכחתי את האהבל גנץ חחחחח זצללקקק''הה מנוחתם עדן של כל אלה....... ובנט? יחזור למכור מחשבים בדימונה חחחחחח
הינה המוהיקן...
רופא | 03-01-2021 14:59
הינה המוהיקן האחרון של הפדופיל,אתה במיקרה לא הייתה עים ברק הפדופיל מוח קטן,למה ראו אותך אצלו במיסגרת דפי מסרים והינדוס התודעה,לא יעזור לך חולה נפש,אתה חייב טיפול ומהר לפני שאנשים יפגעו מהמחלה שלך,אז תגיע לאברבנאל לאישפוז חולה,
יש רק...
נתנאל | 03-01-2021 14:08
יש רק כישלון אחד וזה הנהנתניהו שלך. המוגבלים שכלית הם אלו שעדיין מצביעים וקונים את הפרופוגנדה השיקרית שלו.
2
אתה באת
א | 03-01-2021 14:05
להציל את עצמך מושחת מלקק למערכת המשפט
3
ניסנקורן בוגדן תככן ומושחת הסתדרותי וסידרתי
קלע דויד ביד | 03-01-2021 14:37
השופטים לא הבינו מה עושה איש מוזר ומושחת ( תתפטר מהכנסת )והחזר לכחול לבן את מה שהשגת מגנץ הישר והתמים .איש רע איפה כספי חברי ההסתדרות ????
4
גנץ בחר את אנשיו בפינצטה וזו התוצאה
זאב | 03-01-2021 18:14
ניסנקורן שומר הסף של הדמוקרטיה?! מערכת המשפט בשפל חסר תקדים של אימון הציבור נגוע בשחיתות ובניגוד עניינים אז מה אתה מתממם . ניסנקורן וחביריו אישרו מינוי של 60 שופטים בכמה שעות בינהם שופטים שונאי ישראל עם אמירות ופסיקות נגד צהל והמשטרה הוא מגן הדמוקרטיה גנץ טוען שהוא בחר בפינצטה את חבריו למפלגה אם זו הבחירה שלך טוב שאתה לא ראש ממשלה.
5
זה שר בלוף...
יואב | 04-01-2021 2:40
זה שר בלוף זה שר שהתחנף ליועמש לא דרש דין וחשבון ולא העמיד אותו על מקומו גם כשפיטר את סגנו וגם שמילא 2 תפקידים יועץ ופרקליט .גם כשנחפשה הקלטת ״מנייק תופס אותי מהגרון״ בנוסף לא פתח את פרשת הרפז .ניסנקורן היה עוד ניצב בהצגה שמשפילה בסופו של דבר את מערכת המשפט שהולכת לבזבז זמן וכסף על משפט שהוא כולו בדיחה:סיגרים,שיחה עם מו״ל,ושוחד של 1.8 מיליארד שח תמורת סיקור בוואלה .אם על זה יהיה משפט צריך לזרוק מהמדרגות את השופטים ועורכי הדין ולבטל לימודי משפטים באוניברסיטאות .פשיטת רגל של מערכת המשפט...ואוי לנו לכל הליצנים מהתקשורת כולל פלג וגליקמן שמנסים למכור לנו בכח ובכפיה ״ 3 כתבי אישום״
6
אתה השקרן הגדול...
יוגל | 05-01-2021 7:02
אתה השקרן הגדול ,של נעליך מעל רגליך בשעה שאתה מעלה על בדל שפתותיך את שמותיהם של ראש הממשלה ובני גנץ.תמיד יקרת לבאר ששתית ממנה על שקרן מועד טוב תעשה באם פיך ימלא אלם.גדלת במוסד של חנפנים ולה אתה רגיל.ראש עיריית תל אביב יגיע זמנו ויראה את הדו פרצופיות שלך,אתה מהר מאוד שוכח מי הביא אותך ועל איזה גב רכבתה.