מנכ"ל משרד הבריאות: "הסגר חלש מאד, מתכננים צעדים נוספים להחמרה"

מנכ"ל משרד הבריאות: "הסגר חלש מאד, מתכננים צעדים נוספים להחמרה"

מנכ"ל משרד הבריאות הזהיר כי הסגר הנוכחי "חלש מאד" וכי ידרשו מגבלות נוספות כדי להביא לירידה בתחלואה: "הסגר הזה יצטרך להיות מעל שבועיים - ואחריהם כל האופציות פתוחות"

author-image
"הסגר חלש מאד, מתכננים צעדים נוספים להחמרה"
  (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)

בדרך למגבלות נוספות: על רקע תחלואת הקורונה העולה, מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי ערך הערב (חמישי) תדרוך לתקשורת בה הזהיר כי יידרשו צעדים נוספים כדי להביא לעצירת התפשטות הנגיף בארץ. זאת לקראת הכינוס הצפוי של קבינט הקורונה בתחילת השבוע הבא, במסגרתה יוצגו המלצות של משרד הבריאות להחמרת הסגר.

"התחלואה עולה והתחזיות של משרד הבריאות לגבי העלייה מתגלות כמדויקות. בניגוד לספטמבר, שבו ידענו שהסגר מוריד את התחלואה, הפעם הסגר חלש מאוד ואנו צופים שהוא לא יגרום לאותה השפעה" ציין לוי. "הכלי היחיד שיש לנו ביד כרגע הוא החיסונים, אך השפעתו איטית מדי. אנו חוששים שהתחלואה תמשיך לגדול ושוקלים להמליץ על צעדים יותר חריפים כמו החמרת הסגר, אבל בסיטואציה הפוליטית הנוכחית יהיה קשה מאוד לעשות זאת".

עוד באותו נושא

משרד הבריאות: מודרנה לא תקדים את הבאת החיסונים

לדבריו, "הסגר הזה הוא לא כמו הסגרים הקודמים. אנחנו סבורים שההמשך שלו יצטרך להיות מעל שבועיים – ואחריהם כל האופציות פתוחות, כי נצטרך לעקוב אחרי התחלואה והחיסונים ונראה האם נכון להמשיך את הסגר. נצטרך לראות כיצד החיסונים ישפיעו על מדד התחלואה. ככל שהחיסונים ישפיעו על מדד התחלואה, נוכל להוריד בהגבלות".

כשנשאל מתי ישראל תוכל לחזור לשגרה, לוי העריך שזה יקרה בקיץ 2021. "אנחנו מקווים מאוד שנצליח לחסן את מרבית האוכלוסייה עד אז" הסביר. "בחודש מרץ-אפריל כבר נגיע למצב יותר טוב, ובקיץ אנחנו מקווים שנוכל להגיע למשק פתוח לגמרי וחזרה כמעט מלאה לשגרה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
למה הוא לא ענה על השאלה האם ניתן יהיה לבחור
t | 01-01-2021 11:28
בין החיסונים של החברות השונות?