הח"כים מהחניון בחוץ: עוד פרישה בכחול לבן - סרוגים

הח"כים מהחניון בחוץ: עוד פרישה בכחול לבן

כחול לבן מתפוררת. לאחר הפרישה של ניסנקורן וגבי אשכנזי, יו"ר המפלגה בני גנץ הודיע לח"כ רם שפע שלא ימשיך בתפקידו. ובכך שלושת חברי הכנסת שמנעו את המשך הכנסת מחוץ לרשימה

author-image
הח"כים מהחניון בחוץ: עוד פרישה בכחול לבן
  ח"כ רם שפע כחול לבן (צילום: עדינה ולמן/ דוברות הכנסת)

נמשכת הפרישה ממפלגת כחול לבן. יו"ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ שוחח הבוקר (חמישי) עם יו"ר ועדת החינוך ח"כ רם שפע ובתום שיחה אישית, סיכמו כי לא יכלל ברשימת כחול לבן בבחירות הקרובות. גנץ איחל לשפע הצלחה בהמשך דרכו.

חבר הכנסת רם שפע כתב לאחר מכן: "לאחר שיחות כנות ואישיות עם בני ועם רבים מכם על הפערים העמוקים שנוצרו בינינו לאחרונה, אני עוזב היום את כחול לבן".

"רועדות לי הידיים מלכתוב את ההודעה הזו", כתב שפע, "קיוויתי מאוד שלא יגיע היום הזה. אבל כאמור לצערי, וכפי שכולכם כבר יודעים, בתקופה האחרונה על אף הניסיונות שלי לשכנע אחרת, בשיח ישיר ומכבד אפילו ברגעים הדרמטיים שלפני ההצבעה על פיזור הכנסת, לא הצלחנו לגשר על הפערים בתפיסות. מכאן, אני בוחר לצאת לדרך חדשה, אני אומר זאת בכאב גדול מאוד אבל גם בלב שלם".

שפע הודה לגנץ וכתב: "בני, לך במיוחד נתונה תודה ממעמקי ליבי על ההזדמנות הגדולה שהענקת לי ועל האמונה. למרות שאנחנו נפרדים פוליטית, אני אמשיך להעריך את הדרך הייחודית שלך, את השיקולים הלאומיים שתמיד גוברים על האישיים, את הדאגה העמוקה לאזרחים, את היכולת הנדירה לוותר על האגו ואת הלב הענק שלך. אני בטוח שנמשיך להשפיע כל אחד ממקומו, ככל הניתן".

הפרישה של שפע מגיעה לאחר שאתמול הודיע שר החוץ גבי אשכנזי כי לא ימשיך במפלגה ויקח הפסקה מהפוליטיקה ואילו שר המשפטים אבי ניסנקורן הגיש את התפטרותו לאחר שחבר למפלגת הישראלים בהובלת רון חולדאי.

עוד באותו נושא

מיכאל ביטון: "כואב לי שגנץ התאבד עליו"


7

לפניהם סיימו את דרכם במפלגה, חברת הכנסת מיקי חיימוביץ׳ וחבר הכנסת אסף זמיר. יחימוביץ' וזמיר יחד ח"כ רם שפע היו אלו שהיו חלק מהתרגיל שגרם לפיזור הכנסת לאחר שהתחבאו בחניון, והם יחד עם חברי הכנסת מיכל שיר ושרן השכל שחברו למפלגתו של גדעון סער 'תקווה חדשה'.

ביום שלישי האחרון קיים יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הצהרה בה הודיע על התמודדותו גם בסבב הבחירות הנוכחי. בדבריו גנץ התייחס להמשך דרכה של המפלגה נוכח גל העזיבה שפקד אותה בימים האחרונים.

"הבחירות הקרובות שנתניהו גרר אותנו אליהם הן הדבר האחרון שעם ישראל צריך. נקודת האור המחכה לנו במערכת הבחירות הקרובה היא שבסופה נתניהו ישחרר את המדינה מציפורניו", אמר גנץ בפתח דבריו, "נכון, נשכבנו על הגדר, יש שאומרים שנשכבנו על הרימון. רבים השמיעו לי את המושג מתאבד פוליטי, אך רק מדינת ישראל עומדת לנגד עיני – גם בגינו של המחיר האישי הכבד ביותר".

"סיום דרכו הפוליטית הוא הישג הגדול של כחול לבן", אמר גנץ על נתניהו והוסיף. "מעולם לא האמנתי לנתניהו אבל הייתי מוכן לשתף עמו פעולה. עד הבחירות נשמור על הממשלה מבפנים ואחריהן תהיה פה ברית של שותפות נגד נתניהו, למען מדינת ישראל. בבחירות הקרובות תהיה מפלגה אחת ומנהיג אחד שיפסידו והרבה מפלגות ומנהיגים שינצחו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
11 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
לפחות גנץ יודע...
מני | 31-12-2020 12:14
לפחות גנץ יודע לפנות אשפה וזה משהו חיובי,רק שלא ישאיר שאריות של ליכלוך בבית הניבחרים
2
מה עים המרוקקי,ביטון?...
פלדמן | 31-12-2020 12:16
מה עים המרוקקי,ביטון? הוא מיתנהג יפה? למה לא ליזרוק אותו חזרה לירוחם? מה התרומה שלו חוץ משכר גבוה ורכב שרד,ומישרד ועוזרים,לך הביתה פרזיט הנזק שלך יותר מהתועלת, הבנתה ביטון?
3
חבל שהמערכת לא...
גזענות מחלה | 31-12-2020 12:41
חבל שהמערכת לא מנפה גזענים. ואגב, הלוקים בגזענות מפסידים חלק מהנוף האנושי היותר חיובי במדינה ובעולם. אני, למשל, התרשמתי שביטון אדם מאוד איכותי. וזה אחרי שהתעניינתי בביוגרפיה שלו וקראתי מעט ממה שכתב.
לפחות מישהו...
בנצי | 31-12-2020 16:27
לפחות מישהו הצליח להרגיז אותך,זה לא אומר ביוגרפיה מול מעשים הם שני דברים שונים,ולכן תבדוק כתושב ירוחם אני מציע לך לבדוק לפני שאתה מדבר בצורה בוטה,,לגבי הכותב פלדמן הוא כניראה יודע משהו אז, יש גם צד אחר למטבע
4
מזאת הכותרת הזאת
אמיר | 31-12-2020 12:48
כתבת בעברית? כל ההכשרה שעברת, לא מצאת כותרת מתאימה וראויה יותר מאשר החכים מהחניון? סרוגים מזה הפח זבל של הכותב הזה
5
איזה מפלגה מטורללת.כל...
דוד מ | 31-12-2020 20:12
איזה מפלגה מטורללת.כל מי שהצביע נגד המשך הממשלה פרש מהמפלגה. ככה זה שמחפשים רק תועלת אישית.מפלגה של חדלי אישים.אם הם ינהלו את המדינה, הלכה המדינה.
6
רם שפע מי...
יואל | 31-12-2020 23:33
רם שפע מי זה בכלל למה רועדות לך הידיים מה יש לך פרקינסון.
7
אפשר לחשוב, נשכבנו...
איריס | 01-01-2021 8:52
אפשר לחשוב, נשכבנו על הגדר להציל את ישראל מנתניהו??? נתניהו עשה רק טוב לישראל, השיג הסכמי שלום , השיג חיסונים לפני מעצמות אחרות, פועל בלי מעצורים , ממה בדיוק גנץ רוצה להציל אותנו? מכל הטוב הזה?
נתניהו גנב...
נראה | 01-01-2021 20:01
נתניהו גנב ויגמור בכלא
8
מלכלך על נתניהו,...
אסף | 01-01-2021 8:57
מלכלך על נתניהו, שעשה רק טוב לישראל, הבנאדם עובד ללא מעצורים , פוליטיקאי מחונן , השיג כל כך הרבה למען המדינה, ומה מקבל בחזרה? הצפות של שקרים, התקשורת מפמפמים לנו כל ערב את השקרים עד שהם בעצמם מאמינים השקרים שלהם. השיג חיסונים לפני מדינות הרבה יותר גדולות , יצא לפיד ואמר, הוא משקר, לא יגיעו חיסונים עוד כמה חודשים, לא יודעים לפרגן, קנאים
ביבי נוכל...
לא ולא | 01-01-2021 20:00
ביבי נוכל וגם מושחת. יגמור בתא בכלא כמו אולמרט וכמו קצב.