סקר מנדטים: סער מתחזק; לנתניהו שוב אין 61 - סרוגים

סקר מנדטים: סער מתחזק; לנתניהו שוב אין 61

רגע לפני פיזור הכנסת והליכה לבחירות, סקר מנדטים חדש מעניק לגדעון סער 20 מנדטים ומציב אותה בעמדה טובה יותר מנתניהו להקים ממשלה. ימינה מתייצבת על 14 מנדטים

סקר מנדטים: סער מתחזק; לנתניהו שוב אין 61
  (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)

רגע לפני פיזור הכנסת והליכה לבחירות, סקר מנדטים חדש שנערך על ידי מכון 'פאנלס פוליטיקס' עבור ערוץ כנסת, מעלה כי לו הבחירות היו נערכות היום הייתה מפלגתו החדשה של גדעון סער המפלגה השניה בגודלה.

על פי הסקר, הליכוד מקבל 29 מנדטים, גדעון סער עם 20 מנדטים, ימינה בראשות נפתלי בנט עם 14 מנדטים, יש עתיד בראשות יאיר לפיד מקבלת 13 מנדטים.

עוד עולה מהסקר כי הרשימה המשותפת לא מצליחה להתאושש ומקבלת 11 מנדטים. ש"ס בראשות אריה דרעי עם 8 מנדטים, יהדות התורה עם 7 מנדטים. ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן עם 7 מנדטים, כחול לבן עם 6 מנדטים ומרצ סוגרת את הרשימה עם 5 מנדטים.

העבודה, גשר, והבית היהודי לא עוברות את אחוז החסימה.

מפת הגושים: ימין – חרדים (ללא סער) – 58. שמאל והרשימה המשותפת 35 (עם ליברמן – 42). גוש סער (ללא הליכוד החרדים הערבים ומרצ) – 60.

עוד באותו נושא

דרמה: הכנסת דחתה את פשרת התקציב ובדרך לפיזור


10

בתום דרמה ארוכה ודיון של שעות, מליאת הכנסת הכריעה: לא יאושר החוק שיאפשר את דחיית תקציב המדינה. לאחר דרמה בהצבעה השמית, התוצאה היא 49 ח"כים הצביעו נגד ורק 47 ח"כים הצביעו בעד.

ברגע האחרון הגיעו חברי הכנסת אסף זמיר ומיקי חיימוביץ (כחול לבן) וחברת הכנסת מיכל שיר (הליכוד) שהמתינו בחניות הכנסת והצביעו נגד והם אלו שהטו את הכף לצד המתנגד, ומנעו את אישור החוק.

"אני שלמה עם מצפוני לעשות את המעט שביכולתי כדי לסיים את המופע המביך הזה של ממשלה תקועה ומסוכסכת שמחזיקה מדינה שלמה בת ערובה של כסאות פוליטיים ולכן אתפטר מהכנסת ואצטרף ל״תקווה חדשה״ בראשות גדעון סער", כתבה לאחר מכן מיכל שיר בטוויטר.

למעשה כעת עם הפלת החוק, נסתם הגולל על האפשרות להגיע לדחיית מועד אישור התקציב לשנת 2020, וכמעט ואין סיכוי ביממה שנותרה להגיע לפשרה או אישור תקציב ובשל כך הכנסת תתפזר בחצות שבין הימים שלישי לרביעי והבחירות תתקיימנה 90 ימים לאחר מכן.

נתניהו (צילום: דוברות הכנסת)

לפני ההצבעה עלה רה"מ נתניהו וביקש לנאום: "יכול להיות שמוטציה החדשה כבר פה. שוחחתי עם אחד מראשי החברות הגדולות שמפתחות חיסונים מנסה לקדם עוד מיליוני חיסונים עיקר השיחה שקיימתי הערב עם הבכיר והוא אמר שיש סיכוי טוב שהחיסון שלהם מטפל במוטציה. זה הזמן שאסור ללכת בו לבחירות."

עוד באותו נושא

קלנר: "שיקולים של מפלגה מתפרקת, גדול על בני גנץ"


3

עוד הוסיף נתניהו: "גנץ נסוג מהסיכומים בגלל ניסנקורן אחרי שגנץ הסכים לטפל בדיקטטורה המשפטית הוא חזר בו גנץ מתעקש להמשיך לממשלה בתוך ממשלה וחבל."

אחרי ביקש יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד (יש עתיד-תל"ם) לעלות להגיב לראש הממשלה: "אדוני ראש הממשלה על מי אתה עובד, לא מעניינת אותך המוטציה, מעניינת אותך רק הרוטציה."

"אי העברת תקציב 2020 תשתק את המדינה"

מליאת הכנסת סיימה את הדיון בקריאה ראשונה את הצעת חוק-יסוד: הכנסת (תיקון – הוראות לעניין תקציב בשנת בחירות) (הוראת שעה). את הדיון מסכם במשך למעלה משעה וחצי מ"מ יו"ר ועדת הכנסת ח"כ יצחק פינדרוס, על מנת לאפשר גיוס רוב להצעה.

המליאה. (צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב)

ח"כ יצחק פינדרוס הציג את ההצעה בפתח הדיון ואמר: "אני מבין את הסיטואציה. יש דבר אחד שמוסכם על כל חלקי הבית בכאוס השלטוני שאנחנו נמצאים בו. אי העברת תקציב 2020 תשתק את המדינה וצריך להעביר אותו גם אם יוצאים לבחירות. בואו נעביר את החוק הזה בשביל שלא יווצר כאוס, יכול להיות שהבחירות לא יובילו להכרעה ולא יהיה תקציב עוד הרבה זמן, לכן אני חושב שצריך להצביע בעד ההצעה הזו."

רוב סיעת כחול לבן – בבידוד

החוק עלה בקריאה ראשונה בהצעת חוק יסוד: הכנסת (התפזרות הכנסת בשל אי-קבלת חוק התקציב), מטרת החוק הייתה לדחות את אישור תקציב 2020 ככה שלא יהיה חייב לעבור ביום שלישי בשעה חצות.

עוד באותו נושא

גנץ: "שקרים והמצאות, נצא לבחירות בראש מורם"


3

יש לציין כי רוב סיעת כחול לבן נמצאים כעת בבידוד, לאחר שח"כ הילה שי-וזאן התגלתה כחולת קורונה. יו"ר המפלגה, ח"כ בני גנץ נכנס לבידוד וכן יו"ר הסיעה, ח"כ איתן גינזבורג והשרים: מירב כהן, אלון שוסטר, אורית פרקש, יזהר שי, עומר ינקלביץ וגבי אשכנזי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
צ
יהודי | 22-12-2020 8:48
אתם יודעים חשבון.........אם הערבים ומרץ לא עם סער אז יש להם 46.
רבות מחשבות...
רוני | 22-12-2020 12:28
רבות מחשבות ועצת השם היא תקום,יום הבוחר הוא הקובע נקודה,
2
גדעון תתפקח האשכנזים...
גדעון סער | 22-12-2020 9:51
גדעון תתפקח האשכנזים האלו לא ייתנו לך להיות ראש ממשלה גם אם תביא 40 מנדטים
עמה היחיד...
עודה | 22-12-2020 12:26
עמה היחיד כאן זה אתה,יא עמא יעמיק,אינתא כלב איבן כלב,לך תחפש במיזבלה את המישפחה שלך
ביביסטים אהבלים
אהרון | 22-12-2020 11:43
אזכיר לך שראש מפלגת החיילים- מר בנימין נתניהו הוא אשכנזי, אבא של האשכנזים המתנשאים. אל תתן לעובדות לבלבל אותך יא עמה
3
לא ייתנו לך...
גדעון | 22-12-2020 9:52
לא ייתנו לך להיות ראש ממשלה האשכנזים האלה חבל
נתניהו אשכנזי
אלינור | 22-12-2020 11:44
גם דיכטר ולגלנט... לא הבננתי את ההגיון של ביביסטים חחחח אדיוטים
4
עמדה טובה יותר,...
. | 22-12-2020 12:05
עמדה טובה יותר, מה עמדה טובה יותר? מספר נמוך יותר של מנדטים, אין לו קואליציה מציאותית. אתר סרוחים איבד לגמרי את הצפון.
5
אביב כוכבי היכן...
דר ברתולו | 22-12-2020 15:37
אביב כוכבי היכן הוא? הוא רואה את ארצו מתפוררת וממשיך לישון בלשכתו מול הצג....