שר הבריאות לשעבר יהושע מצא הלך לעולמו - סרוגים

שר הבריאות לשעבר יהושע מצא הלך לעולמו

השר וח"כ לשעבר יהושע מצא הלך לעולמו בגיל 89. מצא יליד ירושלים הצטרף לתנועת לח"י לחם בקרב על ירושלים במלחמת העצמאות. שישמש כחבר עיריית ירושלים, יו"ר בית"ר ירושלים, ח"כ ושר מטעם הליכוד

author-image
שר הבריאות לשעבר יהושע מצא הלך לעולמו
  יהושע מצא סער יעקב, לע"ם

שר הבריאות וחבר הכנסת לשעבר יהושע מצא הלך הלילה (רביעי) לעולמו בגיל 89. מצא כיהן כשר הבריאות בממשלת נתניהו הראשונה ב1996 מטעם מפלגת הליכוד.

מצא נולד ברובע היהודי בירושלים, היה חבר במחתרת הלח"י, שם השתתף בפעולות הסברה ונלחם במלחמת העצמאות. הוא השתחרר מצה"ל בדרגת סרן, לאחר ששירת קצין תותחנים. בשנת 1971 מונה מצא ליו"ר הנהלת בית"ר ירושלים במקום ראובן ריבלין.

את הקריירה הפוליטית החל בשנת 65' כשנבחר למועצת העיר ירושלים מטעם מפלגת חרות ושימש כסגנו של טדי קולק בשנים שלאחר מלחמת ששת הימים ואיחוד העיר. הוא התמודד לראשות העיר בשנת 79' והפסיד לקולק. ובשנת 84' נבחר לראשונה לכנסת מטעם מפלגת הליכוד. הוא המשיך לכהן כח"כ עד שנת 96' אז מינה אותו נתניהו לשר הבריאות בקדנציה הראשונה שלו.

הוא המשיך לכהן ברשימת הליכוד גם לאחר ההפסד לברק ובחירת שרון, אך פרש מהכנסת כדי להתמנות לנשיא הבונדס המגייס כספים מיהודי התפוצות ובשנת 2011 פרש לגימלאות, כך כיהן עד כה כיו"ר קרן מורשת מנחם בגין.

ממשפחתו נמסר: "השר לשעבר יהושע מצא, איש הלחי וממקימי המדינה ותנועת הליכוד, יקיר ירושלים, הלך הערב לעולמו והוא כבן 90. מר מצא כיהן גם כשר בממשלות ישראל כחבר כנסת מטעם תנועת הליכוד וסגן ראש העיר ירושלים.בנו, אמיר מצא ספד: ״חיילים אלמונים בלי מדים סביבנו אימה וצלמוות כולנו גויסנו לכל החיים משורה ישחרר רק המוות. אבי היקר מצא יהושע שהיה מלוחמי הלחי ונשבע בשבועת עולם למען עם ישראל שוחרר משורה הערב ליל טז בטבת תשפ״א והוא כבן 90 שנה.יהיה זכרו ברוך״.

יו"ר הכנסת יריב לוין ספד הערב: "קיבלתי בצער רב את ההודעה על פטירתו של השר וחבר הכנסת לשעבר יהושע מצא. יהושע מצא הקדיש את חייו ואת עשייתו הציבורית למען שלמות הארץ, ובפרט למען אחדותה ושלמותה של ירושלים הבירה. יהושע מצא היה ויישאר סמל לאיש ציבור ערכי ומסור, אשר היה נאמן תמיד לדרכה האידיאולוגית של תנועת הליכוד ולציבור שולחיו. יהי זכרו של יהושע מצא היקר – ברוך".

ממרכז מורשת בגין נמסר: "מרכז מורשת מנחם בגין מרכין ראש על פטירתו של יהושוע מצא. יהושוע מצא, לוחם הלח"י , סגן ראש עירית ירושלים , חבר כנסת ושר  הבריאות, שימש בשנים האחרונות כיו"ר קרן מנחם בגין. מאחרוני דור הלוחמים לחירות ישראל. יהי זכרו ברוך"

ראש העיר ירושלים משה ליאון: "אני מבקש לשגר תנחומים כנים, בשמי ובשם הנהלת העיר, לבני משפחת מצא היקרים על לכתו של ידידי הטוב, איש ירושלים, יהושע מצא. הכרתי את יהושע באופן אישי במשך 30 שנה ונפגשנו שוב ושוב בצמתי עשיה רבים ומשמעותיים בציבוריות הישראלית, כאשר כיהן כח"כ, כשר הבריאות, כיו"ר קבוצת ביתר-ירושלים וכנשיא הבונדס.

יהושוע היה אדם גדול, מסור בכל מאודו לשליחות הציבורית, פיקח ונבון באופן יוצא מן הכלל ומאיר פנים לכל אחד.יהושע היה יליד העיר העתיקה, וכל חייו פעל בעיר ולמענה. במשך 20 שנה היה חבר מועצת העיר ובמשך עשור זכה לכהן כסגן ראש העיר ירושלים, כשלאורך התקופה פעל רבות למען ירושלים ותושביה. יהושע היה סמל דוגמה ומופת לכל מה שטוב ויפה בעיר ירושלים.אני מוסר מכאן חיבוק גדול למשפחתו האהובה ובעיקר לבנותיו היקרות, אסתר, סיגלית ואילה, ולבנו אמיר – עובד מסור בעיריית ירושלים.בבניין ירושלים תנוחמו ולא תדעו עוד צער".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
האם נדבק בקורונה?...
מאנדהוא | 31-12-2020 6:34
האם נדבק בקורונה? אם לא זה מיתה משונה, היום הסטנדרט זה קורונה.
2
יהודי יקר עם...
אריאל | 02-01-2021 19:52
יהודי יקר עם לב חם, כדאי מאוד לקרוא את סיפרו