בכיר בליכוד לסרוגים: "מעריך שלא יתקיימו פריימריז"

בכיר בליכוד לסרוגים: "מעריך שלא יתקיימו פריימריז"

ביום הראשון בתוך מערכת הבחירות, הח"כים בליכוד מתעסקים בשאלה האם יהיה פריימריז לרשימת התנועה. האם הם יתקיימו? מי הח"כים בעד ומי נגד? האם זה טוב לתנועת הליכוד? | כל הפרטים

בכיר בליכוד: "מעריך שלא יתקיימו פריימריז במפלגה"
  צילום: אוליבר פיטוסי/פלאש 90

על רקע היציאה לבחירות, ביום הראשון לקמפיין כל מה שמעניין את חברי הליכוד זה קיום פריימריז לרשימת המפלגה. בכיר בליכוד אומר הבוקר (רביעי) לסרוגים כי: "להערכתי לא יתקיימו פריימריז". גורם אחר בליכוד אומר: "80 אחוז שאין פריימריז בליכוד, חשש שגדעון סער יכול לנצל שם את כוחו למשוך עריקים, וגם אין טעם לאחר שהוא פרש עם מיכל שיר ושרן השכל".

עוד באותו נושא

גורמים בכחול לבן: לפורשים אין מה לחפש אצלנו


21

בקרב חברי המפלגה הקולות חלוקים בין אלה שרוצים לקיים פריימריז, מתוך מחשבה שיצליחו לשפר את מעמדם, לבין אלה שחוששים להידחק אל מחוץ לשורות המפלגה. ביום ראשון הקרוב בית הדין של הליכוד צפוי לדון ולהכריע בשאלת קיום הבחירות הפנימיות במפלגה.

קיימות מספר סיבות מדוע קיום פריימריז הוא דבר רע לתנועת הליכוד בעת הזאת:

1) הכנסת הזו לא כיהנה שנה שלמה ולכן אין חובה להחליף את הרשימה

2)קיום פריימריז כרוך בעלויות רבות למפלגה שנמצאת בגירעון גדול של מעל 65 מיליון ש"ח. במפלגה יעדיפו להשקיע את הכסף בקמפיין במטה שטח.

3) יהיו ממורמרים שלא יבחרו ויכולים לעבור לחזק את גדעון סער

מי הח"כים שרוצים פריימריז?

ח"כ בליכוד אומר לסרוגים כי האנשים הקוראים לקיים פריימריז הם:  "אמיר אוחנה, מיקי זוהר, יריב לוין, עוזי דיין, ניר ברקת, שלמה קרעי, הח"כים שנגד: קרן ברק, אופיר כץ, טלי פולוסקוב אתי עטיה, לשאר פחות משנה כל החלטה תתקבל בשמחה".

ח"כ ניר ברקת היה הראשון שקרא הבוקר בפומבי לקיים פריימריז ואמר: "הליכוד היא התנועה הדמוקרטית היחידה בישראל ועל כך גאוותנו. לכן אנו צריכים לקיים פריימריז לבחירת הרשימה לכנסת, כי זו חובתנו ל-140,000 מתפקדי הליכוד וזו הדרך שלנו לחזק את החיבור לשטח ולהביא לניצחון הליכוד בבחירות".

גם ח"כ שלמה קרעי הצטרף לדרישתו של ברקת וקרא בפומבי לקיים בחירות לרשימת המפלגה. "אומנם עברו קצת פחות משנתיים ומערכת בחירות אחת ארוכה מאוד, אבל יותר מידיי דברים השתנו בזמן הזה. הליכוד היא כמעט התנועה הדמוקרטית היחידה והטובה ביותר בישראל ועליה לחזק את היתרון הזה שלא יהפוך לנוסטלגיה בלבד. יש לקיים פריימריז לרשימת הליכוד לאלתר כדי לקבל אמון מחודש מחברי הליכוד", כתב קרעי בחשבון הטוויטר שלו.

יש לציין כי הקושי המרכזי לקיים פריימריז הוא החוסר בזמן. את הרשימות למפלגות ניתן להגיש עד ה4 בפברואר, כך שבמידה ויתקיימו פריימריז, חברי התנועה יהיו עסוקים רוב הזמן בקידום מעמדם האישי במקום לעסוק בקמפיין הכללי של התנועה. כאמור, בית הדין של הליכוד יכריע בסוגיה הזאת ביום ראשון הקרוב.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו