"עוד חצי שנה הקורונה תחלוף"; "אי אפשר לדעת אם היא לא פה כדי להישאר"; "בבחירות הקרובות יהיה סדר חדש ואמיתי"; "אומרים שההסכם החדש יפתור את משבר הסכסוך ישראלי-פלשתיני"; ובלשון חז"ל: "ביקש לגלות את הקץ ונסתלקה ממנו שכינה, והתחיל אומר דברים אחרים".
ה"קץ" מסקרן את כולנו, הוא מכניס אותנו לעולם שכולו טוב, הוא מסדר לנו את העתיד המעורפל באור של בהירות. העתיד הפרטי והלאומי צופן בחובו המון מיסתורין, כך שלו יכולנו לדעת את מה שיקרה איתנו באחרית הימים – ייתכן והיינו קופצים על המציאה.
כך גם רצה יעקב, הוא ניסה לגלות לבניו את הנתיב המהיר לתיקון העולם. אולם ליעקב אבינו הועבר מסר עמוק מאוד דרך הסתלקות השכינה – העתיד הנסתר מוכרח לעבור דרך ההווה הגלוי; ודווקא דרך אי ידיעה של העתיד.
"בנים, בעתיד יהיה…"
הרמב"ן מסביר שגילוי הקץ עליו מדברים חז"ל עוסק בימות המשיח. ההסבר לכך גנוז במחשבתו הראשונה של יעקב. בתחילה סבור היה יעקב לגלות לבניו את נתיב האמת באופן שלם ואידאלי, ליידע אותם דרך הופעת השכינה עליו על כל הצרות העתידות להתרחש על האומה הישראלית, וממילא ללמד אותם כיצד להתמודד במצבים הנוראיים ביותר.
כדי לצפות בסרטון זה, אנא הפעל JavaScript , ושקול לשדרג לדפדפן שתומך ב HTML5 video .
בשונה מיעקב, דעת עליון חפצה בתהליך אחר לגמרי, היא רוצה בניין איטי המברר את דרכו של היחיד ובונה את אישיותו וזהותו באופן עצמאי. השכינה מעוניינת במשיח שהולך ומתגלה דרך החשיפה העצמית של כל שבט למהותו ותכונתו. הסתלקות השכינה מיעקב העמידה אותו על פספוסו – ולכן הוא שינה כיוון; כעת עניינו לא לגלות לבניו את אחרית הימים, אלא לסייע להם לגלות את תכונות נפשם השונות, את כישרונות החיים והנקודה המיוחדת הקיימת בכל שבט.
אז איך מקרבים את המשיח?
"וַיְבָרֶךְ אוֹתָם אִישׁ אֲשֶׁר כְּבִרְכָתוֹ בֵּרַךְ אֹתָם". הברכות שמברך יעקב את בניו מסכמות במספר מילים את מסכת החיים של כל בן, עם הנתונים הללו ניתן ליצור מציאות של משיח. כל בן זוכה לברכה, פעמים שניסוחה על ידי יעקב מבוטא באופן חריף ותוקפני, כפי שנאמר ביחס לשמעון ולוי, ופעמים שהברכה מרוממת ואצילית. מכל מקום, מטרתו של יעקב בנתינת הברכות היא, לחשוף בפני ילדיו את הכישרונות בהם התייחדו ובורכו.
רק על ידי האור המיוחד המופיע בכל שבט ניתן ליצור דבר שלם ואיתן יותר. יעקב אבינו מספר לנו בברכות אלו מה אנחנו, מה יסוד חיינו ומהו אומר החיים של האומה הישראלית. במילים אחרות אנו נחשפים כעת לכל נטיות הנפש השונות שקיימות בתוכנו, ואותן מצווה יעקב אבינו שנרומם מעלה. מימוש הברכות הנתונות בכל שבט, מהווה את מסלול הזהב להשבת השכינה ולקירוב המשיח.
מה דעתך בנושא?
7 תגובות
0 דיונים
משה אהרון
משה אהרון לפני 52 שניות למה יעקב שיכל את ידיו ========================= משה אהרון <hoomoshev@gmail.com> אלא שידי יעקב הישרות . מסמלות את המעשה הכושל שעשה בחייו עד שנהיו בניו שונאים זה לזה ונגזרה עליהם גלות מצרים . ...
משה אהרון לפני 52 שניות למה יעקב שיכל את ידיו ========================= משה אהרון <hoomoshev@gmail.com> אלא שידי יעקב הישרות . מסמלות את המעשה הכושל שעשה בחייו עד שנהיו בניו שונאים זה לזה ונגזרה עליהם גלות מצרים . שיכל גם במובן מרמז לשיכל במובן של "שכול" ביקש ל"שכל" אותן ידיים . שהובילו לכעין "שכול" במשפחתו הנה כי כן, יעקב טרם הסתלכותו . ביקש להניח כעין X על כל המעשים מעשיו הכושלים שבעבר. ובעיקר ביקש להנציח מסר אדיר כיצד יש להתנהג לעתיד בגלות . לאמור : שלילת האוריינטציה של מנשה כגלומה בשמו של שכחת בית האב. ושכחת ה"עמל" - המעשה שהוביל לגלות . אלא אימוץ זו של אפרים הגלומה בשמו: של היפרני אלוהים בארץ עוניי. המשך הפריחה של חומר ורח גם בגלות עד לעת של פקוד יפקוד אלוהים אתכם. הנותן.... והאומר.....
המשך 19:45 03.01.2021שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
מיכל
מאמר מרתק כמו תמיד. שילובנלאקטואליה מדהים. יישר כח
10:06 03.01.2021שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
משה אהרון
ברכת יעקב : אישית,ייעודית ,כללית והיא בכלל צוואה (משה אהרון ) יעקב שהיה צריך לחטוף ולהיאבק על הברכה - ברכת אביו החליט שאצלו זה יהיה אחרת הוא מיוזמתו קרא וזימן...
ברכת יעקב : אישית,ייעודית ,כללית והיא בכלל צוואה (משה אהרון ) יעקב שהיה צריך לחטוף ולהיאבק על הברכה - ברכת אביו החליט שאצלו זה יהיה אחרת הוא מיוזמתו קרא וזימן את כל בניו . שכולם ישמעו את ברכת כל אחד מהם . שהברכה לא רק אישית וייעודית אלא משולבת היא לכלל ברכה אחת גדולה של כל עם ישראל . שום ברכת שבט לא עומדת לעצמה. השילוב הוא של "איש כברכתו בירך אתם" עם "כל אלה שבטי ישראל שנים עשר". והכי חשוב יעקב שיכלל את הברכה האישית והייעודית לכלל צוואה אישית לכל שבט ושבט . שנאמר : " "ויכל יעקב לצוות את בניו" משה אהרון
המשך 23:08 02.01.2021שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
משה אהרון
. שתי "שמיעות" לשתי האוזניים....... (משה אהרון ) א "וַיִּקְרָא יַעֲקֹב, אֶל-בָּנָיו; וַיֹּאמֶר, הֵאָסְפוּ וְאַגִּידָה לָכֶם, אֵת אֲשֶׁר-יִקְרָא אֶתְכֶם, בְּאַחֲרִית הַיָּמִים. ב הִקָּבְצוּ וְשִׁמְעוּ, בְּנֵי יַעֲקֹב; וְשִׁמְעוּ, אֶל-יִשְׂרָאֵל אֲבִיכֶם." שימו לב לכפילות...
. שתי "שמיעות" לשתי האוזניים....... (משה אהרון ) א "וַיִּקְרָא יַעֲקֹב, אֶל-בָּנָיו; וַיֹּאמֶר, הֵאָסְפוּ וְאַגִּידָה לָכֶם, אֵת אֲשֶׁר-יִקְרָא אֶתְכֶם, בְּאַחֲרִית הַיָּמִים. ב הִקָּבְצוּ וְשִׁמְעוּ, בְּנֵי יַעֲקֹב; וְשִׁמְעוּ, אֶל-יִשְׂרָאֵל אֲבִיכֶם." שימו לב לכפילות : מחד הקבצו ושמעו בני יעקב" מאידך "ושמעו אל ישראל אביכם" . הראשונה להווה. לעשות סדר בגלות . אבל העיקרית השנייה בבחינת : "אל ישראל אביכם". היא עין צוואה וחזון לעתיד. בבחינת : "אשר יקרא אתכם באחרית הימים ולעניין זה העיקר הוא המלכת יהודה [הדחה של ראובן] בבחינת : "משיח בן דוד וההותרה של "המלוכה" בגלות ליוסף בבחינת משיח בן יוסף
המשך 23:06 02.01.2021שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
משה אהרון
אין גאולה בלי אחדות - כשם שאין "ה' אחד ושמו אחד" אם אין "גוי אחד בארץ" (משה אהרון ) ס"ד אחדות, אחדות ועוד פעם אחדות ========================== בס"ד. יעקב שהבין משמעותה של גלות במצרים שנגרמה בגלל הפירוד בין...
אין גאולה בלי אחדות - כשם שאין "ה' אחד ושמו אחד" אם אין "גוי אחד בארץ" (משה אהרון ) ס"ד אחדות, אחדות ועוד פעם אחדות ========================== בס"ד. יעקב שהבין משמעותה של גלות במצרים שנגרמה בגלל הפירוד בין האחים : ביקש לצוות על ה"אחדות" הם האחים השיבו ליעקב: "שמע ישראל ה' אלוהינו ה' אחד" . והוא השיבם : "ומי כעמך ישראל גוי אחד בארץ" שבשביל שיהיה ה' אחד ושמו אחד. צריך "גוי אחד בארץ ".- אחדות של כלל ישראל. שכשם שהגלות באה על הפירוד בין האחים. כך הגאולה תבוא רק באחדות של : כלל ישראל ..... משה אהרון. הנותן..... והאומר.....
המשך 23:05 02.01.2021שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
משה אהרון
. שימו לב :"אשר יקרא אתכם" - ולא אשר יקרה לכם (משה אהרון ) "ד. בניגוד למה שהשתרש בתודעתנו. יעקב לא התיימר לגלות את הקץ מבחינת - מועד הגאולה. אלא לאור הגלות שניחתה עליהם...
. שימו לב :"אשר יקרא אתכם" - ולא אשר יקרה לכם (משה אהרון ) "ד. בניגוד למה שהשתרש בתודעתנו. יעקב לא התיימר לגלות את הקץ מבחינת - מועד הגאולה. אלא לאור הגלות שניחתה עליהם - בגלל הפירוד בין האחים. ביקש להנחיל להם עד דור אחרון את הבשורה כי תנאי יסוד לגאולה השלמה. היא אחדות כלל ישראל. והא כיצד.? שאמר להם שלוש לשונות של : "אחדות": האספו, הקבצו ושמעו. שאם אתם נאספים לארץ ישראל. ומתקבצים כולכם כאחד. לשמוע - כאחד. כי אז תבוא אליכם קריאת המשיח לגאולה שלמה . שנאמר : "אשר יקרא אתכם באחרית הימים. יקרא באות "א" . לרמז כאמור על קריאתו של משיח לגאולה השלמה. הנותן..... והאומר..... משה אהרון
המשך 21:45 02.01.2021שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
לייטנר יעקב
מאמר מסקרן ומלא עניין הנקשר ברוב טעם לעניני דיומא יישר כח.
12:28 01.01.2021שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר