סמוטריץ': הקמת המפלגה של עפר שלח מעודדת - סרוגים

סמוטריץ': הקמת המפלגה של עפר שלח מעודדת

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' מעודד מהקמת המפלגה החדשה של חבר הכנסת עפר שלח: "הוכחה שגם השמאל מבין שאין לו מה למכור בפן המדיני"

author-image
סמוטריץ': הקמת המפלגה של עפר שלח מעודדת
  (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)

יו"ר האיחוד הלאומי, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', מתייחס להקמת המפלגה החדשה של חבר הכנסת עופר שלח ואומר כי העבודה שהיא קמה על בסיס מצע כלכלי, מוכיחה שהשמאל מבין שאין לו מה למכר מבחינה מדינית.

"מבחינה מדינית עפר שלח היה הסמן השמאלי במפלגת יש עתיד, אולי אפילו במערכת הפוליטית כולה", אמא סמוטריץ'.

לדבריו: "העובדה שכשהוא מקים מפלגה, הוא לוקח איתו את רועי כהן מלשכת העצמאיים ומבקש לקדם סדר יום כלכלי, מלמדת שגם הוא מבין שלסחורה של השמאל המדיני אין היום קונים בציבור הישראלי. וזה כמובן מעודד מאוד".

מוקדם יותר הודיע שלח על עזיבתו את מפלגת יש עתיד והקמת מפלגה חדשה. בנאומו אמר שלח: "בממשלה הבאה חייב להיות ייצוג לדרך ברורה ולהשקפת עולם שישראלים כה רבים שותפים לה. אני קורא לכל מי שמתיימר לחדש את פניו של המרכז-שמאל, לחבור י ולקבל את קווי היסוד שאני מניח היום בפני הציבור".

שלח דיבר על הצורך בשינוי פני מחנה המרכז-שמאל, ולכן דרש פריימריז ביש עתיד, אך לפיד סרב: "תוצאות הסקרים האחרונים מעידות כמה צדקתי, לצערי: בגלל הצורך החיוני להחליף את נתניהו, מצביעי השמאל מרכז בבחירות האחרונות נוהרים היום אל מי שניסח והוביל את חוק הלאום, מתנגד בגלוי לכל מאמץ לשלום, ותומך בכלכלה דורסנית ובשלטון הממסד הדתי בחיינו".

עוד באותו נושא

זו הסיבה שבגללה ח"כ עפר שלח לא יכל להתחסן


11

על הבכיינות של השמאל הוא אומר: "אני רוצה לומר לחברי למחנה דברים, שחלקם אולי לא יהיו נעימים לאוזניכם: תמו ימי הבכי והנהי על ישראל שלנו היפה, שאיננה עוד. תמו ימי הפסילה של ציבורים שלמים, חרדים וערבים ואנשי פריפריה ש"לא יודעים מה טוב להם. תמו ימי הגנרלים, הקומבינות הפוליטיות, הזיגזגים האידיאולגיים והדמויות הפופולריות שנחמדות לכולם"

בנושא החרדים הוא השאיר פתח: "החרדים יודעים שאני יריב אידיאולוגי, אבל בן שיח. אוביל להחזרת שיתוף הפעולה בינן לבין הגוש שלנו, שאפיין את מפלגת העבודה של פעם".

ולסיום, עם מי ירוץ בבחירות: ״בחרתי כחבר למסע את ידידי רועי כהן, נשיא ארגון העצמאים להב. בשנה האחרונה רועי הוא הנציג הבולט ביותר של מי שנפגעו קשה מכולם ממשבר הקורונה. הוא לא רק זועק ונלחם, אלא גם מציע פתרונות בהירים ומעשיים. אני גאה שבחר להצטרף אלי"

דרש פריימריז ביש עתיד וסורב

כזכור, בתחילת חודש ספטמבר האחרון ח"כ עופר שלח פרסם דרישה לפריימריז לראשות יש עתיד, והסביר: "פרסמתי את הדרישה לפריימריז כי היא לא זכתה למענה מלפיד, בלי דמוקרטיה אין אלטרנטיבה שלטונית".

עוד באותו נושא

"אני אתמודד": עופר שלח דורש פריימריז ביש עתיד


7

שלח תקף את לפיד ואמר: "עם כל הכבוד, המפלגה הזו לא רשומה על שם לפיד בטאבו, אני מתכוון לנצח בפריימריז ולהחליף את יאיר לפיד ולהוביל את יש עתיד למהפך שלטוני". על עתידו הפוליטי אמר שלח: "אשאר ביש עתיד גם אם לא יהיו פריימריז עד שאצליח לקיים אותם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
10 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
כשאיש קטן (ממש...
נאה דורש | 24-12-2020 19:17
כשאיש קטן (ממש גמד) עושה צל גדול, זה סימן שהשמש שוקעת
2
גם במפלגת התחיה דרוש פריימריז
חנה | 24-12-2020 19:40
גם במפלגת התחיה דרוש פריימריז. 10 שנים ראשי התחיה סתם מדברים באוויר
3
דמוקרטיה פח בליכוד
אסף | 24-12-2020 19:50
הליכוד אינה מפלגה דמוקרטית. עשרת נציגי המחוזות כלל לא נבחרים על ידי ציבור המתפקדים של המפלגה אלא על ידי חברי המרכז. מספיק שתקבל 500 קולות ואתה בכנסת, לעומת זאת אתה יכול לזכות ב40,000 קולות ולהיות מדורג מקום 50. גם השריונים הנוספים ניתנים למועמדים שגירדו קולות בודדים. באופן זה, מחצית ואפילו יותר מחברי הסיעה נבחרו על ידי מספר מתפקדים מצומצם ביותר והוא אינו משקף כהוא זה את חברי המפלגה. וכן, כאשר יש מי שחושב אחרת אותם בעלי עניין פשוט פוסלים מתפקדים בעייתיים מספר הבוחרים. זה מיאוס ולא דמוקרטיה. אין דבר כזה דמוקרטיה ליכודית. זו אגדה אורבנית ולא יותר. לכן, אני מציע לכתב לקשוט את עצמו או הליכוד תחילה לפני שישפוט מפלגות אחרוץ תהיינה אשר תהיינה.
הליכוד זו...
חניינה | 25-12-2020 19:09
הליכוד זו המפלגה היחידה כמדומני שעושה פריימריז דמוקרטי ...אז מה אתה מחרבש לנו במוח על הדיקטטורה של ראיס לפיד האפסון עם הפרופיל התהליך 21 שהשתמט מצהל ....שיעשה פריימריז אם המעפאן הזה קורא לעצמו דמוקרט
4
רק שאלה לסמוטריץ:...
שאלה לסמוטריץ | 24-12-2020 20:17
רק שאלה לסמוטריץ: מי החליט שאתה ואופיר סופר תייצגו את הציונות הדתית?! אולי יולי אדלשטיין מייצג את הציונות הדתית? אולי עמית הלוי מייצג את הציונות הדתית? אולי שלמה קרעי מייצג את הציונות הדתית? אולי זאב אלקין מייצג את הציונות הדתית ? אולי קלנר מייצג את הציונות הדתית? אולי מוטי יוגב שעומד לזכות ברשות הבית היהודי מייצג את הציונות הדתית? אולי איתמר בן גביר מייצג את הציונות הדתית? אולי הרב דרור אריה מייצג את הציונות הדתית? מי אתה מר סמוטריץ שתחליט בלי פריימריז שאתה מייצג את הציונות הדתית?! לא תעשו פריימריז בפעם הרביעית, נצביע ליכוד/שס/אגודת ישראל!
5
כמה כלומניק הסמוטריץ...
אברמי | 24-12-2020 20:26
כמה כלומניק הסמוטריץ הזה בן אדם שמעולם לא התמודד בזכות עצמו לא בפריימריז ולא כמפלגה נפרדת ומדבר על כולם מזלזל בכולם פוגע בכולם בלי שיש לו בכלל קורות חיים בצבא או באזרחות ובכל בחירות רץ בפלטפורמה אחרת כדי למצוא לעצמו כיסא בכנסת כמה אפס האיש הקטן הזה
6
אם סמוטריץ' יעמוד...
אכפתלי | 25-12-2020 0:45
אם סמוטריץ' יעמוד בראש הציונות הדתית,- אחזור להצביע למפלגתו. הוא אידיאולוג ולוחם למען האידאולוגיה הדתית לאומית. מרגע שבנט הפך לראש הציונות הדתית,- הצבעתי לליכוד.
7
מרוב עצים לא רואים יער
ricard | 26-12-2020 11:25
מרוב מפלגות אין גוש מרכזי להקמת ממשלה יציבה עם משילות, אין אמרה הפולניה - אתם תמשיכו להצביע עד שתצביעו טוב ! בהצלחה לנו !
8
הרבי
נועם | 16-05-2021 9:50
הרבי מלובביץ' ישו מוחמד הנביא מואפק טריף
9
הליכוד
נועם | 16-05-2021 9:53
הליכוד שס יהדות התורה זהות מרצ חדש יהדות התורה העבודה ישראל ביתנו קדימה הרשימה המשותפת כח להשפיע הבית היהודי עוצמה יהודית