עזיבה ראשונה בכחול לבן: זמיר לא יכלל ברשימה הבאה - סרוגים

עזיבה ראשונה בכחול לבן: זמיר לא יכלל ברשימה הבאה

על רקע הצבעתו נגד פשרת התקציב שבוע שעבר, שהובילה לפיזור הכנסת ה-23: ח"כ אסף זמיר לא יתמודד בבחירות הקרובות מטעם כחול לבן, גנץ: "מאחל לזמיר הצלחה בהמשך דרכו"

author-image
עזיבה ראשונה בכחול לבן: זמיר לא יכלל ברשימה הבאה
  (צילום: עופר חג'יוב)

על פי הודעת דוברות המפלגה, יו"ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ נפגש היום (ראשון) עם ח"כ אסף זמיר ובתום שיחה בין השניים סוכם כי זמיר לא יכלל ברשימת כחול לבן בבחירות הקרובות.

בהודעה שפרסם זמיר נאמר: "‏היום זימן אותי בני גנץ לפגישה בה הודיע לי כי בעקבות הצבעתי בשבוע שעבר לא אכלל ברשימת כחולבן לכנסת. אינני מתחרט ואני שלם עם הצבעתי. נפרדנו כידידים והודיתי לו על האמון שנתן בי עד כה והפצרתי בו לעשות כל שצריך כדי שהמרכז שמאל יגיע מאוחד לבחירות במבנה שיאפשר התמודדות על השלטון."

הצביע נגד – והביא לפיזור הכנסת

שבוע שעבר ח"כ אסף זמיר נכלל בין שלושת חברי הכנסת של כחול לבן, יחד עם חיימוביץ' ושפע, שהצביעו נגד פשרת התקציב שנועדה לתת הארכה להגשת תקציב המדינה לשנת 2020 ובכך לאפשר זמן נוסף למשא ומתן בין הליכוד לכחול לבן.

ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון בני גנץ (צילום: יניב נדב/דוברות הכנסת)

זמיר מונה עם השבעת הממשלה בחודש מאי לתפקיד שר התיירות בממשלת האחדות אך התפטר מתפקידו בחודש אוקטובר בשל המחלוקות מול הליכוד והקושי שלו לשבת תחת ראש הממשלה נתניהו: "אני חרד למדינה, חרד שהיא על סף שבר מוחלט, וברור לי שזה לא ישתנה כל זמן שנתניהו הוא ראש הממשלה" אמר בהודעת התפטרותו מהממשלה.

עוד באותו נושא

מיקי זוהר נגד יו"ר ועדת החינוך: "גורם לאנרכיה"


20

"לאחר ארבעה חודשים וחצי כחבר בממשלה, אני קובע בצער כי משבר הקורונה על השלכותיו הנוראיות נמצא, במקרה הטוב, במקום השני בסדר העדיפויות של ראש הממשלה", כתב זמיר. "השיקולים האישיים והמשפטיים הם אלה שעומדים בראש מעיניו של נתניהו. זה ניכר בכל צעד ושעל".

תמונת מצב כחול לבן

מוקדם יותר פרסמנו בסרוגים כי אי הוודאות זו התחושה המאפיינת בימים אלה את חברי סיעת כחול לבן. עד לפני מס' שבועות חברי המפלגה הציגו חזית אחידה נגד נתניהו, ולא חשבו כי חצי מתוכם יעזבו לבית פוליטי חדש או אפילו יפרשו מהחיים הציבוריים. בכחול לבן מדווחים בימים האחרונים על ימים טרופים בהם כלל חברי המפלגה בודקים אפשרויות נוספות ושום דבר עדיין לא ברור.

אך למרות תחושת האי וודאות אשר שוררת במפלגה, ננסה לעשות קצת סדר בדברים. גורמים בכחול לבן אומרים הבוקר לסרוגים כי: אשכנזי וניסנקורן שוקלים את דרכם החוצה מכחול לבן. השניים יישארו רק אם בני גנץ יוותר על ההובלה לאשכנזי, מה שייתן איזו זריקת חיים חדשים למפלגה ויכול להתניע קמפיין בחירות, אך כרגע זה לא נראה ריאלי. עוד הוסיפו אותם גורמים כי חיימוביץ', זמיר ושפע יעזבו את המפלגה, למרות שהאחרון חושב על האפשרות להישאר.

חיימוביץ במליאת הכנסת (צילום: דוברות הכנסת)

על גנץ אמרו גורמים במפלגה: הוא עדיין מתלבט, אך בסביבתו יש יותר מדי אנשים שמנסים לשכנע אותו שלמרות הכל יהיה בסדר. מספרים לו סיפורים על זה שגם אם תהיה מפלגה קטנטנה אחרי הבחירות, היא תהיה לשון מאזניים – מה שלא נכון.

בשבוע שעבר פורסם כי גנץ היה צפוי לכנס מסיבת עיתונאים אמש, אך על פי הדיווחים עולה כי הוא עדיין מהסס מלקבל החלטות בנוגע לעתידו הפוליטי. במידה ויחליט לרוץ, השרים חילי טרופר, מיכאל ביטון, אלון שוסטר ויזהר שי, צפויים להמשיך לתמוך בו.

השר מיכאל ביטון אמר לסרוגים ביום חמישי שעבר כי: "כרגע כחול לבן יוצאת לדרך לבנות את עצמה, ולהביא לציבור גם את העשייה, גם את המסר וגם את הצורך הזה במפלגה שהיא מרכז, שהיא מחברת, שהיא ממלכתית. מפלגה שמאמינה ב-"ישראל לפני הכל", רואה את המדינה יהודית, ציונית, דמוקרטית ואת החיבור בין הערכים הטובים הללו."

בקשר לשאר חברי המפלגה, כל האופציות על השולחן. בגזרת המרכז שמאל, רון חולדאי מתחמם על הקווים ועדיין ישנה האפשרות שתתארגן סביבו רשימה נפרדת בה אולי חברי כחול לבן ימצאו בית פוליטי חדש. כמו כן, גם ח"כ עפר שלח אשר הקים מפלגה חדשה מהווה אפשרות למצטרפים חדשים מכחול לבן, אך כאמור שום דבר אינו סגור והדברים צפויים להתברר בקרוב.

בסביבת ניסנקורן ואשכנזי סירבו להגיב על הדברים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
הוא לא עזב הוא נזרק בגלל מה שמצאו עליו
החזר חובותיך!! | 27-12-2020 21:48
כולם עוד ידעו על ז''מירותיו'' של זמיר