הכרזה על מועמדות לראשות הממשלה - אין דבר כזה - סרוגים

הכרזה על מועמדות לראשות הממשלה – אין דבר כזה

מאז 2001, כששרון ניצח את ברק, אין בישראל בחירה ישירה לראשות הממשלה, ולכן להכרזה של פוליטיקאי כי הוא "מועמד לראשות הממשלה" אין משמעות

הכרזה על מועמדות לראשות הממשלה - אין דבר כזה
  (צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש90)

מדי מערכת בחירות, מתחילה הרחש-בחש המיותר האם פוליטיקאי מסוים הוא "מועמד לראשות הממשלה". הגענו לזה גם במערכת הבחירות לכנסת ה-24, בהודעה של דוברות ימינה, כי "שר הביטחון לשעבר ויו״ר ימינה, ח״כ נפתלי בנט ימסור הערב הצהרה פוליטית חשובה בשעה 20:10 בכנסת."

ההצהרה הפוליטית החשובה היא שהוא עתיד להכריז על עצמו כמועמד לראשות הממשלה. זה נחמד ויפה, רק שאין דבר כזה במציאות הפוליטית של ישראל 2020.

עוד באותו נושא

דיווח: בנט יודיע שהוא מתמודד לראשות הממשלה


134

מועמדות לראשות הממשלה, התקיימה בישראל בשלוש מערכות בחירות, האחרונה שבהם לפני 20 שנה. נסביר, מקום המדינה ועד בחירות 92, הצביעו בפתק אחד וחבר הכנסת שקיבל את מירב הממליצים להקמת ממשלה, קיבל את המנדט מהנשיא. בעקבות 'התרגיל המסריח' של פרס ודרעי, והסחטנות הפוליטית של המפלגות – שינו את החוק כך שבוחרים בפתק אחד את המפלגה ובפתק שני את ראש הממשלה.

זה התקיים בבחירות 96' – בנימין נתניהו מול שמעון פרס. בבחירות 99' נתניהו מול אהוד ברק, ובבחירות 01' שהיו בחירות רק על ראשות הממשלה בין אריאל שרון לברק

מאז שונתה שוב שיטת הבחירות וחזרנו לפתק אחד, ולשיטה הפרלמנטרית בה מי שמקבל את מספר הממליצים הגדול ביותר מקרב חברי הכנסת (ולא ראש המפלגה הגדולה ביותר) מקבל את המנדט מהנשיא. לכן אין דבר כזה "מועמד לראשות הממשלה", כי למעשה כל ח"כ יכול לקבל את המנדט מהנשיא. למעשה גם אחרון הח"כים ברשימה המשותפת יכול להרכיב ממשלה, אם יקבל את מספר הממליצים ביום שאחרי הבחירות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
להיזהר!! בנט שליח הרכפורמים
להיזהר! בנט רפורמי | 23-12-2020 10:18
העם עם ביבי
,...
ניר | 23-12-2020 10:47
, לא ממש. אבל לא אוהב את הלייט שלו. כמו גם את החרדלות. לכן, עברתי לליכוד. צריך לובי דתי בליכוד, יש מספיק חכי״ם דתיים ומסורתיים פלוס, בליכוד.
2
ולמרות זאת, התקשורת...
חכם הרואה | 23-12-2020 11:06
ולמרות זאת, התקשורת שמחזיקה מעצמה דתית, מאתרגת אותו.
3
נו. עוד נדים...
חנה | 23-12-2020 22:36
נו. עוד נדים נפוחים שממנים את עצמם לראשות ממשלה לפני ששמעו את קולות הבוחרים. אחד בשלב מסויים לא עבר את אחוז החסימה ומאז רק מצהיר אני ואני. השני הלך לעשות לביתו ועד היום כנראה לא חזר משם.