הכנסת אישרה תקציב המשכי לשנת 2021 - סרוגים

הכנסת אישרה תקציב המשכי לשנת 2021

מליאת הכנסת אישרה הערב (ב') שורה של חוקים בנושאים כלכליים, על מנת לוודא שניתן יהיה להתחיל את שנת 2021 עם תקציב המשכי מעודכן. בנוסף, אושר כי לא יעודכן השכר הממוצע במשק מחשש לפגיעה בחלשים

הכנסת אישרה תקציב המשכי לשנת 2021
  צילום: שאטרסטוק

למרות פיזור הכנסת ה-23, המליאה התכנסה היום (ב') על מנת לסיים חקיקה שמקובלת על כל הסיעות, כשהחקיקה התעסקה בעיקר בנושאים כלכליים ותקציביים.

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק יסוד משק המדינה, והצעת חוק יסודות התקציב. ההצעות קובעות הסדר חדש לגבי אופן ההתנהלות התקציבית של הממשלה בשנה שלא אושר לגביה חוק תקציב – שנת תקציב המשכי.

ההצעות קובעות תיקון של קבע לגבי מנגנון התקציב ההמשכי וכן קובעות הוראת שעה להסדרת התקציב ההמשכי בשנת הכספים 2021, שמטרתה לאפשר כי תקציב זה יתבסס גם על התוספות התקציביות שהוקצו לשנת 2020 – קופסאות הקורונה והגדלת בסיס התקציב.

שר האוצר כ"ץ. צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

לאחר אישור החקיקה אמר ח"כ ישראל כ"ץ, שר האוצר: "ניצחון גדול הלילה בכנסת. גם במציאות מורכבת זאת, הובטחה יכולת הממשלה לתפקד ולהמשיך את כל תוכניות הסיוע למובטלים, לעצמאים ובעלי עסקים במסגרת רשת הביטחון הכלכלית. נמשיך להוביל את מדינת ישראל עד לסיום המשבר הבריאותי והכלכלי ולאופק מחודש של שגשוג וצמיחה."

מליאת הכנסת (צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב)

במסגרת התיקון שעבר בוועדת הכספים, נקבע כי מנגנון התקציב ההמשכי יוצמד לשיעור הגידול באוכלוסייה ולא למדד המחירים לצרכן, השינוי יגדיל את תקציב המדינה לשנת 2021 ויעמידו על 419 מיליארד ₪.

בנוסף, אושרה הצעת חוק שמתקנת את חוק יסוד משק המדינה, כך שיתאפשר המשך ביצוע רשת הביטחון הכלכלית בתקופת הקורונה, גם בהיעדר תקציב מדינה מאושר לשנת 2021.

להצעת חוק יסוד משק המדינה נדרש רוב של 61 ח"כים ולאחר הצבעה שמית תמכו בחוק 64 ללא מתנגדים. בהצעת חוק יסודות התקציב תמכו 33 ללא מתנגדים.

עוד באותו נושא

ועדת הבחירות: כך יתנהל יום בחירות תחת הקורונה

חישוב השכר הממוצע לא ייפגע

בנוסף, אושר סופית כי השכר הממוצע לשנת 2021 לפי חוק הביטוח הלאומי יהיה זהה לזה שעודכן בחודש ינואר 2020.

כאמור, מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק השכר הממוצע כהוראת שעה בשל השפעות נגיף הקורונה. 33 ח"כים תמכו וללא כל מתנגדים.

המחאה של תעשיית התרבות (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

בדרך כלל המוסד לביטוח לאומי מפרסם מידי שנה בחודש ינואר עדכון לשכר הממוצע כהגדרתו בחוק. החוק מגדיר את אופן חישוב "השכר הממוצע" אשר משמש בסיס לחישובים ולעדכונים שונים.

עוד באותו נושא

שינויים בלוח השנה: מה צפוי לנו ב-2021?

נוכח משבר הקורונה וצמצום פעילות המשק פוטרו והוצאו לחופשה ללא תשלום מאות אלפי עובדים, רובם בעלי שכר נמוך יחסית. עקב כך בשנת 2020 עלה השכר הממוצע במשק בצורה משמעותית ולא טבעית, שכן בחישוב השכר הממוצע לא נכללו מאות אלפי עובדים בעלי שכר נמוך יחסית שלא עבדו באותה תקופה.

כך, ככל שהשכר לפי החוק יעודכן בינואר 2021, הרי ששיעור העדכונים השונים יהיה גבוה משמעותית מהממוצע בשנים האחרונות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו